• ΑΡΧΙΚΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • OFF THE RECORD
  • THE GAME CHANGER
iPaper
NEWSLETTER
No Result
View All Result
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • OFF THE RECORD
  • THE GAME CHANGER
iPaper
NEWSLETTER
No Result
View All Result
iPaper
No Result
View All Result

Ποιο είναι το βασικό κριτήριο των καταναλωτών για την επιλογή τροφίμων

13/05/2025
σε ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Τι σημαίνει το νέο κίτρινο ταμπελάκι
Share on FacebookShare on Twitter


Τις αλλαγές στην αγοραστική συμπεριφορά των καταναλωτών στα σούπερ μάρκετ καταγράφει έρευνα του ΙΕΛΚΑ (Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών) με δείγμα 1.500 καταναλωτές από όλη την Ελλάδα που πραγματοποιήθηκε τον Φεβρουάριο 2025.

Σε γενικές γραμμές καταγράφεται μία σταθερότητα σε σχέση με τους βασικούς παράγοντες της αγοραστικής συμπεριφοράς. Συγκεκριμένα καταγράφονται 3,2 επισκέψεις κατά μέσο όρο σε καταστήματα σούπερ μάρκετ, ελαφρώς αυξημένες σε σχέση με το προηγούμενο έτος, αλλά σε γενικές γραμμές σταθερές σε σχέση με τις προηγούμενες μετρήσεις. Πρόκειται για 13 επισκέψεις ανά μήνα. Αντίστοιχα αυτές οι επισκέψεις πραγματοποιούνται σε περίπου 2,2 κατά μέσο διαφορετικές αλυσίδες σούπερ μάρκετ, δείχνοντας και τις πολυκαναλικές τάσεις που καταγράφονται.

Αξιοσημείωτο είναι ότι παρά τις όποιες ανατιμήσεις, η καταναλωτές δήλωσαν μικρότερο ποσό εβδομαδιαίο αγορών, το οποίο ενδεχομένως να έχει να κάνει είτε με την πραγματοποίηση μικρότερων «καλαθιών» αγορών, είτε με τη διάθεση χρημάτων σε άλλα αγαθά ή υπηρεσίες. Σε σχέση με τα άλλα σημεία πώλησης, το αρτοπωλείο φούρνος καταγράφει τον μεγαλύτερο αριθμό ετήσιων επισκέψεων με 10, ακολουθεί το καφέ με 6, το μίνι μάρκετ/περίπτερο με 5,5 και μετά τα εξειδικευμένα σημεία πώλησης με περίπου 4 επισκέψεις ανά μήνα.

Αναφορικά με τους παράγοντες που επηρεάζουν τους καταναλωτές τα τελευταία χρόνια σε σχέση με την επιλογή τροφίμων, η χρηματική δαπάνη παραμένει το βασικό κριτήριο με 47%, αλλά με σημαντική μείωση σε σχέση με το 2024.

Παράλληλα η ποιότητα είναι το κύριο κριτήριο για το 30% των καταναλωτών, αλλά αυξάνεται σε σχέση με το προηγούμενο έτος. ‘Αρα τον τελευταίο χρόνο καταγράφεται σταδιακή αποκλιμάκωση στη σημασία που δίνουν οι καταναλωτές στην τιμή των προϊόντων σε σχέση με το 2024, με την «ψαλίδα» ανάμεσα σε σχέση με την ποιότητα κριτήρια να κλείνει σημαντικά. Σημειώνεται βέβαια ότι τα κριτήρια απέχουν σημαντικά μεταξύ τους σε σχέση με παλαιότερες μετρήσεις, οπότε και ήταν πρακτικά ισοδύναμα.

Αξιοσημείωτο είναι επίσης ότι οι καταναλωτές σταθερά την τελευταία διετία δηλώνουν ότι προτιμούν χαμηλές τιμές παρά προσφορές. Ενώ από το 2017 έως το 2022, πρακτικά η πλειοψηφία των καταναλωτών δήλωνε ότι προτιμά προσφορές παρά χαμηλές τιμές (υπήρχε και ένα σημαντικό αδιάφορο ποσοστό), από το 2023 και μετά αυτό έχει αλλάξει μα την πλειοψηφία πλέον των καταναλωτών να μην προτιμάει προσφορές και μόλις 19% να απαντά θετικά. Παράλληλα όμως, παραμένει πλειοψηφικό το ποσοστό των καταναλωτών που δηλώνει ότι κυνηγάει ενεργά τις προσφορές στο σούπερ μάρκετ. Συγκεκριμένα καταγράφηκε ένα ποσοστό 58% στην τελευταία μέτρηση, σχετικά αμετάβλητο την τελευταία πενταετία. Πρακτικά δηλαδή οι καταναλωτές αξιοποιούν τις προωθητικές ενέργειες στις αγορές τους στο σούπερ μάρκετ, αλλά θα προτιμούσαν αντί για τις εκπτώσεις αυτές πιο χαμηλές τιμές.



