Τη στενή συνεργασία της Περιφέρειας Αττικής με τον Οργανισμό Λιμένος Πειραιώς (ΟΛΠ Α.Ε.) επιβεβαίωσε η συνάντηση του Περιφερειάρχη Νίκου Χαρδαλιά με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο του ΟΛΠ, Su Xudong, που πραγματοποιήθηκε στο Διοικητήριο της Περιφέρειας. Στο επίκεντρο βρέθηκαν οι εξελίξεις γύρω από τα μεγάλα έργα ανάπλασης και η πρόοδος της επέκτασης του λιμανιού για την εξυπηρέτηση της κρουαζιέρας, έργο που χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ.
Ο Νίκος Χαρδαλιάς χαρακτήρισε τον Πειραιά «πύλη της Αττικής προς τον κόσμο» και υπογράμμισε ότι η Περιφέρεια προχωρά με ταχύ ρυθμό όχι μόνο στην επέκταση του λιμένα, αλλά και στα συμπληρωματικά έργα που θα αναβαθμίσουν συνολικά την περιοχή. Ανακοίνωσε επίσης την εξασφάλιση παράτασης του έργου μέχρι τα μέσα του 2027, δίνοντας περαιτέρω ώθηση στη μετατροπή του Πειραιά σε λιμενική υποδομή ευρωπαϊκών προδιαγραφών.
«Η Περιφέρεια Αττικής αποκτά έναν σύγχρονο, μητροπολιτικό κόμβο, ενώ ο ΟΛΠ ενισχύει τις δυνατότητές του να εξυπηρετεί επιβάτες και εμπορευματικές ανάγκες. Παράλληλα, οι κάτοικοι των γύρω περιοχών θα επωφεληθούν από την αποσυμφόρηση του κυκλοφοριακού και τη μείωση της ρύπανσης», δήλωσε ο Περιφερειάρχης.
Από την πλευρά του, ο κ. Su Xudong ευχαρίστησε τον Περιφερειάρχη για τη σταθερή υποστήριξη και την αγαστή συνεργασία με τις υπηρεσίες της Περιφέρειας. Τόνισε πως στόχος του ΟΛΠ είναι η πλήρης υλοποίηση όλων των συνοδών έργων εντός χρονοδιαγράμματος και σύμφωνα με τα ευρωπαϊκά και ελληνικά πρότυπα, παρά τις καθυστερήσεις που έχουν προκύψει λόγω γραφειοκρατικών και νομικών εμποδίων.
«Πράσινα» λεωφορεία και νέες υποδομές
Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε σε περιβαλλοντικές παρεμβάσεις και σύγχρονες υποδομές. Ο ΟΛΠ σχεδιάζει τη δημιουργία δικτύου οικολογικών λεωφορείων (ecobuses) για τη μετακίνηση επιβατών εντός του λιμένα, περιορίζοντας το ενεργειακό και περιβαλλοντικό αποτύπωμα, αλλά και την επιβάρυνση στο οδικό δίκτυο. Ήδη έχει δρομολογηθεί η προμήθεια 24 ηλεκτρικών οχημάτων που θα συνδέουν το λιμάνι με σταθμούς των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς.
Εξετάστηκε, επίσης, η κατασκευή νέου τερματικού σταθμού στο ΣΕΦ για τη μεταφορά επιβατών με ειδικά σκάφη, ώστε να αποφεύγεται η χρήση λεωφορείων στο κέντρο του Πειραιά. Επιπλέον, συζητήθηκαν:
-
Η εγκατάσταση σημείων φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων
-
Η λειτουργία εσωτερικών γραμμών μεταφοράς με μη ρυπογόνα μέσα για το προσωπικό
-
Η δημιουργία υποδομής παροχής ηλεκτρικού ρεύματος από ξηράς για τα πλοία που ελλιμενίζονται (cold ironing)
Επόμενα βήματα και δέσμευση συνεργασίας
Ο κ. Χαρδαλιάς ανακοίνωσε ότι θα επαναλάβει τη συνάντηση με τη διοίκηση του ΟΛΠ εντός Ιουνίου, ενώ προγραμματίζεται και επαφή με την κεντρική διοίκηση της COSCO στη Σαγκάη, στο πλαίσιο της διεθνούς έκθεσης ITB 2025.
«Ο Πειραιάς έχει δυναμικό μέλλον. Με τη σωστή συνεργασία, μπορούμε να τον αναδείξουμε σε το μεγαλύτερο λιμάνι της Νοτιοανατολικής Ευρώπης», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Στη συνάντηση συμμετείχαν, από πλευράς Περιφέρειας, η Αντιπεριφερειάρχης Πειραιά Σταυρούλα Αντωνάκου, η ειδική γραμματέας Έλενα Ράπτη, καθώς και υπηρεσιακοί παράγοντες. Τον ΟΛΠ εκπροσώπησαν μεταξύ άλλων ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος Άγγελος Καρακώστας και στελέχη της διοίκησης.