• ΑΡΧΙΚΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • OFF THE RECORD
  • THE GAME CHANGER
iPaper
NEWSLETTER
No Result
View All Result
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • OFF THE RECORD
  • THE GAME CHANGER
iPaper
NEWSLETTER
No Result
View All Result
iPaper
No Result
View All Result

Κυρανάκης: Στόχος η 24ωρη λειτουργία του μετρό κάθε Σάββατο από τον Σεπτέμβριο

04/07/2025
σε ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Εξήγγειλε τη δημιουργία πλατφόρμας που θα «βλέπει» την πορεία των τρένων
Share on FacebookShare on Twitter

Την πιλοτική 24ωρη λειτουργία του Μετρό, του Τραμ και 19 λεωφορειακών γραμμών ανακοίνωσε ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης.

Όπως ανέφερε σε δηλώσεις του στα «Παραπολιτικά 90,1», αν η πιλοτική εφαρμογή λειτουργήσει με επιτυχία, το μέτρο θα υιοθετηθεί από τον Σεπτέμβριο και κάθε Σάββατο στην Αθήνα.

Παράλληλα, τόνισε ότι ο ΗΣΑΠ εξαιρείται από τη ρύθμιση λόγω του πεπαλαιωμένου στόλου, τον οποίο χαρακτήρισε «μουσειακό αντικείμενο», καθώς χρονολογούνται από το 1983 — με 14 συρμούς ήδη να ανακαινίζονται πλήρως σε εργοστάσιο του Βόλου.

Αναφέρθηκε επίσης στη σημαντική ανανέωση του στόλου λεωφορείων, την κατάσταση του προαστιακού και τα μέτρα εκσυγχρονισμού του σιδηροδρομικού δικτύου, υπογραμμίζοντας την ανάγκη ενίσχυσης της ασφάλειας και της ποιότητας των μετακινήσεων.

«Στόχος η 24ωρη λειτουργία του μετρό κάθε Σάββατο από Σεπτέμβρη»

Ειδικότερα ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών Κωνσταντίνος Κυρανάκης με αφορμή την αυριανή 24ωρη πιλοτική λειτουργία του μετρό, του τραμ και 19 γραμμών λεωφορείων,αναφέρει χαρακτηριστικά ότι: «Ο ΗΣΑΠ δεν θα λειτουργήσει αύριο, είναι το Μετρό, το τραμ και 19 γραμμές λεωφορείων. Γραμμές λεωφορείων σε διάφορα σημεία της πόλης, υπάρχει τη γραμμή 040 που κάνει τη διαδρομή Πειραιάς-Σύνταγμα, υπάρχουν γραμμές οι οποίες αφορούν την παραλιακή και την Βουλιαγμένης, υπάρχουν γραμμές του αεροδρομίου.»

Μάλιστα τόνισε ότι η 24ωρη λειτουργία των μέσων μαζικής μεταφοράς γίνεται γιατί υπάρχει πολύ μεγάλο πρόβλημα με τα θανατηφόρα τροχαία στη χώρα μας. «Είμαστε τρίτοι από το τέλος σε ολόκληρη την Ευρώπη και ειδικά τις μεταμεσονύκτιες ώρες του Σαββατοκύριακου έχουμε μια εκτόξευση στα θανατηφόρα τροχαία άρα ένα από τα μέτρα τα οποία θέλαμε να λάβουμε είναι να δώσουμε εναλλακτική στους νέους ανθρώπους στους οποίους δυστυχώς η κύρια αιτία θανάτων στους νέους κάτω των 29 ετών είναι τα τροχαία και ειδικά τους καλοκαιρινούς μήνες χειροτερεύουν πολύ τα νούμερα.» Μάλιστα γνωστοποίησε πως ένα από τα μέτρα τα οποία επιθυμεί να λάβει η κυβέρνηση, μαζί με την ψήφιση του ΚΟΚ, μαζί με τις κάμερες ασφαλείας είναι και μια εναλλακτική για να γυρίσουν με ασφάλεια στο σπίτι τους οι έλληνες πολίτες.