Tags: ΙΕΛΚΑΚαταναλωτέςΣΟΥΠΕΡ ΜΑΡΚΕΤ
  Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
  Ακολούθησε μας στο Instagram

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Χρηματιστήριο Αθηνών: Στις 2.095,92 μονάδες ο Γενικός Δείκτης Τιμών
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Χρηματιστήριο Αθηνών: Στις 2.095,92 μονάδες ο Γενικός Δείκτης Τιμών

19/08/2025
Μπρατάκος: Ειρήνη με ισχυρές εγγυήσεις σημαίνει ανάπτυξη με προοπτική
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μπρατάκος: Ειρήνη με ισχυρές εγγυήσεις σημαίνει ανάπτυξη με προοπτική

19/08/2025
ΤτΕ: Πλεόνασμα 1,86 δισ. σε ταμειακή βάση στο 7μηνο 2025
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΤτΕ: Πλεόνασμα 1,86 δισ. σε ταμειακή βάση στο 7μηνο 2025

19/08/2025
ΕΛΣΤΑΤ- Αύξηση 1,3% σημείωσε το Β’ τρίμηνο 2025 ο κύκλος εργασιών των επιχειρήσεων στην Ελλάδα
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΕΛΣΤΑΤ- Αύξηση 1,3% σημείωσε το Β’ τρίμηνο 2025 ο κύκλος εργασιών των επιχειρήσεων στην Ελλάδα

19/08/2025
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

UBS: «Τρίπλη μηχανή ανάπτυξης» για την Ελλάδα – Τουρισμός, κατανάλωση, επενδύσεις οδηγούν στο 2,4%

19/08/2025
Ο «χάρτης» των πληρωμών από e-ΕΦΚΑ, ΔΥΠΑ για την περίοδο 22 Απριλίου έως 25 Απριλίου
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τα μετρητά ζουν και βασιλεύουν – Γιατί επιμένουν οι πολίτες στη χρήση τους

19/08/2025
ΑΑΔΕ: Τι θα κερδίσουν οι συνεπείς φορολογούμενοι – Επιβράβευση για το «λευκό μητρώο»
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Επιχείρηση «Καθαρά Χέρια» στις επιστροφές φόρου – Ποιες επιχειρήσεις κινδυνεύουν με βαριά πρόστιμα

19/08/2025
Ποιους επηρεάζουν οι δασμοί 25% σε όλα τα αυτοκίνητα- Αναστάτωση στην αγορά
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

«Ραβασάκια» – φωτιά σε 350.000 οδηγούς: Πρόστιμα έως 10.000€ για ανασφάλιστα, χωρίς ΚΤΕΟ και απλήρωτα τέλη

19/08/2025
Χρηματιστήριο Αθηνών: Πτωτικά κινούνται σήμερα οι τιμές των μετοχών
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Χρηματιστήριο Αθηνών: Πτωτικά κινούνται σήμερα οι τιμές των μετοχών

18/08/2025

THE GAME CHANGER

Ανέστης Γερονικολάκης

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗΝ iPAPER ONLINE

Aρ.Φύλλου #020

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Η Ουκρανία και τα εγχειρίδια του Ψυχρού Πολέμου
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Η Ουκρανία και τα εγχειρίδια του Ψυχρού Πολέμου

by iPaper
19/08/2025
0

...

Read moreDetails

Λαβρόφ: Οποιαδήποτε συνάντηση ηγετών για την Ουκρανία πρέπει να έχει προετοιμασθεί επιμελώς

Η Ελβετία θα προσφέρει «ασυλία» στον Πούτιν, αν «έρθει για μια ειρηνευτική διάσκεψη»

ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ


Τα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων
iPaper

Χρήσιμα

  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Πολιτική Cookies
  • Δήλωση συμμόρφωσης με τη σύσταση (ΕΕ) 2018/334 L63
  • Επικοινωνία

Follow Us

Newsletter

Newsletter
*

Copyright © iPaper 2025 - All Rights Reserved

No Result
View All Result
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • OFF THE RECORD
  • THE GAME CHANGER

Copyright © iPaper 2025 - All Rights Reserved