• ΑΡΧΙΚΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • OFF THE RECORD
  • THE GAME CHANGER
iPaper
NEWSLETTER
No Result
View All Result
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • OFF THE RECORD
  • THE GAME CHANGER
iPaper
NEWSLETTER
No Result
View All Result
iPaper
No Result
View All Result

Το 80% της Gen Z στην Ελλάδα επιλέγει τις ψηφιακές πληρωμές

22/03/2025
σε ΕΛΛΑΔΑ
Το 80% της Gen Z στην Ελλάδα επιλέγει τις ψηφιακές πληρωμές
Share on FacebookShare on Twitter


Δημοσιεύτηκε στην έντυπη Today Press

Η Visa και το Ινστιτούτο της ΕΣΕΕ ανακοίνωσαν τα αποτελέσματα της πανελλαδικής έρευνας που ανέδειξε την καταναλωτική συμπεριφορά και τις προτιμήσεις πληρωμών της Gen Z στην Ελλάδα.

Η έρευνα, που ανατέθηκε από τη Visa στο Ινστιτούτο της ΕΣΕΕ, παρέχει πολύτιμες πληροφορίες για το εξελισσόμενο τοπίο των ψηφιακών πληρωμών και τη συμπεριφορά των Ελλήνων καταναλωτών ηλικίας 17-30 ετών. Συγκεκριμένα, περισσότεροι από τους μισούς ερωτηθέντες (56%) συνδυάζουν αγοράζουν τόσο από το διαδίκτυο όσο και στα φυσικά καταστήματα. Όσον αφορά τις μεθόδους πληρωμών, σχεδόν 8 στα 10 χρήση, κυρίως τις ψηφιακές πληρωμές, ενώ τα μετρητά εξακολουθούν να πωλούνται από περίπου 40% όσων επιλέγουν να ψωνίζουν στα φυσικά καταστήματα.

Σημαντική προτίμηση στις ψηφιακές πληρωμές για συναλλαγές άνω των 20 ευρώ

Ενώ κάρτες και μετρητά προτιμώνται σχεδόν εξίσου για συναλλαγές έως 20 ευρώ, οι ψηφιακές πληρωμές έχουν σημαντικό πρόβλημα για ποσά από 21 ευρώ και άνω. Συγκεκριμένα, επιλέγονται από το 75% για αγορές μεταξύ 21-50 ευρώ (έναντι 25% που προτιμά τα μετρητά), με το ποσοστό αυτό να αντιστοιχεί στο 82% για τις αγορές μεταξύ 51–100 ευρώ και στο 84% για αγορές άνω των 100 ευρώ.

Τακτικές αγορές στο διαδίκτυο και ατομική έρευνα

Η έρευνα υπογραμμίζει επίσης την αυξανόμενη τάση για διαδικτυακές αγορές από τη Gen Z, με το 28% των ερωτηθέντων να ψωνίζει με αυτόν τον τρόπο 1 ή περισσότερες φορές την εβδομάδα και το 42% μία ή δύο φορές τον μήνα. Αν και το 38% τείνει να ψωνίζει μέσω των social media, αυτό δεν γίνεται συστηματικά.

Μεταξύ των βασικών παραγόντων που επηρεάζουν την αγοραστική συμπεριφορά είναι η προσωπική έρευνα σε ιστοτόπους και πλατφόρμες αγορών με 35%, ακολουθώντας από τις διαφημίσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (16%) και τις διαφημίσεις στα καταστήματα (16%).

Σύμφωνα με τους ερωτηθέντες, η παραδοσιακή διαφήμιση (newsletters, τηλεοπτικές διαφημίσεις, push notifications σε εφαρμογές), καθώς και οι influencers ασκούν μικρότερη επιρροή στις αγορές αυτής της ηλικιακής ομάδας.

Το 65% νιώθει ανασφάλεια για νέες αγορές από άγνωστες ή ιστοσελίδες

Σε ό,τι αφορά την ασφάλεια των διαδικτυακών συναλλαγών το 65% των συμμετεχόντων νιώθει ανασφάλεια όταν πραγματοποιεί αγορές από «άγνωστες ή νέες ιστοσελίδες». Ακολουθούν οι αγορές από διεθνή marketplaces και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, με 9% και 12% αντίστοιχα, ως τα λιγότερο αξιόπιστα κανάλια.

