Από την 1η Ιουλίου, ένας νέος γύρος ψηφιακής μετάβασης ξεκινά για επιχειρήσεις του κλάδου αυτοκινήτου. Το ψηφιακό πελατολόγιο καθίσταται υποχρεωτικό για συνεργεία, φανοποιεία, πλυντήρια, πάρκινγκ και εταιρείες ενοικίασης οχημάτων, προκαλώντας ήδη έντονες αντιδράσεις από μικρομεσαίους επαγγελματίες, οι οποίοι κάνουν λόγο για ανεφάρμοστο μέτρο και ασφυκτική πίεση στον χρόνο τους.
Τι αλλάζει από την 1η Ιουλίου
Οι επιχειρήσεις θα είναι πλέον υποχρεωμένες να καταχωρούν σε πραγματικό χρόνο:
-
ΑΦΜ και στοιχεία απόδειξης κάθε πελάτη
-
Αριθμό κυκλοφορίας οχήματος (ελληνικού ή αλλοδαπού)
-
Κατηγορία και εργοστάσιο κατασκευής
-
Ημερήσιο αριθμό πελατών
Η εφαρμογή θα γίνεται μέσω ειδικής ψηφιακής πλατφόρμας και αφορά τις εξής δραστηριότητες:
-
Συνεργεία συντήρησης και επισκευής
-
Φανοποιεία
-
Πλυντήρια οχημάτων
-
Χώρους στάθμευσης
-
Εταιρείες εγκατάστασης ηχοσυστημάτων και συναγερμών
-
Εταιρείες ενοικίασης οχημάτων, μοτοσυκλετών και μηχανημάτων
Σε δεύτερη φάση το μέτρο θα επεκταθεί σε:
γυμναστήρια, ξενοδοχεία, χώρους δεξιώσεων, γάμους και λοιπές υπηρεσίες.
Αντίδραση συνεργείων: «Το μέτρο δεν εφαρμόζεται στην πράξη»
Οι πρώτες αντιδράσεις έρχονται από τους επαγγελματίες των συνεργείων, οι οποίοι κάνουν λόγο για υπερβολική γραφειοκρατία και αδιαφορία της πολιτείας προς τις ανάγκες των μικρών επιχειρήσεων.
Ο Γιώργος Ντάλιος, ιδιοκτήτης συνεργείου, δηλώνει:
«Το πρόβλημα δεν είναι η τεχνολογία. Είναι ο χρόνος. Πώς θα τα προλαβαίνουμε όλα; Είμαστε δύο άτομα σε κάθε συνεργείο – δεν έχουμε ούτε τμήμα μηχανογράφησης, ούτε λογιστή επί τόπου».
«Αυτό που μας είπαν στο υπουργείο είναι ότι… δεν τους απασχολεί πώς θα τα βγάλουμε πέρα οι μικροί. Μόνο τα τεχνικά θέματα θα ‘διορθώσουν’».
Απεργιακός αναβρασμός από 1η Ιουλίου
Οι επαγγελματίες δηλώνουν αποφασισμένοι να προχωρήσουν σε απεργία και κινητοποιήσεις, με κλειστά καταστήματα και διαμαρτυρίες από την πρώτη κιόλας μέρα εφαρμογής του μέτρου. Όπως υποστηρίζουν, το ψηφιακό πελατολόγιο, αντί να φέρει διαφάνεια, δημιουργεί νέα εμπόδια σε μια αγορά που ήδη παλεύει με ελλείψεις προσωπικού και αυξημένα κόστη λειτουργίας.
Το επιχείρημα του Υπουργείου: Διαφάνεια και έλεγχος
Από την πλευρά της, η Πολιτεία επιμένει πως το μέτρο είναι αναγκαίο για:
-
Πάταξη της φοροδιαφυγής
-
Διαφάνεια στις συναλλαγές
-
Ακριβή στατιστικά για την αγορά υπηρεσιών
Ωστόσο, η έλλειψη διαλόγου και υποστήριξης προς τις μικρές επιχειρήσεις φαίνεται να δυναμιτίζει το κλίμα, οδηγώντας τον κλάδο σε μετωπική σύγκρουση με την κυβέρνηση.