• ΑΡΧΙΚΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • OFF THE RECORD
  • THE GAME CHANGER
iPaper
NEWSLETTER
No Result
View All Result
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • OFF THE RECORD
  • THE GAME CHANGER
iPaper
NEWSLETTER
No Result
View All Result
iPaper
No Result
View All Result

Και οι 4 είναι υπέροχες…

15/02/2025
σε ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Και οι 4 είναι υπέροχες...
Share on FacebookShare on Twitter


Δημοσιεύθηκε στην έντυπη TODAY PRESS του Σαββάτου

Θέατρο Μπέλλος, τέσσερις αριστουργηματικές παραστάσεις με μεγάλο αντίκτυπο στο κοινό κι αξιοσημείωτο αποτύπωμα στην ούτως ή άλλως ταραγμένη περιδινούμενη περιρρέουσα ατμόσφαιρα.

Ξεκινώντας από το εμβληματικό, ανεπανάληπτο, φουτουριστικό και πάντα επίκαιρο «Υπόμνημα» του Βάσλαβ Χάβελ, το Θέατρο Μπέλλος στεγάζει μόνον επιτυχίες που αγγίζουν λεπτές χορδές τού μεταμοντέρνου ανθρώπου.

Είχα την χαρά και την τιμή να υποδυθώ τον σχεδόν βουβό ρόλο αυτού τού έργου την θεατρική περίοδο 1989-1990 στο τότε «Θέατρο Μοντέρνοι Καιροί» (νυν «Θέατρο τής Ημέρας»), αμέσως πριν δώσω κατατακτήριες εξετάσεις και εισαχθώ στο νεοσύστατο τότε Τμήμα Θεατρικών Σπουδών τού Πανεπιστημίου Αθηνών.

Ακούγοντας τώρα (σε άλλη μετάφραση) τη μόνη καίρια και αποστομωτική φράση που εκστομίζει εκείνο το δραματικό πρόσωπο ανατρίχιασα: «Ζήτω η ζωντανή ανθρώπινη γλώσσα!!!». Μισόν αιώνα πριν ο μεγάλος αυτός δραματουργός είχε προβλέψει την ρομποτική, την τεχνητή νοημοσύνη και είχε καυτηριάσει την ξύλινη γλώσσα των γραφειοκρατών της εποχής του!!!

Είναι σαν την μία και μοναδική φράση που λέει ο βωβός κατά τα άλλα Πυλάδης προκειμένου να παρακινήσει τον αμφίθυμο Ορέστη να προβεί στην μητροκτονία τής φόνισσας Κλυταιμνήστρας.

Αυτοί οι ρόλοι είναι οι πλέον δύσκολοι, οι πιο απαιτητικοί γιατί απαιτούν ενεργούν σωματική συμμετοχή τού ηθοποιού με τα λεγόμενα παραγλωσσικά σημεία που εγγράφονται απευθείας στο υποσυνείδητο τού επαρκούς (αλλά και του μέσου) θεατή.

Η παντομίμα είναι το πρώτο είδος τελεστικής πράξεως προκειμένου να επιτευχθεί η καλλιτεχνική συνδέσμευση όλων των συμμετεχόντων εις παραμυθίας κοινωνίαν.

Στη συγκεκριμένη παράσταση το έργο παρουσιάζεται με τον πρωτότυπο τίτλο του “Memorandum” και με μια πλειάδα σημαντικών αποτελεσματικών, εύθυμων ηθοποιών που δίνουν άλλες διαστάσεις στο πάντα ανατριχιαστικό αυτό κείμενο.

 

 

Ήλιος με δόντια, του Γιάννη Μακριδάκη

Το διεισδυτικό μυθιστόρημα για τη φωνή αυτού που αναγκάστηκε να σωπαίνει, για να μην προκαλεί τους «ευυπόληπτους και νοικοκυρεμένους», ανεβαίνει στη σκηνή. Γεννημένος στις αρχές του προηγούμενου αιώνα, σε μια παράγκα μέσα στο Φρούριο της Χίου, ο Κωνσταντής παλεύει με τις μνήμες, τις πληγές και τα πάθη μιας ολόκληρης κοινωνίας που τον κατέκρινε για τη διαφορετικότητά του και τον περιθωριοποίησε. «Έχω ένα προαίσθημα πως σήμερα θα πάει η ιστορία ως το τέλος, ναι, ναι…» λέει και ξαναλέει ο απόκληρος Κωνσταντής· ή «Ιδιώνυμο» ή «η δεύτερη μεγάλη ντροπή του Φρουρίου», όπως τον ξέρανε στη γειτονιά, στη φτωχιά προκυμαία της Χίου. Η παράσταση αξιοποιεί τον φρενήρη ρυθμό των σκέψεων του Κωνσταντή, για να μεταφέρει στη σκηνή, μέσω δύο ερμηνευτών, τη λησμονημένη ζωή ενός ανθρώπου που γεννήθηκε και έζησε στο περιθώριο της ιστορίας.

