• ΑΡΧΙΚΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • OFF THE RECORD
  • THE GAME CHANGER
iPaper
NEWSLETTER
No Result
View All Result
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • OFF THE RECORD
  • THE GAME CHANGER
iPaper
NEWSLETTER
No Result
View All Result
iPaper
No Result
View All Result

Κυρανάκης: Ενθαρρύνω τους μηχανοδηγούς να υποδεικνύουν ζητήματα ασφαλείας στον σιδηρόδρομο

04/06/2025
σε ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Κυρανάκης: Ενθαρρύνω τους μηχανοδηγούς να υποδεικνύουν ζητήματα ασφαλείας στον σιδηρόδρομο
Share on FacebookShare on Twitter

«Ενθαρρύνω τους μηχανοδηγούς να υποδεικνύουν ζητήματα ασφαλείας», ανέφερε ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κωνσταντίνος Κυρανάκης, όταν στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου, νωρίτερα στη Βουλή, άκουσε την ανεξάρτητη βουλευτή Ραλλία Χρηστίδου να επισημαίνει ότι επανειλημμένα τα σωματεία εργαζομένων έχουν θέσει καίρια ζητήματα ασφάλειας, συντήρησης και ελλείψεων προσωπικού και ότι είναι απανωτά τα περιστατικά ατυχημάτων, δυσλειτουργιών, τεχνικών προβλημάτων και παρατεταμένων καθυστερήσεων που εντείνουν την ασφάλεια των επιβατών.

«Εύλογα ερωτήματα προκαλεί η απόλυση του προέδρου του Σωματείου Μηχανοδηγών, ο οποίος υπήρξε και σημαντικός μάρτυρας στην υπόθεση των Τεμπών», είπε η ανεξάρτητη βουλευτής,

«Κατ’ αρχάς, δεν υπήρξε καμία απόλυση προέδρου εργαζομένων από τον ΟΣΕ. Προφανώς αναφέρεστε σε κάποια ιδιωτική επιχείρηση. Ο ΟΣΕ δεν απέλυσε κάποιον πρόεδρο εργαζομένων, εκτός αν έχετε και λάθος πληροφόρηση», σχολίασε ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών και Μεταφορών και συνέχισε: «Προφανώς καλά κάνετε και υποδεικνύετε μια σειρά από προβλήματα στον σιδηρόδρομο. Η κατάσταση είναι εντόνως προβληματική και κάνουμε αυτά που πρέπει για να τη διορθώσουμε. Συνδέετε την ύπαρξη τηλεδιοίκησης και ETCS με το δικαίωμα στη ζωή. Από την ερώτησή σας δηλαδή αυτό προκύπτει. Θέλω, λοιπόν, να ρωτήσω: Το 2019 που ο ΣΥΡΙΖΑ μας παρέδωσε τον σιδηρόδρομο, τηλεδιοίκηση πόσο υπήρχε στη χώρα; ETCS πόσο υπήρχε στη χώρα; Απάντηση: 1% τηλεδιοίκηση, 0% ETCS. ‘Αρα, λοιπόν, αν εσείς κοιμάστε όμορφα το βράδυ, γνωρίζοντας ότι επί πέντε χρόνια υπήρχε πλήρης αποσύνδεση των συστημάτων τηλεδιοίκησης και ETCS με το δικαίωμα στη ζωή, όπως ανέφερε η ερώτησή σας, αυτό είναι κάτι το οποίο πρέπει να απαντήσετε εσείς. Σήμερα, λοιπόν, στον άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη η τηλεδιοίκηση είναι σχεδόν στο 80%».

Σήμερα, λοιπόν, σε αντίθεση με το 1% που παρέδωσε ο ΣΥΡΙΖΑ, στο Αθήνα-Θεσσαλονίκη είναι κοντά στο 80%, σημείωσε ο αναπληρωτής υπουργός και πρόσθεσε: «Αν δεν είχαμε τη σφοδρότερη των τελευταίων τριακοσίων ετών κακοκαιρία Daniel στη Θεσσαλία, θα ήταν στο 100%, διότι ολοκληρώθηκε η σύμβαση 717 τον Σεπτέμβριο του 2023. Αυτός ο στόχος ολοκληρώνεται με τα έργα τα οποία έχουν συμβασιοποιηθεί και έχουν ξεκινήσει και τα εργοτάξια. Μέχρι τον Αύγουστο του 2026, λοιπόν, -για όποιον γνωρίζει από δημόσια έργα, αυτό είναι ένα πάρα πολύ σφιχτό χρονοδιάγραμμα- και τα έργα τηλεδιοίκησης και ETCS στη Θεσσαλία θα έχουν ολοκληρωθεί. Επαναλαμβάνω, μέχρι τον Αύγουστο του 2026. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχει ασφάλεια».

