• ΑΡΧΙΚΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • OFF THE RECORD
  • THE GAME CHANGER
iPaper
NEWSLETTER
No Result
View All Result
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • OFF THE RECORD
  • THE GAME CHANGER
iPaper
NEWSLETTER
No Result
View All Result
iPaper
No Result
View All Result

Ν. Χαρδαλιάς: “Στηρίζουμε σταθερά το θεσμό των λαϊκών αγορών”

Η τοποθέτηση του Περιφερειάρχη Αττικής Νίκου Χαρδαλιά στο πρώτο συνέδριο για το παρόν και το μέλλον των Λαϊκών Αγορών.

03/06/2025
σε ΤΟΠΙΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ
Ν. Χαρδαλιάς: “Στηρίζουμε σταθερά το θεσμό των λαϊκών αγορών”
Share on FacebookShare on Twitter

Ο Περιφερειάρχης Αττικής χαιρέτισε το πρώτο συνέδριο για το παρόν και το μέλλον του θεσμού, που διοργανώθηκε από τον εποπτευόμενο από την Περιφέρεια Αττικής Φορέα Λειτουργίας Λαϊκών Αγορών, εξάροντας τον κοινωνικό ρόλο που επιτελούν

«Θα αξιοποιήσουμε οποιοδήποτε πρόσφορο μέσο και κάθε χρηματοδοτικό, διοικητικό και κοινωνικό εργαλείο προκειμένου να ανταποκριθούμε στις σύγχρονες ανάγκες των λαϊκών αγορών. Κατανοούμε ότι η αλλαγή στον καθημερινό τρόπο ζωής, δημιουργεί την ανάγκη αλλαγών και στον τρόπο λειτουργίας των συγκεκριμένων αγορών, ενδεχομένως και στα ωράριά τους, και πιστεύω ακράδαντα ότι ο διάλογος και η συνεργασία θα έχουν ως αποτέλεσμα την εξεύρεση λύσεων» τόνισε ο Περιφερειάρχης Αττικής Νίκος Χαρδαλιάς χαιρετίζοντας τις εργασίες του πρώτου συνεδρίου για «Το παρόν και το μέλλον των Λαϊκών Αγορών» που διοργανώθηκε σε κεντρικό ξενοδοχείο της Αθήνας από τον Φορέα Λειτουργίας Λαϊκών Αγορών της Περιφέρειας Αττικής.

Όπως ανέφερε ο κ. Χαρδαλιάς: «Η Περιφέρεια Αττικής στηρίζει το Φορέα για την καλύτερη και αποτελεσματικότερη λειτουργία του. Οι λαϊκές αγορές δεν είναι απλώς μια εμπορική δραστηριότητα. Είναι τα χρώματα, οι μυρωδιές, οι γεύσεις της ελληνικής γης. Δημιουργούμε τις προϋποθέσεις ώστε να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις του 21ου αιώνα. Στηρίζουμε σταθερά το θεσμό των λαϊκών αγορών και βρισκόμαστε δίπλα στους ανθρώπους που προσφέρουν στο κοινωνικό σύνολο φθηνά και ποιοτικά προϊόντα.

Γιατί λαϊκή αγορά είναι οι άνθρωποί της, οι πωλητές και οι πωλήτριες που από τα ξημερώματα μέχρι το απόγευμα βρίσκονται κάθε μέρα και κάπου αλλού, ανεξαρτήτως εποχής ή καιρικών συνθηκών, πίσω από τον πάγκο με τα προϊόντα τους. Παράλληλα οι πωλητές στηρίζουν τα κοινωνικά παντοπωλεία των Δήμων, τα συσσίτια των εκκλησιών για τους απόρους, ιδρύματα και δομές που φιλοξενούν ευάλωτους συνανθρώπους μας, με τη διακριτικότητα που αρμόζει σε τέτοιες δράσεις».

Μάλιστα, ο Περιφερειάρχης προανήγγειλε, ότι σε συνεργασία με το αρμόδιο Υπουργείο Ανάπτυξης και τους συναρμόδιους φορείς, τον ερχόμενο Σεπτέμβριο, θα παρουσιαστεί ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα αναβάθμισης των λαϊκών αγορών που θα απαντάει στα κρίσιμα ζητήματα που αφορούν στον εκσυγχρονισμό της λειτουργίας τους, όπως αυτά άλλωστε τίθενται από τους ίδιους τους πωλητές, τους καταναλωτές και τους εκπροσώπους της Αυτοδιοίκησης.

