• ΑΡΧΙΚΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • OFF THE RECORD
  • THE GAME CHANGER
iPaper
NEWSLETTER
No Result
View All Result
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • OFF THE RECORD
  • THE GAME CHANGER
iPaper
NEWSLETTER
No Result
View All Result
iPaper
No Result
View All Result

Ποιο είναι το βασικό κριτήριο των καταναλωτών για την επιλογή τροφίμων

13/05/2025
σε ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Τι σημαίνει το νέο κίτρινο ταμπελάκι
Share on FacebookShare on Twitter


Τις αλλαγές στην αγοραστική συμπεριφορά των καταναλωτών στα σούπερ μάρκετ καταγράφει έρευνα του ΙΕΛΚΑ (Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών) με δείγμα 1.500 καταναλωτές από όλη την Ελλάδα που πραγματοποιήθηκε τον Φεβρουάριο 2025.

Σε γενικές γραμμές καταγράφεται μία σταθερότητα σε σχέση με τους βασικούς παράγοντες της αγοραστικής συμπεριφοράς. Συγκεκριμένα καταγράφονται 3,2 επισκέψεις κατά μέσο όρο σε καταστήματα σούπερ μάρκετ, ελαφρώς αυξημένες σε σχέση με το προηγούμενο έτος, αλλά σε γενικές γραμμές σταθερές σε σχέση με τις προηγούμενες μετρήσεις. Πρόκειται για 13 επισκέψεις ανά μήνα. Αντίστοιχα αυτές οι επισκέψεις πραγματοποιούνται σε περίπου 2,2 κατά μέσο διαφορετικές αλυσίδες σούπερ μάρκετ, δείχνοντας και τις πολυκαναλικές τάσεις που καταγράφονται.

Αξιοσημείωτο είναι ότι παρά τις όποιες ανατιμήσεις, η καταναλωτές δήλωσαν μικρότερο ποσό εβδομαδιαίο αγορών, το οποίο ενδεχομένως να έχει να κάνει είτε με την πραγματοποίηση μικρότερων «καλαθιών» αγορών, είτε με τη διάθεση χρημάτων σε άλλα αγαθά ή υπηρεσίες. Σε σχέση με τα άλλα σημεία πώλησης, το αρτοπωλείο φούρνος καταγράφει τον μεγαλύτερο αριθμό ετήσιων επισκέψεων με 10, ακολουθεί το καφέ με 6, το μίνι μάρκετ/περίπτερο με 5,5 και μετά τα εξειδικευμένα σημεία πώλησης με περίπου 4 επισκέψεις ανά μήνα.

Αναφορικά με τους παράγοντες που επηρεάζουν τους καταναλωτές τα τελευταία χρόνια σε σχέση με την επιλογή τροφίμων, η χρηματική δαπάνη παραμένει το βασικό κριτήριο με 47%, αλλά με σημαντική μείωση σε σχέση με το 2024.

Παράλληλα η ποιότητα είναι το κύριο κριτήριο για το 30% των καταναλωτών, αλλά αυξάνεται σε σχέση με το προηγούμενο έτος. ‘Αρα τον τελευταίο χρόνο καταγράφεται σταδιακή αποκλιμάκωση στη σημασία που δίνουν οι καταναλωτές στην τιμή των προϊόντων σε σχέση με το 2024, με την «ψαλίδα» ανάμεσα σε σχέση με την ποιότητα κριτήρια να κλείνει σημαντικά. Σημειώνεται βέβαια ότι τα κριτήρια απέχουν σημαντικά μεταξύ τους σε σχέση με παλαιότερες μετρήσεις, οπότε και ήταν πρακτικά ισοδύναμα.

Αξιοσημείωτο είναι επίσης ότι οι καταναλωτές σταθερά την τελευταία διετία δηλώνουν ότι προτιμούν χαμηλές τιμές παρά προσφορές. Ενώ από το 2017 έως το 2022, πρακτικά η πλειοψηφία των καταναλωτών δήλωνε ότι προτιμά προσφορές παρά χαμηλές τιμές (υπήρχε και ένα σημαντικό αδιάφορο ποσοστό), από το 2023 και μετά αυτό έχει αλλάξει μα την πλειοψηφία πλέον των καταναλωτών να μην προτιμάει προσφορές και μόλις 19% να απαντά θετικά. Παράλληλα όμως, παραμένει πλειοψηφικό το ποσοστό των καταναλωτών που δηλώνει ότι κυνηγάει ενεργά τις προσφορές στο σούπερ μάρκετ. Συγκεκριμένα καταγράφηκε ένα ποσοστό 58% στην τελευταία μέτρηση, σχετικά αμετάβλητο την τελευταία πενταετία. Πρακτικά δηλαδή οι καταναλωτές αξιοποιούν τις προωθητικές ενέργειες στις αγορές τους στο σούπερ μάρκετ, αλλά θα προτιμούσαν αντί για τις εκπτώσεις αυτές πιο χαμηλές τιμές.



