• ΑΡΧΙΚΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • OFF THE RECORD
  • THE GAME CHANGER
iPaper
NEWSLETTER
No Result
View All Result
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • OFF THE RECORD
  • THE GAME CHANGER
iPaper
NEWSLETTER
No Result
View All Result
iPaper
No Result
View All Result

Επενδύσεις ύψους 360 εκατ. ευρώ στον ελληνικό σιδηρόδρομο

18/05/2025
σε ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Επενδύσεις ύψους 360 εκατ. ευρώ στον ελληνικό σιδηρόδρομο
Share on FacebookShare on Twitter


Με μια συμφωνία στη Ρώμη που απεδείχθη στρατηγική, η ελληνική κυβέρνηση κατάφερε να αποσπάσει το «ναι» των Ιταλών της Hellenic Train για άμεσες επενδύσεις στον ελληνικό σιδηρόδρομο.

Η δέσμευση του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη για ασφαλή σιδηρόδρομο με σύγχρονα τρένα πριν το 2027, αποτέλεσε το σημείο εκκίνησης των διαπραγματεύσεων για την αναθεώρηση της σύμβασης με την ιταλική Ferrovie Dello Stato Italiane, μητρική της Hellenic Train.

Παρά τις αρχικές τους επιφυλάξεις, οι Ιταλοί συμφώνησαν να «βάλουν το χέρι στην τσέπη» και δεσμεύτηκαν να προχωρήσουν στην άμεση υλοποίηση επενδυτικού προγράμματος ύψους 360 εκατ. ευρώ. Ένα πρόγραμμα που μεταξύ άλλων προβλέπει την αγορά 23 νέων τρένων, εκ των οποίων 8 υπεραστικά ταχείας κυκλοφορίας και 15 προαστιακού τύπου. Σε ό,τι αφορά μάλιστα τον Προαστιακό, είναι η πρώτη φορά από την έναρξη λειτουργίας τού μέσου, δηλαδή λίγο πριν τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004, που γίνεται προμήθεια νέων συρμών.

 

Εξοπλισμένα τρένα με συστήματα ασφαλείας

Βάσει της συμφωνίας, τα νέα τρένα θα παραγγελθούν φέτος και θα αντικαταστήσουν τα μεταχειρισμένα «ασημένια βέλη», ηλικίας 30 ετών, που είχε φέρει η ιταλική εταιρεία στο πλαίσιο της αρχικής συμφωνίας εν έτει 2017 με το ελληνικό Δημόσιο. Η παλαιότητα άλλωστε των συρμών που χρησιμοποιούνται σήμερα, ευθύνεται εν πολλοίς για την κακή εικόνα στον ελληνικό σιδηρόδρομο με το αρνητικό ρεκόρ των 1,7 βλαβών την ημέρα. Αξίζει να σημειώσουμε ότι τα νέα τρένα θα είναι εξοπλισμένα με όλα τα επιτρόχια συστήματα ασφαλείας.

Το δεύτερο σκέλος της συμφωνίας της Ρώμης, προβλέπει τη δημιουργία σύγχρονων αμαξοστασίων για τη μακροχρόνια συντήρηση των τρένων. Μια επίσης σημαντική δέσμευση, που θα απαντήσει σε ένα ακόμη μεγάλο πρόβλημα, το οποίο αμαυρώνει την εικόνα του σιδηρόδρομου. Την πλημμελή συντήρηση των συρμών.

 

Κωνσταντίνος Κυρανάκης: Νέα τρένα, νέα υποδομή, νέα σελίδα για τη χώρα

«Οι Ιταλοί επενδύουν, εμείς δουλεύουμε σκληρά και μαζί χτίζουμε έναν σιδηρόδρομο που αξίζει στους πολίτες. Νέα τρένα, νέα υποδομή, νέα σελίδα για τη χώρα. Η συνεργασία αυτή έχει προοπτική και θέτουμε γερά θεμέλια για τα επόμενα χρόνια» δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών Κωνσταντίνος Κυρανάκης.

 

Τα επιχειρήματα που έπεισαν τους Ιταλούς

Κρίσιμη ωστόσο για την εξέλιξη των διαπραγματεύσεων μεταξύ ελληνικού και ιταλικού Δημοσίου ήταν η προ δεκαημέρου συνάντηση που είχε ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών,  Κωνσταντίνος Κυρανάκης με τον Ιταλό αντιπρόεδρο της Κυβέρνησης και αρμόδιο για τις μεταφορές Ματέο Σαλβίνι.

Στη συνάντηση εκείνη, όπως αναφέρουν πηγές του Υπουργείου Μεταφορών, ο αναπληρωτής υπουργός, σε στενή συνεννόηση με το Μέγαρο Μαξίμου, έθεσε στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων όλα τα ελληνικά επιχειρήματα, που έπεισαν τελικά την ιταλική πλευρά να δεσμευτεί για το επενδυτικό πλάνο.

Η πρόσφατη υπογραφή των συμβάσεων, ύψους 450 εκατ. ευρώ, για την αποκατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου της Θεσσαλίας, με σφιχτό χρονοδιάγραμμα για τα δεδομένα των έργων του Δημοσίου και με ορίζοντα υλοποίησης 15 μόλις μηνών, συνέβαλε στην επίτευξη της συμφωνίας. Μια συμφωνία που επισφραγίστηκε λίγες μέρες αργότερα στη συνάντηση του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη με την Ιταλίδα ομόλογο του Τζόρτζια Μελόνι.

