Ένα σοβαρό συμβάν αποκαλύπτει η τελική έκθεση των ισπανικών αρχών: τον περασμένο Φεβρουάριο, σε πτήση της Lufthansa από Φρανκφούρτη προς Σεβίλλη, ο συγκυβερνήτης έχασε τις αισθήσεις του ενώ βρισκόταν μόνος στο πιλοτήριο, αφήνοντας το Airbus A321 χωρίς ενεργό πιλότο για σχεδόν 10 λεπτά.
Το περιστατικό συνέβη καθώς το αεροσκάφος μετέφερε περισσότερους από 200 επιβάτες και βρισκόταν στον ισπανικό εναέριο χώρο. Ο κυβερνήτης είχε αποχωρήσει προσωρινά για προσωπική ανάγκη, θεωρώντας πως ο συγκυβερνήτης ήταν σε καλή κατάσταση. Όταν επέστρεψε, η πόρτα ήταν κλειδωμένη και ο συγκυβερνήτης αναίσθητος.
Παρά τις επανειλημμένες προσπάθειες εισαγωγής του κωδικού ασφαλείας και τις κλήσεις μέσω ενδοεπικοινωνίας, δεν υπήρξε άμεση ανταπόκριση. Λίγο πριν ενεργοποιηθεί το σύστημα έκτακτης εισόδου, ο πιλότος ανέκτησε τις αισθήσεις του και άνοιξε την πόρτα.
Σύμφωνα με την έκθεση, ο 38χρονος συγκυβερνήτης παρουσίαζε έντονη ωχρότητα, εφίδρωση και ασυνήθιστες κινήσεις. Με τη βοήθεια γιατρού που βρισκόταν στην πτήση, του παρασχέθηκαν πρώτες βοήθειες και το αεροσκάφος εκτράπηκε για επείγουσα προσγείωση στη Μαδρίτη.
Ο πιλότος διαγνώστηκε με κρίση επιληψίας που αποδίδεται σε νευρολογική διαταραχή. Η ισπανική υπηρεσία πολιτικής αεροπορίας υπογραμμίζει ότι η διάγνωση ήταν ιδιαίτερα δύσκολη, αφού δεν υπήρχε προηγούμενο ιστορικό. Στην έκθεση προτείνεται προς την EASA να επανεξεταστούν τα πρωτόκολλα ασφαλείας για την παραμονή πιλότου μόνος στο κόκπιτ.