Δημοσιεύτηκε στην έντυπη εφημερίδα Today Press
του Κωνσταντίνου Μπούρα
Ρηξικέλευθο, πρωτοποριακό το μυθιστόρημα του Χρυσόστομου Ν. Καλαντζή με τον παραστατικότατο συμβολικό τίτλο «Το μυστήριο της οικίας του μελισσουργού», αποτέλεσμα συστηματικής επιστημονικής μελέτης στα ιστορικά δεδομένα, όπως εμπλουτίζονται με την πάροδο τού Χρόνου και την ορθή χρήση της Τεχνολογίας.
Γράφει στο οπισθόφυλλο ο φιλέρευνος συγγραφέας Χρυστόστομος Ν. Καλαντζής:
Μια σπουδή στο κόκκινο μέσα σε μια σειρά από τα πιο βίαια, απεχθή και αιμοσταγή ανεξιχνίαστα εγκλήματα μιας «πολιτισμένης» εποχής.
Μια παράξενη ανακάλυψη σε ένα εγκαταλειμμένο σπίτι στην Αγγλική εξοχή «αφυπνίζει» τα εγκληματολογικά αισθητήρια όργανα του μεγαλύτερου ντετέκτιβ του εικοστού αιώνα. Πόσα μυστήρια μπορεί άραγε να κρύβει η οικία του μακαρίτη μελισσουργού.
Το «κύκνειο άσμα» και η τελευταία υπόθεση ενός θρύλου των τελευταίων 100 χρόνων, αυτού που ακόμα και ο πιο απομακρυσμένος και μοναχικός κάτοικος της γης γνωρίζει το όνομά του.
Δυο ήρωες συναντώνται για πρώτη φορά στα σοκάκια του βρώμικου Λονδίνου και βαδίζουν στους χωματόδρομους του βροχερού Έσσεξ συλλέγοντας στοιχεία όπως οι εργατικές μέλισσες μαζεύουν γύρη.
«Στοιχειώδες αγαπητοί μου» είπε χαμογελώντας ο αδύνατος άντρας και γοργά φόρεσε το κομψό παλτό αλλά και το ημίψηλό καπέλο του. Δεν ξέχασε το βαρύ μπαστούνι με την ασημένια κεφαλή που απεικόνιζε έναν άγριο σκύλο, «λάφυρο» και δώρο ενός ευχαριστημένου Λόρδου. Δρασκέλισε από την ανοιχτή εξώπορτα έτοιμος για δράση ενώ οι δύο επιθεωρητές της Σκότλαντ Γιάρντ δεν μπορούσαν παρά να τον ακολουθήσουν.
Εσύ μοναχικέ αναγνώστη τόλμησε να βουτήξεις στα βαθιά νερά μιας πραγματικής υπόθεσης του παρελθόντος που περίπου το 80% των στοιχείων που αναφέρονται είναι αληθινά. Δεν με πιστεύεις; Δεν έχεις παρά να ψάξεις όπως ακριβώς έκανα κι εγώ…
Ο Διδάκτωρ Ιατροφιλόσοφος Χρυσόστομος Καλαντζής είναι ένας μάχιμος πνευματικός άνθρωπος τού ταραγμένου καιρού μας που λειτουργεί μυθοπλαστικά ως αντικραδασμικό κάτοπτρο υψηλής ανθεκτικότητας και μεγίστης διαπερατότητας.
Η αρχαιομάθειά του, η αναγεννησιακή πολυγνωσία του, η φιλολογική του αρματωσιά, η διεπιστημονική ακαδημαϊκή μέθοδος, σε συνδυασμό με ένα μεθοδικό πνεύμα, δημιουργούν χωροχρονικά στιγμιότυπα ανεξίτηλα στο Συλλογικό Θυμικό.
Ο συμβολικός κόσμος των παντοειδών μυστηρίων, έτσι όπως αποκαλύπτονται συνεκδοχικά από την παράδοση κι από τα όποια αρχαιολογικά, αρχιτεκτονικά ή λογοτεχνικά «ευρήματα», τον θέλγει τόσον εμφανώς που λειτουργεί ως γόνιμο υπόβαθρο καλλιέργειας τού «σπόρου κάθε Καλού» (για να θυμηθούμε την βιβλική παραβολή.