 

Ελληνική δέσμευση για έργα ουσίας

Απαραίτητο εχέγγυο αξιοπιστίας εκ μέρους της ελληνικής πλευράς, αποτέλεσε η δέσμευση για ουσιαστικά έργα αναβάθμισης του δικτύου, όπως η εγκατάσταση αυτόματου συστήματος πέδησης ETCS και τηλεδιοίκησης σε όλο το δίκτυο, το έργο υπογειοποίησης στα Σεπόλια, αλλά και οι νέες δικλείδες ασφαλείας που έχουν προβλεφθεί στο επικείμενο νομοσχέδιο για τον εκσυγχρονισμό του σιδηρόδρομου: Ενιαίο Κέντρο Εποπτείας, λειτουργία συστήματος ακριβούς γεωεντοπισμού τρένων, μέτρα αποτροπής των δολιοφθορών στο δίκτυο.

Οι δεσμεύσεις του ιταλικού κολοσσού, Ferrovie dello Stato, θα αποτυπωθούν ξεκάθαρα στη νέα αναθεωρημένη σύμβαση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών με την Hellenic Train με ρήτρες για τα χρονοδιαγράμματα. Το ίδιο θα συμβεί και με τις υποχρεώσεις του ΟΣΕ για τα έργα που οφείλει να εκτελέσει με ταχείς ρυθμούς.



Tags: SLIDERελληνικός σιδηρόδρομοςΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣΙΤΑΛΟΙΡΩΜΗ
  Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
  Ακολούθησε μας στο Instagram

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ηλεκτρονικό εμπόριο: Πώς προτιμούν να πληρώνουν οι Έλληνες καταναλωτές
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ηλεκτρονικό εμπόριο: Πώς προτιμούν να πληρώνουν οι Έλληνες καταναλωτές

13/10/2025
Πιερρακάκης: Η συνένωση ΟΠΑΠ – Allwyn αντανακλά τη δυναμική της ελληνικής οικονομίας
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Πιερρακάκης: Η συνένωση ΟΠΑΠ – Allwyn αντανακλά τη δυναμική της ελληνικής οικονομίας

13/10/2025
Παπαθανάσης: Δέκα εκατ. ευρώ από το ΕΣΠΑ για τη χρηματοδότηση του Ταμείου Μικροδανείων Ανάκαμψης από φυσικές καταστροφές στη Θεσσαλία
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Παπαθανάσης: Δέκα εκατ. ευρώ από το ΕΣΠΑ για τη χρηματοδότηση του Ταμείου Μικροδανείων Ανάκαμψης από φυσικές καταστροφές στη Θεσσαλία

13/10/2025
Ήρωας ο μικρομεσαίος επιχειρηματίας: Η ξεχωριστή στιγμή στο Πεδίον του ‘Αρεως
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ήρωας ο μικρομεσαίος επιχειρηματίας: Η ξεχωριστή στιγμή στο Πεδίον του ‘Αρεως

13/10/2025
Σημαντική εξέλιξη: Ο FTSE Russell αναβάθμισε το Χρηματιστήριο Αθηνών σε Καθεστώς «Ανεπτυγμένης Αγοράς»
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Χρηματιστήριο Αθηνών: Τι φέρνει η άνοδος στη Super League 1 των αγορών

12/10/2025
Γιώργος Παλαιοδήμος – αρθρογραφία: Κρατικός Προϋπολογισμός 2026: Οικονομική πολιτική χωρίς πυξίδα και στρατηγική
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Γιώργος Παλαιοδήμος – αρθρογραφία: Κρατικός Προϋπολογισμός 2026: Οικονομική πολιτική χωρίς πυξίδα και στρατηγική

11/10/2025
Νέα καθυστέρηση στην πληρωμή – Τι να κάνετε
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Επίδομα θέρμανσης: Πότε ανοίγει η πλατφόρμα και τι ισχύει για τους δικαιούχους

11/10/2025
Κωνσταντίνος Κόλλιας στην Today Press: «Η πολιτική σταθερότητα αποτελεί θεμελιώδη προϋπόθεση για την οικονομική σταθερότητα και ανάπτυξη»
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Κωνσταντίνος Κόλλιας στην Today Press: «Η πολιτική σταθερότητα αποτελεί θεμελιώδη προϋπόθεση για την οικονομική σταθερότητα και ανάπτυξη»

11/10/2025
Η Ελλάδα στις πρώτες θέσεις της Ε.Ε. ως προς την υλοποίηση του Ταμείου Ανάκαμψης
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Η Ελλάδα στις πρώτες θέσεις της Ε.Ε. ως προς την υλοποίηση του Ταμείου Ανάκαμψης

11/10/2025

THE GAME CHANGER

Ανέστης Γερονικολάκης

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗΝ iPAPER ONLINE

Aρ.Φύλλου #020

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Ο Κωνσταντίνος Αργυρός εμφανίστηκε σε εκπομπή της Σερβίας και έσπασε πιάτα – Δείτε βίντεο
LIFESTYLE

Ο Κωνσταντίνος Αργυρός εμφανίστηκε σε εκπομπή της Σερβίας και έσπασε πιάτα – Δείτε βίντεο

by iPaper
13/10/2025
0

...

Read moreDetails

Ηλίας Μαμαλάκης για Βέφα Αλεξιάδου: «Κάτι συνέβαινε στο τέλος της ζωής της, είχε απομονωθεί και είχε χάσει τους φίλους της»

«Η λύση των δύο κρατών είναι ο μοναδικός τρόπος για την εδραίωση της ειρήνης», δηλώνει ο Σίσι

ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ


Τα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων
iPaper

Χρήσιμα

  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Πολιτική Cookies
  • Δήλωση συμμόρφωσης με τη σύσταση (ΕΕ) 2018/334 L63
  • Επικοινωνία

Follow Us

Newsletter

Newsletter
*

Copyright © iPaper 2025 - All Rights Reserved

No Result
View All Result
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • OFF THE RECORD
  • THE GAME CHANGER

Copyright © iPaper 2025 - All Rights Reserved