«Δεν λειτουργεί η τηλεδιοίκηση μεταξύ Λιανοκλαδίου και Λάρισας, όπου -σημειωτέον- υπάρχει μονή γραμμή. Μετά τα Λιόσια και μετά το Κιάτο δεν λειτουργεί η τηλεδιοίκηση και τα φωτοσήματα και τα τρένα εισέρχονται σε παρακαμπτηρίους, χωρίς καν να υπάρχουν ενδείξεις για τους μηχανοδηγούς. Στη γραμμή Φλώρινας δεν έχει αποκατασταθεί ακόμα το πρόβλημα με τις επικοινωνίες. Ο εταιρικός μετασχηματισμός του ΟΣΕ δεν έχει υλοποιηθεί ακόμα μέχρι σήμερα. Το μόνο που άλλαξε είναι ότι στον ΟΣΕ δεν υπάρχει εργατικός έλεγχος στις αποφάσεις της Διοίκησης», ανέφερε η Ραλλία Χρηστίδου.

«Επειδή αναφέρατε τη μονή γραμμή, σωστά λειτουργεί μεταξύ Λιανοκλαδίου και Λάρισας η μονή γραμμή, διότι υπάρχει ένας πολύ αυστηρός κανόνας που λέει ότι ακριβώς επειδή έχουμε έργα αποκατάστασης, ένα μόνο τρένο κάνει κατάληψη της γραμμής. Αν δηλαδή δεν εκκενώσει το προηγούμενο τρένο αυτό το τμήμα της σιδηροδρομικής γραμμής, δεν ξεκινά το επόμενο», απάντησε ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών και σημείωσε: «Αυτός είναι ένας πάρα πολύ αυστηρός κανόνας ασφάλειας, ο οποίος ουδέποτε πρέπει να παραβιαστεί. ‘Αρα, λοιπόν, μια σειρά από τμήματα γραμμής στα οποία έχουμε έργα αναβάθμισης επιβάλλεται να έχουν ειδικούς κανόνες κατ’ εφαρμογήν του Γενικού Κανονισμού Κίνησης -ο γνωστός ΓΚΚ για τους σιδηροδρομικούς- που είναι το “ευαγγέλιο” του κάθε μηχανοδηγού, του κάθε σταθμάρχη, του κάθε ελεγκτή τηλεδιοίκησης, του κάθε φύλακα ισόπεδης διάβασης. Αυτοί οι άνθρωποι που είναι στην πρώτη γραμμή του σιδηρόδρομου έχουν ένα “ευαγγέλιο”, το οποίο οφείλουν να τηρούν απαρέγκλιτα. Στα Τέμπη παραβιάστηκε αυτός ο κανονισμός τουλάχιστον τρεις φορές διαδοχικά στο ίδιο δρομολόγιο. Μάλιστα, δύο ώρες πριν τη μοιραία αμαξοστοιχία -το έχω πει αρκετές φορές, το επαναλαμβάνω και σήμερα- παραβιάστηκε πάλι σε προαστιακό δρομολόγιο ο κανονισμός. Είχε μπει δηλαδή το προαστιακό δρομολόγιο στη λάθος γραμμή από τον ίδιο σταθμάρχη και ευτυχώς ο μηχανοδηγός και ο συνοδός αμαξοστοιχίας κατάλαβαν εγκαίρως το λάθος του σταθμάρχη για να μπορέσουν να αποτρέψουν ένα ακόμη μοιραίο, κάτι το οποίο δεν συνέβη στη μοιραία αμαξοστοιχία η οποία συγκρούστηκε με την εμπορευματική το τραγικό βράδυ των Τεμπών».

Ο κ. Κυρανάκης αναφέρθηκε και στα άλλα ζητήματα που θέτουν οι μηχανοδηγοί.

«Εγώ τους ενθαρρύνω να υποδεικνύουν ζητήματα ασφαλείας. Υπήρχε μία καταγγελία ότι δήθεν θα καταργηθούν οι δύο μηχανοδηγοί στις υπερταχείες. Όχι μόνο δεν καταργούνται, όπως κατήγγειλε το σωματείο, αλλά θα μπει και κάμερα στην καμπίνα για να ξέρουμε ότι η εταιρεία τηρεί το μέτρο και ότι όντως στα δρομολόγια ταχείας κυκλοφορίας, όπου υπάρχει διπλή γραμμή, θα πρέπει απαρέγκλιτα να τηρείται το μέτρο των δύο μηχανοδηγών στις σημερινές αμαξοστοιχίες.

Ο στόχος μας, λοιπόν, εκτελείται και περιγράφεται σε πολύ μεγάλο βαθμό και στο νομοσχέδιο το οποίο πέρασε από το Υπουργικό Συμβούλιο και θα περάσει, ελπίζω, και από τη Βουλή μέχρι τέλος του μήνα. Προβλέπει μια σειρά από μέτρα τα οποία θα τα συζητήσουμε κατά τη διάρκεια του νομοσχεδίου».