Ο Νίκος Πετράκης, Country Manager της Visa στην Ελλάδα, δήλωσε: «Για εμάς στη Visa, η κατανόηση των ιδιαίτερων αγοραστών συνηθειών και προτιμήσεων της Gen Z είναι ζήτημα ζωτικής σημασίας.

Αυτή η γενιά διαμορφώνει το μέλλον του εμπορίου και είμαστε εδώ για να προσφέρουμε εμπειρίες προσαρμοσμένες στις ανάγκες της. Με καινοτόμες και ασφαλείς λύσεις πληρωμών, στοχεύουμε να κάνουμε τις αγορές τους όχι μόνο άνετες, αλλά και ευχάριστες. Στόχος μας είναι να δημιουργήσουμε ένα περιβάλλον απρόσκοπτων και ασφαλών αγορών που ανταποκρίνεται στις αξίες και τις φιλοδοξίες της Gen Z και βοηθά τις επιχειρήσεις να παραμείνουν ανταγωνιστικές.

«Είναι ενθαρρυντικό να ανακαλύπτουμε ότι η Gen Z επιλέγει, σε μεγάλο βαθμό, τις ψηφιακές πληρωμές ως κύρια μέθοδο συναλλαγών για την ταχύτητα και την ευκολία που παρέχουν ανεξάρτητα από το πού ψωνίζει, ενώ οι αγορές από το διαδίκτυο και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης παρουσιάζουν σημαντικές εμπορικές εταιρείες που είμαστε εδώ για να υποστηρίξουμε», πρόσθεσε ο κ. Πετράκης.

Η Βάλια Αρανίτου, επιστημονική Διευθύντρια του Ινστιτούτου της ΕΣΕΕ και Αναπληρώτρια Καθηγήτρια του ΕΚΠΑ, δήλωσε: «Τα ψηφιακά μέσα πληρωμής αναδεικνύονται σε μεγάλο πρωταγωνιστή στην καθημερινή ζωή της Gen Z, ανεξαρτήτως κατηγορίας κατανάλωσης, τόσο σε φυσικά καταστήματα όσο και στο διαδίκτυο. Αυτή η γενιά είναι ιδιαίτερα εξοικειωμένη με τις διαδικτυακές αγορές, με την πλειονότητα να μην αντιμετωπίζει καμία δυσκολία κατά την ολοκλήρωσή τους. Ταυτόχρονα, η ευκολία και η ταχύτητα αποτελούν πολύ σημαντικούς παράγοντες τόσο για όσους ψωνίζουν κυρίως online όσο και για εκείνους που συνδυάζουν αγορά από φυσικά και ηλεκτρονικά καταστήματα. Τέλος, αυτό που έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον είναι ότι η Gen Z βασίζεται κυρίως στην ατομική έρευνα στο διαδίκτυο για τις αγορές της, με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης να ακολουθούν με μικρότερη ένταση. Οι αγορές από διεθνή marketplaces φαίνεται να μην έχουν συστηματικό χαρακτήρα».

Μεθοδολογία έρευνας

Η έρευνα, που πραγματοποιήθηκε από το Ινστιτούτο της ΕΣΕΕ για λογαριασμό της Visa Greece , με στόχο να εξετάσει τις καταναλωτικές συνήθειες και τους τρόπους πληρωμών των Ελλήνων της Gen Z, ηλικίας 17 έως 30 ετών. Με πανελλαδική κάλυψη και δείγμα 600 ατόμων, η συλλογή δεδομένων έγινε μέσω τηλεφωνικών συνεντεύξεων κατά το διάστημα 3 – 25 Φεβρουαρίου 2025.