Δραματοποιημένο Μυθιστόρημα

Διάρκεια: 90 ‘

Σκηνοθ.: Θ. Ζερίτης

 

 

Η λέξη πρόοδος στο στόμα της μητέρας μου ηχούσε πολύ φάλτσα, του Ματέι Βίζνιεκ

Μέσα από ένα υπερρεαλιστικό πλαίσιο διαδραματίζεται η ρεαλιστική ιστορία του Βίγκαν και της Γιάσμινσκα, που επαναπατρίζονται στο χωριό τους μετά τη λήξη του εμφυλίου αναζητώντας τη σορό του Βίμπκο, του χαμένου τους γιού που πολεμούσε. Η τοπική κοινωνία τους αντιμετωπίζει με καχυποψία αναζητώντας τρόπους να εκμεταλλευτεί οικονομικά το πένθος τους. Οι άνθρωποι, ζωντανοί ή νεκροί, δεν είναι τίποτα άλλο παρά μέσα εκμετάλλευσης για την παραγωγή κέρδους. Η μοναδική πηγή εσόδων του ζευγαριού είναι η κόρη τους, Ίντα, η οποία κατά τη διάρκεια του εμφυλίου μπλέχτηκε σε κύκλωμα σωματεμπορίας και πλέον εκπορνεύεται στην κεντρική Ιταλία. Η Ίντα βιώνει μια παράλληλη ιστορία εξευτελισμού της ανθρώπινης ύπαρξης.

Κοινωνικό

Διάρκεια: 90 ‘

Σκηνοθ.: Αικ. Παπαγεωργίου

 

 

Μεμοράντουμ, του Βάτσλαβ Χάβελ

Μια πολιτική κωμωδία για την παράνοια της γραφειοκρατίας με φόντο το υπερρεαλιστικό –καφκικό– σύμπαν ενός δημόσιου οργανισμού. Πρωτοανέβηκε τη δεκαετία του ’70, οπότε και θεωρήθηκε σχόλιο κατά της Χούντας. Το έργο παρακολουθεί όλα όσα συμβαίνουν σε έναν δημόσιο οργανισμό όταν μια νέα, ακατάληπτη τεχνητή γλώσσα κάνει την εμφάνισή της. Η χρήση της επιβάλλεται από το «σύστημα» για την ανταλλαγή της υπηρεσιακής αλληλογραφίας και κάπως έτσι ξεκινά μια σειρά καταιγιστικών εξελίξεων που φωτίζουν το πώς η αδηφαγία, η αισχροκέρδεια και ο ωχαδερφισμός μετατρέπονται σε ύψιστες αξίες για τους εργαζομένους. Η παράσταση αναδεικνύει την πιο κωμική, γελοία αλλά και τρομακτική πλευρά του συστήματος μέσα από το ευφυές κοινωνικοπολιτικό έργο του Τσέχου θεατρικού συγγραφέα και πρωτεργάτη της πτώσης του κομμουνισμού, που μετά την αποχώρηση των Σοβιετικών από την Τσεχοσλοβακία διετέλεσε Πρόεδρος της Ομοσπονδιακής Κυβέρνησης.

Κωμωδία

Διάρκεια: 95 ‘

Σκηνοθ.: Αικ. Παπαγεωργίου

 

Ο ξεπεσμένος δερβίσης, του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη

Το αριστουργηματικό αφήγημα για την κοινωνική απομόνωση και την πολιτισμική διαφορετικότητα εμποτίζεται με μουσική και τραγούδια, έναν παράλληλο μουσικό κόσμο εμπνευσμένο από τα προσωπικά βιώματα των ερμηνευτών και ψηφιακή ζωγραφική του Γ. Κόρδη. Ο αινιγματικός ήρωας του «Ξεπεσμένου Δερβίση» τριγυρίζει σαν αερικό στα σοκάκια της Ακρόπολης το φθινόπωρο του 1896, πίνοντας καμιά φορά τη μαστίχα του στο καφενείο «έμπροσθεν του Θησείου», αν κάποιος τον κεράσει. «Άστεγος, ανέστιος, φερέοικος, διωγμένος, εξωρισμένος», ο Δερβίσης είναι ο διαχρονικός ξένος. Κεντρικό σκηνικό της αφήγησης, το βουητό των θαμώνων που μπαινοβγαίνουν στο καφενείο μέχρι που αυτό κλείνει όταν έρχεται «η πεπρωμένη νυξ». Αυτή την κρύα και μοιραία νύχτα ο δερβίσης θα βρεθεί ολομόναχος στον δρόμο, μετά την αστυνομική διαταγή να κλείσει το καφενείο. Μην έχοντας που να κοιμηθεί, κατεβαίνει στην τότε ακόμα υπό κατασκευή σήραγγα του Θησείου.