Κοινωφελής η στόχευση, φιλανθρωπική η ματιά του. Δεν είναι τυχαίο που επέλεξε το λειτούργημα τού μάχιμου ιατρού παρέχοντας τις αγαθοεργείς-κοινωφελείς υπηρεσίες του σε υψηλό επίπεδο με την μεγίστη αυταπάρνηση.
Έτσι είναι και η γραφή του: εμμέσως διδακτική, απροκάλυπτα ουμανιστική, πασιφανώς εις την υπηρεσίαν των ανθρωπιστικών ιδανικών τού Διαφωτισμού.
Η θρησκεία λειτουργεί σε πολλά επίπεδα. Ο μονοθεϊσμός εμπλουτίζει διαφορετικά χωροχρονικά πλαίσια.
Το σύμβολο τής εργατικής μέλισσας κι ως εκ τούτου τού επίμονου μελισσουργού είναι μια παραβολή για τον ακάματο Πνευματικό Άνθρωπο.
Σε αυτό το γεωμετρικώς δομημένο αφηγηματικό λογοτεχνικό του έργο ορισμένες φράσεις λειτουργούν κι αυτοτελώς ως γνωμικά.
Ειδυλλιακές περιγραφές, απολαυστικές στιχομυθίες.
Φυσικά, η πεζογραφία, η έντεχνη αφήγηση δεν σταχυολογείται, τουλάχιστον όχι όπως η ποίηση, όμως αυτό που λέμε «δείγμα γραφής» ισχύει και για τα αρώματα και για τα τεχνουργήματα διεθνούς βεληνεκούς.
Γραφή για το σήμερα και το αύριο, για τους ταραγμένους μεταιχμιακούς καιρούς μας, όπου παρατηρείται κενό ιδανικών (ειδικά στην νεολαία), που αναμένεται να πληρωθεί από την καινοφανή Πολιτισμική Παγκόσμια Αναγέννηση εκπληρώνοντας έτσι τους βαθύτερους πόθους όλων μας για έναν Καλύτερο Κόσμο. Αυτή είναι η μόνη ανιδιοτελής πρόθεσις που μας συνέχει και μας διακατέχει.
Ανακαλύψτε τον. Διανύει ήδη μια μακρά πορεία στο στάδιο τής συγγραφικής ζωής του. Όσο σεμνός ή ταπεινός κι αν είναι, αξίζει τής προσοχής μας. Ειδικά εξ αυτού τού λόγου.
Ηθική και Αισθητική συνάδουν εδώ σύμφωνα με το αριστοτελικό κέλευσμα.
Ο Χρυσόστομος Ν. Καλαντζής MD Ph.D., γεννήθηκε στην Αθήνα το 1973. Σπούδασε Ιατρική, είναι διδάκτορας του Πανεπιστημίου Αθηνών και ειδικεύτηκε στο Λονδίνο και στην Αθήνα στην Γαστρεντερολογία. Εργάζεται σε μεγάλο νοσοκομείο των Αθηνών σαν Διευθυντής Κλάδου ΕΣΥ.
Η μεγάλη του αγάπη για την ιστορία, την μυθολογία και την αρχαιολογία τον ενέπνευσε να γράψει το πρώτο του βιβλίο, «Το δέντρο του Λαέρτη» το οποίο εκδόθηκε από τις Εκδόσεις Λιβάνη το 2016, σημείωσε επιτυχία και σύντομα εξαντλήθηκε.
Το δεύτερο βιβλίο, «Ο γελαστός Ρινόκερος», το οποίο επιμελήθηκε, ολοκλήρωσε και εξέδωσε με τις εκδόσεις Δρόμων το 2021, αποτελεί ένα επιτυχημένο συγγραφικό στοίχημα στην λογοτεχνία noir. Το βιβλίο το 2022 μετατράπηκε και σε audiobook από τον ηθοποιό Γεράσιμο Σκιαδαρέση στην πλατφόρμα BookVoice.
Το τρίτο βιβλίο, «Το μυστήριο της οικίας του μελισσουργού» αποτελεί έναν φόρο τιμής στους δυο μεγαλύτερους λογοτεχνικούς ερευνητές της Γηραιάς Αλβιώνας και ολοκληρώνει ένα προσωπικό στοίχημα-όνειρο ετών.
Ζει στην Γλυφάδα. Είναι παντρεμένος και πατέρας δύο παιδιών.