Tags: GEN ZΕΡΕΥΝΑ VISAΕΣΕΕψηφιακές πληρωμές
  Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
  Ακολούθησε μας στο Instagram

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Πολιτική Προστασία: Σε ποιες περιφέρεις είναι πολύ υψηλός κίνδυνος πυρκαγιάς σήμερα
ΕΛΛΑΔΑ

Χίος: Ισχυρές πυροσβεστικές δυνάμεις στις τρεις πυρκαγιές – Κλιμάκιο της ΔΑΕΕ μεταβαίνει στο νησί

22/06/2025
Ισραήλ: Ο ισραηλινός εθνικός εναέριος θα ανοίξει ξανά στις 14:00 ώρα Ελλάδας για πτήσεις επαναπατρισμού
ΕΛΛΑΔΑ

Ισραήλ: Ο ισραηλινός εθνικός εναέριος θα ανοίξει ξανά στις 14:00 ώρα Ελλάδας για πτήσεις επαναπατρισμού

22/06/2025
Πυρκαγιά σε εγκαταλελειμμένο κτήριο στην οδό Λιοσίων
ΕΛΛΑΔΑ

Πυρκαγιά σε δασική έκταση στη Χίο – Μήνυμα του 112

22/06/2025
Πανελλαδικές Εξετάσεις 2025 (ΕΠΑΛ): Δείτε το θέμα των Νέων Ελληνικών
ΕΛΛΑΔΑ

Πανελλήνιες 2025: Τελευταία εβδομάδα εξετάσεων για τα ειδικά μαθήματα και αγωνίσματα – Εν αναμονή των βαθμολογιών

22/06/2025
Πυρκαγιά σε σπίτι στον Βαρνάβα Αττικής
ΕΛΛΑΔΑ

Λαμία: Σε εξέλιξη πυρκαγιά στην Υλίκη Θηβών – Επιχειρούν ισχυρές δυνάμεις

22/06/2025
Το διονυσιακώς απολλώνιο εικαστικό έργο του «αναγεννησιακού» Gösta Hellner
ΕΛΛΑΔΑ

Το διονυσιακώς απολλώνιο εικαστικό έργο του «αναγεννησιακού» Gösta Hellner

22/06/2025
Καμπανάκι ΕΣΕΕ για TEMU – SHEIN: Ο Κινέζος … ρουφάει τον μικρομεσαίο
ΕΛΛΑΔΑ

Καμπανάκι ΕΣΕΕ για TEMU – SHEIN: Ο Κινέζος … ρουφάει τον μικρομεσαίο

22/06/2025
Καιρός: Γενικά αίθριος με τοπικές νεφώσεις – Ανεβαίνει η θερμοκρασία από αύριο
ΕΛΛΑΔΑ

Καιρός: Γενικά αίθριος με τοπικές νεφώσεις – Ανεβαίνει η θερμοκρασία από αύριο

22/06/2025
«Ποιος θα της το πει;»
ΕΛΛΑΔΑ

«Ποιος θα της το πει;»

21/06/2025

THE GAME CHANGER

Ανέστης Γερονικολάκης

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗΝ iPAPER ONLINE

Aρ.Φύλλου #018

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Tην βαθιά του ανησυχία εξέφρασε το ΥΠΕΞ για το ξέσπασμα θρησκευτικής βίας κατά των Δρούζων στη Συρία
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Υπουργείο Εξωτερικών: Καταδικάζουμε απερίφραστα την τρομοκρατική επίθεση στην Ελληνορθόδοξη Εκκλησία στη Δαμασκό

by iPaper
22/06/2025
0

...

Read moreDetails

Τρομοκρατική επίθεση σε ελληνορθόδοξη εκκλησία στη Συρία – Τουλάχιστον 15 νεκροί (βίντεο)

Έκτακτη συνεδρίαση του ΚΥΣΕΑ: Τι συζητήθηκε – Έντονη ανησυχία εκφράζει η κυβέρνηση

ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ


Τα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων
iPaper

Χρήσιμα

  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Πολιτική Cookies
  • Δήλωση συμμόρφωσης με τη σύσταση (ΕΕ) 2018/334 L63
  • Επικοινωνία

Follow Us

Newsletter

Newsletter
*

Copyright © iPaper 2025 - All Rights Reserved

No Result
View All Result
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • OFF THE RECORD
  • THE GAME CHANGER

Copyright © iPaper 2025 - All Rights Reserved