Δραματοποιημένη λογοτεχνία

Διάρκεια: 75 ‘

Σκηνοθ.: Κ. Γεωργουδάκη

 



Tags: ΘΕΑΤΡΟ ΜΠΕΛΛΟΣ
  Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
  Ακολούθησε μας στο Instagram

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Στην Αίγυπτο ο Γ. Γεραπετρίτης – Οι δυο πλευρές θα εργαστούν προς την κατεύθυνση της κατοχύρωσης των δικαιωμάτων της Μονής
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Στην Αίγυπτο ο Γ. Γεραπετρίτης – Οι δυο πλευρές θα εργαστούν προς την κατεύθυνση της κατοχύρωσης των δικαιωμάτων της Μονής

04/06/2025
Πλήρης επιβεβαίωση της ipaper – Τι ανέφερε σήμερα στη Βουλή η Νίκη Κεραμέως
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Πλήρης επιβεβαίωση της ipaper – Τι ανέφερε σήμερα στη Βουλή η Νίκη Κεραμέως

04/06/2025
Στ. Παπασταύρου: «Ο Υμηττός είναι ένα βουνό με μοναδική βιοποικιλότητα, που έχει πολιτιστική και ιστορική αξία, ένας οργανισμός απέναντι στον οποίο όλοι έχουμε ευθύνη προστασίας»
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Στ. Παπασταύρου: «Ο Υμηττός είναι ένα βουνό με μοναδική βιοποικιλότητα, που έχει πολιτιστική και ιστορική αξία, ένας οργανισμός απέναντι στον οποίο όλοι έχουμε ευθύνη προστασίας»

04/06/2025
Κ. Μητσοτάκης από Εύβοια: “Ξεκινά άμεσα το έργο της παράκαμψης του Βασιλικού” (vid)
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Περιοδεία του Κ. Μητσοτάκη στην Μαγνησία την Πέμπτη (05/06)

04/06/2025
Δημόσια διαθέσιμα από το ΥΠ.ΕΣ. τα αποτελέσματα της πρώτης έρευνας αξιολόγησης των δημόσιων υπηρεσιών από τους πολίτες – Ενδιαφέροντα στοιχεία για τους Δήμους
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Δημόσια διαθέσιμα από το ΥΠ.ΕΣ. τα αποτελέσματα της πρώτης έρευνας αξιολόγησης των δημόσιων υπηρεσιών από τους πολίτες – Ενδιαφέροντα στοιχεία για τους Δήμους

04/06/2025
Ν. Κεραμέως: Από τους 660.000 Έλληνες που έφυγαν στο εξωτερικό, 420.000 έχουν ήδη επιστρέψει
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Ν. Κεραμέως: Από τους 660.000 Έλληνες που έφυγαν στο εξωτερικό, 420.000 έχουν ήδη επιστρέψει

04/06/2025
Υπερκάλυψη του προϋπολογισμού για τις δράσεις ενίσχυσης της επιχειρηματικότητας μέσω του Προγράμματος Δ.Α.Μ. στο Δήμο Μεγαλόπολης
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Ν. Παπαθανάσης: Στο ΕΣΠΑ η κατασκευή δικτύων αποχέτευσης ακαθάρτων στην Βόρεια Αττική

04/06/2025
Κ. Πιερρακάκης στον ΟΟΣΑ: “Θα πρέπει να προχωρήσουμε σε επιτάχυνση των οικονομικών και ψηφιακών μεταρρυθμίσεων”
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Κ. Πιερρακάκης στον ΟΟΣΑ: “Θα πρέπει να προχωρήσουμε σε επιτάχυνση των οικονομικών και ψηφιακών μεταρρυθμίσεων”

04/06/2025
Ν. Ανδρουλάκης: «Έχουν ωριμάσει οι συνθήκες για την επαναφορά 13ου και 14ου μισθού με αφετηρία τον 13ο μισθό»
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Ν. Ανδρουλάκης: «Έχουν ωριμάσει οι συνθήκες για την επαναφορά 13ου και 14ου μισθού με αφετηρία τον 13ο μισθό»

04/06/2025

THE GAME CHANGER

Ανέστης Γερονικολάκης

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗΝ iPAPER ONLINE

Aρ.Φύλλου #016

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Στην Αίγυπτο ο Γ. Γεραπετρίτης – Οι δυο πλευρές θα εργαστούν προς την κατεύθυνση της κατοχύρωσης των δικαιωμάτων της Μονής
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Στην Αίγυπτο ο Γ. Γεραπετρίτης – Οι δυο πλευρές θα εργαστούν προς την κατεύθυνση της κατοχύρωσης των δικαιωμάτων της Μονής

by iPaper
04/06/2025
0

...

Read moreDetails

Ν. Χαρδαλιάς: Χαρδαλιάς: «Η στήριξη του επιχειρείν στην Αττική αποτελεί όχι μόνο περιφερειακή, αλλά εθνική αναγκαιότητα»

Η επίσημη δέσμευση των ΚΑΕ Παναθηναϊκός και Ολυμπιακός για την ολοκλήρωση των τελικών

ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ


Τα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων
iPaper

Χρήσιμα

  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Πολιτική Cookies
  • Δήλωση συμμόρφωσης με τη σύσταση (ΕΕ) 2018/334 L63
  • Επικοινωνία

Follow Us

Newsletter

Newsletter
*

Copyright © iPaper 2025 - All Rights Reserved

No Result
View All Result
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • OFF THE RECORD
  • THE GAME CHANGER

Copyright © iPaper 2025 - All Rights Reserved