Να σημειωθεί ότι στους Δήμους του Λεκανοπεδίου της Αττικής λειτουργούν αυτή τη στιγμή συνολικά 271 λαϊκές αγορές σε εβδομαδιαία βάση, οι οποίες απασχολούν πάνω από 15.000 εργαζόμενους.

Τα συμπεράσματα της έρευνας κοινής γνώμης για την εικόνα των Λαϊκών Αγορών της Αττικής

Από την πλευρά του ο διευθύνων σύμβουλος της Metron Analysis Στράτος Φαναράς παρουσίασε τα συμπεράσματα επιστημονικής έρευνας κοινής γνώμης για την κοινωνική και οικονομική σημασία του θεσμού. Η έρευνα διενεργήθηκε για λογαριασμό του Φορέα Λειτουργίας Λαϊκών Αγορών της Περιφέρειας Αττικής τηλεφωνικά σε 1.001 άτομα ηλικίας 18 ετών και άνω, από τις 8 έως τις 22 Μαΐου 2025. Σύμφωνα με αυτή:

– Σχεδόν σε όλα τα νοικοκυριά (στο 95% για την ακρίβεια) αγοράζουν τρόφιμα κάθε κατηγορίας, τουλάχιστον μια φορά την εβδομάδα.

– Η μεγαλύτερη επισκεψιμότητα καταγράφεται στα σούπερ μάρκετ (98%) και ακολούθως το 68% αγοράζει τρόφιμα τουλάχιστον μια φορά τον μήνα από λαϊκές αγορές. Έπονται οι επισκέψεις σε φούρνο (58%), κρεοπωλείο (53%) και τοπικά μανάβικα και μπακάλικα (35%).

– 1 στα 2 νοικοκυριά αγοράζει φρούτα και λαχανικά κυρίως από τις λαϊκές αγορές, ενώ στους συνταξιούχους, στις νοικοκυρές και στις μεγάλες ηλικίες (65+) το ποσοστό αυτό ξεπερνά το 60%.

– Περισσότεροι από 7 στους 10 ερωτώμενους αγοράζουν οι ίδιοι φρούτα και λαχανικά για το νοικοκυριό τους. Σε αντίστοιχη αναλογία αποφασίσουν οι ίδιοι το σημείο από το οποίο θα τα αγοράσουν.

– Αναφορικά με το προφίλ όσων επισκέπτονται τις λαϊκές αγορές, ελαφρώς περισσότερες είναι οι γυναίκες, ενώ επαγγελματικά οι περισσότεροι είναι μισθωτοί του δημοσίου τομέα, όσοι δηλώνουν «οικιακά», οι συνταξιούχοι και οι άνεργοι.

– Οι 3 στους 4 ερωτώμενους επισκέπτονται την λαϊκή αγορά σε εβδομαδιαία βάση, ενώ το 19% περίπου μια φορά κάθε 15 ημέρες.

– α 3 στα 4 νοικοκυριά αγοράζουν τα φρούτα και τα λαχανικά τους από την λαϊκή αγορά σε εβδομαδιαία βάση. Ως βασικότεροι λόγοι επιλογής (σε ποσοστό 70%), προκειμένου να τα προμηθεύονται από εκεί, είναι «η ποιότητα και η φρεσκάδα των προϊόντων» και έπονται «οι χαμηλότερες τιμές» (67%).

– Οι 3 στους 4 δαπανούν από 20 έως και 40 ευρώ σε κάθε επίσκεψή τους στη λαϊκή (48%) και έως 20 ευρώ το 27%.

– Το χρονικό διάστημα μεταξύ 9:30 με 13:30 είναι η συνηθέστερη ώρα επίσκεψης των λαϊκών αγορών.

– Πάνω από 8 στους 10 δηλώνουν απόλυτα/αρκετά ικανοποιημένοι από την εμπειρία τους στη λαϊκή αγορά συνολικά.

– Οι παράμετροι που θεωρούνται πιο σημαντικοί για τη βελτίωση της εικόνας των λαϊκών αγορών είναι η σήμανση και ενημέρωση για την προέλευση και την τιμή των προϊόντων, καθώς και η καλύτερη αποκομιδή απορριμμάτων και ο καθαρισμός, μετά τη λήξη τους.