Tags: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΥΡΑΝΑΚΗΣΜΗΧΑΝΟΔΗΓΟΙΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
  Ακολούθησε μας στο Instagram

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Στηρίζουμε το διαθέσιμο εισόδημα όλων των συμπολιτών μας
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Μητσοτάκης: Σύσκεψη για τη λειψυδρία – Παρουσιάζεται το Εθνικό Σχέδιο για τα ύδατα

23/07/2025
K. Αχ. Καραμανλής: Δεν πρόκειται να κρυφτώ πίσω από καμία κυβερνητική πλειοψηφία
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Στο δικαστικό συμβούλιο με 157 “ναι” ο Καραμανλής

22/07/2025
Θ. Πλεύρης από Κοπεγχάγη: “Η προστασία των συνόρων και η εφαρμογή των νόμων είναι πράξεις ευθύνης απέναντι στους πολίτες μας” (vid)
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Θ. Πλεύρης από Κοπεγχάγη: “Η προστασία των συνόρων και η εφαρμογή των νόμων είναι πράξεις ευθύνης απέναντι στους πολίτες μας” (vid)

22/07/2025
Α. Σδούκου για ΟΠΕΚΕΠΕ και πρόταση για Εξεταστική: “Στόχος της ΝΔ είναι να λάμψει η αλήθεια”
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Α. Σδούκου για ΟΠΕΚΕΠΕ: “Υπάρχουν και άλλοι φίλοι και στενοί συνεργάτες του κ. Ανδρουλάκη που σχετίζονται με τη συγκεκριμένη υπόθεση;”

22/07/2025
Στ. Παπασταύρου: «Ο Υμηττός είναι ένα βουνό με μοναδική βιοποικιλότητα, που έχει πολιτιστική και ιστορική αξία, ένας οργανισμός απέναντι στον οποίο όλοι έχουμε ευθύνη προστασίας»
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Στ. Παπασταύρου: «Η δημιουργία των Εθνικών Θαλάσσιων Πάρκων είναι ένα ιστορικό βήμα για τη προστασία των θαλασσών μας με εθνικό και ανθρώπινο πρόσημο»

22/07/2025
Βίντεο του Κ. Μητσοτάκη για το φοιτητικό επίδομα
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Κυρ. Μητσοτάκης: “Όταν οι κανόνες δεν τηρούνται παρεμβαίνουμε” (vid)

22/07/2025
Ν. Δένδιας: “Η υπόθεση των αγνοουμένων της Κύπρου υπενθυμίζει ότι για τον Ελληνισμό δεν υφίστανται ανώνυμες απώλειες και η ταυτοποίηση των πεσόντων υπέρ Πατρίδος συνιστά οφειλόμενη πράξη τιμής”
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Ν. Δένδιας: “Η υπόθεση των αγνοουμένων της Κύπρου υπενθυμίζει ότι για τον Ελληνισμό δεν υφίστανται ανώνυμες απώλειες και η ταυτοποίηση των πεσόντων υπέρ Πατρίδος συνιστά οφειλόμενη πράξη τιμής”

22/07/2025
Παρατηρητήριο Εξουσίας: “Ο νόμος πλυντήριο του 1997”
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Παρατηρητήριο Εξουσίας: “Ο νόμος πλυντήριο του 1997”

22/07/2025
Η Ευρώπη μπορεί να καταλήξει σε μια win-win εμπορική συμφωνία με τις ΗΠΑ
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Σύσκεψη στο Μαξίμου για το Εθνικό Σχέδιο για τα Ύδατα

22/07/2025

THE GAME CHANGER

Ανέστης Γερονικολάκης

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗΝ iPAPER ONLINE

Aρ.Φύλλου #020

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Μηχανογραφικό: Πότε ανοίγει η πλατφόρμα – Πότε ανακοινώνονται οι βάσεις
ΕΛΛΑΔΑ

Την Παρασκευή ανακοινώνονται οι βάσεις εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση

by iPaper
23/07/2025
0

...

Read moreDetails

Συντάξεις Αυγούστου 2025: Ποιοι θα πάνε ταμείο μετά το Σαββατοκύριακο

«Μαζικός λιμός» εξαπλώνεται στη Γάζα – Συναγερμός από 100 και πλέον ΜΚΟ

ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ


Τα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων
iPaper

Χρήσιμα

  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Πολιτική Cookies
  • Δήλωση συμμόρφωσης με τη σύσταση (ΕΕ) 2018/334 L63
  • Επικοινωνία

Follow Us

Newsletter

Newsletter
*

Copyright © iPaper 2025 - All Rights Reserved

No Result
View All Result
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • OFF THE RECORD
  • THE GAME CHANGER

Copyright © iPaper 2025 - All Rights Reserved