Tags: ΙΕΛΚΑΚαταναλωτέςΣΟΥΠΕΡ ΜΑΡΚΕΤ
  Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
  Ακολούθησε μας στο Instagram

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ανακάμπτουν οι αγορές μετά το πρώτο σοκ;
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Νέα άνοδος στο Χρηματιστήριο Αθηνών

03/07/2025
Αντίστροφη μέτρηση για τις αιτήσεις για το πρόγραμμα απασχόλησης μακροχρόνια ανέργων
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Συνολικά 36.778 άνεργοι βρήκαν δουλειά, μέσω των προγραμμάτων απασχόλησης της ΔΥΠΑ

03/07/2025
Τι σημαίνει το νέο κίτρινο ταμπελάκι
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΙΕΛΚΑ: Μειωμένες κατά 0,35% οι τιμές προϊόντων στα σούπερ μάρκετ τον Ιούνιο

03/07/2025
Ευρωπαϊκά χρηματιστήρια: Άλμα καταγράφουν οι μετοχές στο ξεκίνημα των συναλλαγών
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ευρωπαϊκά χρηματιστήρια: Άνοδο σημειώνουν οι μετοχές στο ξεκίνημα της συνεδρίασης

03/07/2025
Ηλεκτρονική τιμολόγηση: Τι αλλάζει σε ελεύθερους επαγγελματίες και επιχειρήσεις από 1η Ιουλίου
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ηλεκτρονική τιμολόγηση: Τι αλλάζει σε ελεύθερους επαγγελματίες και επιχειρήσεις από 1η Ιουλίου

03/07/2025
Τέλος χρόνου- Ποιες «παγίδες» κρύβουν οι προσυμπληρωμένες δηλώσεις
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Φορολογικές Δηλώσεις 2024: «Φουσκώνει» ο λογαριασμός – Στα 1.891 ευρώ το μέσο εκκαθαριστικό

03/07/2025
Στο 2,7% ο πληθωρισμός στην Ελλάδα τον Απρίλιο
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Θετική η εισήγηση της Κομισιόν για την αναθεώρηση του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας «Ελλάδα 2.0»

02/07/2025
«Κούρεμα» σωτηρίας για δάνεια σε ελβετικό φράγκο: Έρχεται σχέδιο με μειώσεις έως 25% – Ποιοι ωφελούνται και πώς
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

«Κούρεμα» σωτηρίας για δάνεια σε ελβετικό φράγκο: Έρχεται σχέδιο με μειώσεις έως 25% – Ποιοι ωφελούνται και πώς

02/07/2025
Το Euronext ζητά να αγοράσει το Χρηματιστήριο της Αθήνας – Ποιες χώρες κρύβονται πίσω από την πρόταση μαμούθ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Euronext «χτυπά» το ΧΑ: Τι σημαίνει η πρόταση εξαγοράς για την ελληνική αγορά – Το παρασκήνιο, τα οφέλη και τα κρίσιμα επόμενα βήματα

02/07/2025

THE GAME CHANGER

Ανέστης Γερονικολάκης

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗΝ iPAPER ONLINE

Aρ.Φύλλου #020

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Ψηφίστηκε το ν/σ για την προστασία των ανηλίκων από προϊόντα καπνού και αλκοόλ
ΕΛΛΑΔΑ

Ψηφίστηκε το ν/σ για την προστασία των ανηλίκων από προϊόντα καπνού και αλκοόλ

by iPaper
04/07/2025
0

...

Read moreDetails

Τραμπ: Στέλνει 200 πεζοναύτες και σε Φλόριντα κατά της μετανάστευσης

4η Ιουλίου: Η ημέρα της Ανεξαρτησίας των ΗΠΑ – Τι γιορτάζουν οι Αμερικανοί- Οι παραδοσιακοί εορτασμοί

ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ


Τα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων
iPaper

Χρήσιμα

  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Πολιτική Cookies
  • Δήλωση συμμόρφωσης με τη σύσταση (ΕΕ) 2018/334 L63
  • Επικοινωνία

Follow Us

Newsletter

Newsletter
*

Copyright © iPaper 2025 - All Rights Reserved

No Result
View All Result
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • OFF THE RECORD
  • THE GAME CHANGER

Copyright © iPaper 2025 - All Rights Reserved