Ακόμη, αναφορικά με τη μονιμοποίηση του μέτρου, τόνισε ότι «κάθε μέρα δεν υπάρχει περίπτωση να γίνει, μιλάμε για κάθε Σάββατο. Είναι αυτονόητο ότι πριν πας σε μια θεσμοθέτηση, σε μια σταθεροποίηση ενός μέτρου πρέπει να δοκιμάσεις τις δυνάμεις σου προφανώς με σχεδιασμό, προφανώς έχοντας και τους εργαζομένους στο πλευρό σου τους οποίους θέλω να ευχαριστήσω γιατί βάζουνε πλάτη σε αυτό το μέτρο. Άρα θα δούμε το Σάββατο αυτό πως θα λειτουργήσει η Αθηναϊκή κοινωνία σε αυτό το μέτρο».

Από τι θα κριθεί η μονιμοποίηση του έργου

Μάλιστα, υπογράμμισε ότι θα πρέπει να εξεταστούν ζητήματα συντήρησης, αλλά και η λειτουργία των ηλεκτρονικών συστημάτων σε 24ωρη βάση, στο πλαίσιο ειδικών πρωτοκόλλων. Αυτά τα θέματα έχουν ήδη τεθεί υπό δοκιμή τα δύο προηγούμενα Σάββατα, μέσω δοκιμαστικής λειτουργίας του μετρό χωρίς επιβάτες. “Τα αποτελέσματα μέχρι στιγμής είναι ενθαρρυντικά και μας κάνουν αισιόδοξους. Εφόσον όλα εξελιχθούν ομαλά, είναι πολύ πιθανό από τον Σεπτέμβριο να ξεκινήσουν σταθερά δρομολόγια του μετρό κάθε Σάββατο στην Αθήνα», τόνισε ο υφυπουργός.

Όπως τόνισε: «Ο ΗΣΑΠ εξαιρείται, καθώς οι συρμοί του χρονολογούνται από το 1983 — πρόκειται, ουσιαστικά, για σχεδόν μουσειακά κομμάτια», δήλωσε ο Κωνσταντίνος Κυρανάκης. Όπως ανέφερε, γίνεται ήδη μια πολύ μεγάλη προσπάθεια πλήρους ανακαίνισής τους. «Αυτή τη στιγμή, σε εργοστάσιο στον Βόλο, ανακαινίζονται συνολικά 14 συρμοί του ΗΣΑΠ. Αλλάζει όλος ο μηχανολογικός εξοπλισμός, με αποτέλεσμα να μετατρέπονται σε τρένα εντελώς καινούργιας κατάστασης», εξήγησε. Σύμφωνα με τον ίδιο, από τις αρχές του 2026 θα παραδίδεται ένας νέος ανακαινισμένος συρμός κάθε μήνα.

Ανανέωση του στόλου των λεωφορείων και του προαστιακού

«Η ανανέωση του στόλου των λεωφορείων έχει ξεπεράσει το 1/3, μέχρι τέλος του ’25 θα έχουμε περίπου 1.000 λεωφορεία στην Αθήνα και αντίστοιχη αναλογία στη Θεσσαλονίκη. Έχει ανανεωθεί σε πολύ μεγάλο βαθμό ο στόλος, θα συνεχίσουμε μέχρι την πλήρη ανανέωσή του. Προφανώς ταυτόχρονα αποσύρουμε, δεν είναι 1 προς 1 διότι θέλουμε να βελτιώσουμε και τη συχνότητα των δρομολογίων», ανέφερε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κ. Κυρανάκης.

«Ο Προαστιακός νοσεί βαθιά, είναι σε μια πάρα πολύ κακή κατάσταση – και τα τρένα και οι σταθμοί. Για αυτό και σύντομα, μετά το νέο νομοσχέδιο, θα προκηρύξουμε έναν διαγωνισμό ώστε να μπορέσουμε να ανακαινίσουμε αισθητικά αλλά και τεχνικά τις στάσεις του Προαστιακού. Συμφωνήσαμε επίσης με τους Ιταλούς, στη διάσκεψη που έγινε μεταξύ του κ. Μητσοτάκη και της κας Μελόνι, ότι θα βάλουν βαθιά το χέρι στην τσέπη. Οι Ιταλοί θα δώσουν από το δικό τους ταμείο 300 εκατομμύρια για υπεραστικά και προαστιακά τρένα — 15 για την ακρίβεια. Άρα, έρχονται και νέα προαστιακά τρένα και όσο θα φτάνουν, θα μπορούμε να ανακαινίζουμε και τα παλαιότερα, ώστε στο τέλος αυτής της διαδρομής, το 2027, να αυξήσουμε τα δρομολόγια και να προσφέρουμε μια καλύτερη υπηρεσία στον κόσμο.»