– Το 69% δηλώνει «πολύ/αρκετά πιθανό» να επισκέπτονταν απογευματινή λαϊκή αγορά σε περίπτωση λειτουργίας τους. Το αντίστοιχο ποσοστό για τους μη επισκέπτες αγγίζει το 79%.

– Tο 56% των ερωτώμενων δηλώνουν ότι ένα ωράριο από τις 9:00 το πρωί έως τις 17:00 το απόγευμα θα ήταν πιο βολικό γι’ αυτούς, σε σχέση με το υφιστάμενο. Το ποσοστό αυτό στους μη επισκέπτες των λαϊκών αγορών, αγγίζει το 65%.

Όπως είπε ο κ. Φαναράς συμπερασματικά: «Οι λαϊκές αγορές αναγνωρίζονται ως σημαντικές για την οικονομία και την κοινωνία, προσφέροντας προσιτά και ποιοτικά προϊόντα, ενώ παράλληλα λειτουργούν ως σημεία κοινωνικής επαφής. Από την άλλη, προκαλούν οχλήσεις όπως προβλήματα καθαριότητας και κυκλοφοριακή επιβάρυνση. Η χωροθέτηση, η προσβασιμότητα και το ωράριο λειτουργίας αποτελούν ζητήματα που χρίζουν συζήτησης.

Παρά τις προκλήσεις όμως, ο θεσμός των λαϊκών αγορών είναι σημαντικός για τη ζωή της πόλης και χρήζει υποστήριξης. Η επίλυση των πολύπλοκων ζητημάτων απαιτεί ισχυρή συνεργασία μεταξύ πολιτών, πωλητών και τοπικής αυτοδιοίκησης».

Στο συνέδριο απηύθυναν παράλληλα χαιρετισμό ο Γενικός Γραμματέας Εμπορίου Σωτήριος Αναγνωστόπουλος εκ μέρους του Υπουργού Ανάπτυξης Τάκη Θεοδωρικάκου, ο Υφυπουργός Εσωτερικών Βασίλης Σπανάκης, ο Δήμαρχος Αθηναίων Χάρης Δούκας, ο Αντιπρόεδρος της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Αττικής και Δήμαρχος Παλαιού Φαλήρου Γιάννης Φωστηρόπουλος, ο Διευθυντής του Φορέα Λειτουργίας Λαϊκών Αγορών Χάρης Πασβαντίδης, ο Πρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Γιάννης Χατζηθεοδοσίου, ο Πρόεδρος της Ομοσπονδίας Παραγωγών Παντελής Μόσχος, ο Πρόεδρος της Παναττικής Ομοσπονδίας Επαγγελματιών Πωλητών Δημήτρης Μουλιάτος, ο Πρόεδρος της Ομοσπονδίας Παραγωγών και Επαγγελματιών Αττικής Κώστας Στουραΐτης, η εκπρόσωπος της ΜΚΟ «ΜΠΟΡΟΥΜΕ» Νιόβη Λαβίδα, ο ιστορικός – δημοσιογράφος Ελευθέριος Σκιαδάς, εκπρόσωποι κομμάτων, εκπρόσωποι της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, καθώς και εκπρόσωποι λαϊκών αγορών της Αττικής.

Το «παρών» στις εργασίες του συνεδρίου έδωσαν μεταξύ άλλων, η Αντιπεριφερειάρχης Βορείου Τομέα Αθηνών Λουκία Κεφαλογιάννη, ο Αντιπεριφερειάρχης Δυτικής Αττικής Κλεάνθης Βαρελάς, ο Πρόεδρος του Φορέα Λειτουργίας Λαϊκών Αγορών και εντεταλμένος περιφερειακός σύμβουλος Σταύρος Mελάς, η Αντιπρόεδρος του Φορέα Λειτουργίας Λαϊκών Αγορών και περιφερειακή σύμβουλος Γεωργία Βλάχου, τα μέλη του εν λόγω Φορέα και περιφερειακοί σύμβουλοι Χαράλαμπος Αλεξανδράτο και Ευγενία Μπαρμπαγιάννη – Αδαμοπούλου, το μέλος Σταύρος Τασιόπουλος και η Ειδική Γραμματέας, Έλενα Ράπτη. Το συνέδριο συντόνισε ο δημοσιογράφος Ντίνος Σιωμόπουλος.

