Το ελληνικό Πάσχα έχει συνδεθεί αναπόσπαστα με τις θρυλικές διαφημίσεις, που κάθε χρόνο κατάφερναν να προκαλέσουν γέλιο, έκπληξη και – αρκετές φορές – έντονες αντιδράσεις. Ανάμεσα σε λαμπάδες, τσουγκρίσματα και παραδοσιακούς ψαλμούς, η φαντασία των δημιουργών δεν είχε όρια. Ας θυμηθούμε μερικές από τις πιο cult στιγμές.
Ο Πέτρος και η… πυρκαγιά
Ήταν Μεγάλο Σάββατο 2020 όταν ο Πέτρος Γαϊτάνος εμφανίστηκε στο πασχαλινό σποτ της Jumbo, σε ρόλο… Πέτρου Γαϊτάνου. Η σκηνή ξεκινάει ειδυλλιακά, με εκείνον να ζει την Ανάσταση με τη γνωστή κατάνυξη, μέχρι που μια κυρία τον πλησιάζει για να του ευχηθεί… και του ανάβει (κυριολεκτικά) τα μαλλιά με τη λαμπάδα της! Το μήνυμα, όμως, ήταν σαφές: «Είδατε τι παθαίνουμε όταν βγαίνουμε έξω το Πάσχα; Μένουμε σπίτι!» – ένα κάλεσμα ευθυγραμμισμένο με τα περιοριστικά μέτρα της εποχής του κορονοϊού.
Άντζελα στον Επιτάφειο και… «Χτύπα σαν άντρας»
Το 2016 ήταν η χρονιά που η Άντζελα Δημητρίου έγινε το πρόσωπο της καμπάνιας, όμως η φράση «Χτύπα σαν άντρας» που ακούστηκε στο σποτ ξεσήκωσε θύελλα αντιδράσεων. Η διαφημιστική εταιρεία και τα Jumbo βρέθηκαν στο στόχαστρο, με τη Γενική Γραμματεία Ισότητας να ζητά επίσημα την απόσυρση της διαφήμισης, καθώς – όπως τόνιζε – ενίσχυε σεξιστικά στερεότυπα και την κουλτούρα της έμφυλης βίας. Παρά τις όποιες τροποποιήσεις, η καμπάνια αποσύρθηκε οριστικά. Η cult αξία, πάντως, παραμένει.
«Κατερινάκι, πετσούλα!»
Ποιος να ξεχάσει τη διαφήμιση του 2013, όταν η Κατερίνα Στανίση έκανε είσοδο σε αυλή με κατακόκκινη τουαλέτα και σακούλες Jumbo ανά χείρας; Το «Κατερινάκι, πετσούλα» έγινε viral ατάκα και σημείο αναφοράς της ποπ κουλτούρας.
Vegan Πάσχα και προβατίνες-σταρ
Το 2014, η εταιρεία αποφάσισε να πρωτοτυπήσει, με μια διαφήμιση που πήρε οικολογική στροφή. Ένας βοσκός-νονός καλείται να επιλέξει λαμπάδα Μπομπ Σφουγγαράκης, την ώρα που το υπόλοιπο καστ τον πιέζει να σφάξει την προβατίνα – και μάλιστα υπό τους ήχους του «Touch Me»! Εκείνος όμως αντιστέκεται και δηλώνει περήφανα πως το «ζωντανό» θα ζήσει, σε μια vegan-friendly στροφή με πολύ χιούμορ και ακόμη περισσότερη ειρωνεία.
Από τα μαλλιά του Γαϊτάνου μέχρι τα στιχάκια της Άντζελας, οι πασχαλινές διαφημίσεις έχουν γράψει τη δική τους ιστορία. Κάποιες σάρωσαν σε προβολές, κάποιες προκάλεσαν κοινωνικές συζητήσεις, αλλά όλες τους άφησαν ανεξίτηλο αποτύπωμα στην ελληνική τηλεοπτική μνήμη.