Tags: ΛΑΪΚΕΣ ΑΓΟΡΕΣΝΙΚΟΣ ΧΑΡΔΑΛΙΑΣΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ
  Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
  Ακολούθησε μας στο Instagram

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ν. Χαρδαλιάς: “Με εντατικούς ρυθμούς θωρακίζουμε την Αττική μας”
ΤΟΠΙΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ

Ο Ν. Χαρδαλιάς μετά τον ανασχηματισμό στο σχήμα της Περιφέρειας: “Παλεύουμε για να είμαστε κάθε μέρα χρήσιμοι και αποτελεσματικοί”

05/09/2025
Τοποθέτηση ηχοπετασμάτων στο Δήμο Μεταμόρφωσης
ΤΟΠΙΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ

Τοποθέτηση ηχοπετασμάτων στο Δήμο Μεταμόρφωσης

04/09/2025
Ν. Χαρδαλιάς: “Η Αττική αξίζει σύγχρονες και ασφαλείς μετακινήσεις” (vid)
ΤΟΠΙΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ

Ανασχηματισμό ανακοίνωσε ο Νίκος Χαρδαλιάς – Όλες οι αλλαγές

04/09/2025
Ιωνικές μέρες από τις 7 έως τις 14 Σεπτεμβρίου – Όλες οι εκδηλώσεις
ΤΟΠΙΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ

Ιωνικές μέρες από τις 7 έως τις 14 Σεπτεμβρίου – Όλες οι εκδηλώσεις

03/09/2025
Ηράκλεια 2025: 13 έως τις 28 Σεπτεμβρίου με δωρεάν είσοδο σε όλες τις εκδηλώσεις
ΤΟΠΙΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ

Ηράκλεια 2025: 13 έως τις 28 Σεπτεμβρίου με δωρεάν είσοδο σε όλες τις εκδηλώσεις

02/09/2025
Δ. Παπαχρήστου: Φέτος υποσχεθήκαμε να κάνουμε τη διαφορά!
ΤΟΠΙΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ

Δ. Παπαχρήστου: Φέτος υποσχεθήκαμε να κάνουμε τη διαφορά!

01/09/2025
Συνάντηση Κωνσταντέλλου – Πέτσα
ΤΟΠΙΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ

Συνάντηση Κωνσταντέλλου – Πέτσα

01/09/2025
Κοινωνικό Φροντιστήριο Δήμου Νέας Σμύρνης: Ξεκίνησαν οι εγγραφές
ΤΟΠΙΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ

Κοινωνικό Φροντιστήριο Δήμου Νέας Σμύρνης: Ξεκίνησαν οι εγγραφές

01/09/2025
Ν. Χαρδαλιάς: «Μετατρέπουμε την ιστορική βίλα Ζωγράφου σε έναν σύγχρονο, ανοικτό και λειτουργικό πυρήνα πολιτισμού, πρασίνου και αναψυχής, προσβάσιμο σε κάθε πολίτη»
ΤΟΠΙΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ

Ν. Χαρδαλιάς: «Μετατρέπουμε την ιστορική βίλα Ζωγράφου σε έναν σύγχρονο, ανοικτό και λειτουργικό πυρήνα πολιτισμού, πρασίνου και αναψυχής, προσβάσιμο σε κάθε πολίτη»

01/09/2025

THE GAME CHANGER

Ανέστης Γερονικολάκης

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗΝ iPAPER ONLINE

Aρ.Φύλλου #020

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Ολοκληρώθηκε η νέα εκκαθάριση ΕΝΦΙΑ 2025 για ακίνητα πληγέντων από φυσικές καταστροφές
ΕΛΛΑΔΑ

ΑΑΔΕ: Βρήκε περιττώματα ζώων, νύχια και μούχλα μέσα σε…

by iPaper
06/09/2025
0

...

Read moreDetails

Παραιτείται ο Αλέξης Τσίπρας – Κουνάει μαντήλι στο κόμμα που τον έκανε πρωθυπουργό

H πρώτη kolotoumpa Τσίπρα μετά το rebranding

ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ


Τα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων
iPaper

Χρήσιμα

  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Πολιτική Cookies
  • Δήλωση συμμόρφωσης με τη σύσταση (ΕΕ) 2018/334 L63
  • Επικοινωνία

Follow Us

Newsletter

Newsletter
*

Copyright © iPaper 2025 - All Rights Reserved

No Result
View All Result
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • OFF THE RECORD
  • THE GAME CHANGER

Copyright © iPaper 2025 - All Rights Reserved