Αναφορικά με το νέο νομοσχέδιο για τα τρένα, ο υφυπουργός τόνισε: «Ένα από τα μέτρα που προβλέπει το νομοσχέδιο είναι το σύστημα ακριβούς γεωεντοπισμού. Είναι μια σοβαρή δικλείδα ασφαλείας για την αποφυγή συμβάντων, αλλά και ένα χρήσιμο εργαλείο στα χέρια του επιβάτη, ώστε να βλέπει την πραγματική θέση των τρένων σε πραγματικό χρόνο και να έχει ακριβή ενημέρωση ανά πάσα στιγμή.»

Ενίσχυση της ασφάλειας στα τρένα

Για το ζήτημα της ενίσχυση της ασφάλειας στα τρένα με νέα μέτρα και τεχνολογικά συστήματα, ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, δήλωσε: «Ασφάλεια στα τρένα υπάρχει μόνο όταν τηρούνται ευλαβικά όλοι οι κανόνες. Οι κανόνες αυτοί περιλαμβάνουν την εφαρμογή των συστημάτων ασφαλείας που μας υποδεικνύει η Ευρωπαϊκή Ένωση: ETCS, τηλεδιοίκηση και σηματοδότηση. Το καλοκαίρι του 2026, από την έξοδο της Αθήνας έως και τη Θεσσαλονίκη, ολόκληρη η σιδηροδρομική γραμμή θα διαθέτει τηλεδιοίκηση, σηματοδότηση και ETCS — όχι το 2027, το 2026.»

«Προσθέτουμε και μια ακόμη ανθρώπινη δικλείδα ασφαλείας: τον προϊστάμενο αμαξοστοιχίας. Πρόκειται για έναν άνθρωπο που θα έχει εκπαίδευση τόσο ως μηχανοδηγός όσο και ως σταθμάρχης, και θα έχει την ευθύνη της τήρησης των κανόνων κατά τη διάρκεια ενός δρομολογίου. Θα μπορεί να επιβάλλει ποινές, να επεμβαίνει και —εφόσον χρειάζεται— να ακινητοποιεί την αμαξοστοιχία.» Όπως ανέφερε, δημιουργείται ενιαίο κέντρο εποπτείας, το οποίο θα έχει αποκλειστική αρμοδιότητα την παρακολούθηση της πορείας των τρένων πανελλαδικά μέσω των νέων συστημάτων. Όταν διαπιστώνονται παραβιάσεις των κανόνων, το κέντρο θα παρεμβαίνει προληπτικά, λειτουργώντας έτσι ως μια επιπλέον δικλείδα ασφαλείας.

Tags: 24ΩΡΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΜΕΤΡΟΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΥΡΑΝΑΚΗΣΜΕΤΡΟ
  Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
  Ακολούθησε μας στο Instagram

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Θάνος Πλεύρης: «Η Ελλάδα δεν θα είναι φάρος για την παράνομη μετανάστευση» (vid)
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Θάνος Πλεύρης: «Η Ελλάδα δεν θα είναι φάρος για την παράνομη μετανάστευση» (vid)

04/07/2025
Κυρ. Μητσοτάκης από Άγιο Όρος: “Θέλω να εκφράσω την ευγνωμοσύνη της Πολιτείας και του λαού μας για το τεράστιο έργο που επιτελείται”
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Κυρ. Μητσοτάκης από Άγιο Όρος: “Θέλω να εκφράσω την ευγνωμοσύνη της Πολιτείας και του λαού μας για το τεράστιο έργο που επιτελείται”

04/07/2025
Κ. Τσουκαλάς: “Ο κ. Μαρινάκης συνεχίζει να είναι στον κόσμο του”
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Κ. Τσουκαλάς: “Η κυβέρνηση της ΝΔ με το σκάνδαλο του ΟΠΕΚΕΠΕ έβαλε σε μνημόνιο τον πρωτογενή τομέα της χώρας”

04/07/2025
Ανάρτηση του Προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ, Σ. Φάμελλου, για την μαύρη επέτειο της 21ης Απριλίου 1967
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Σ. Φάμελλος: “Οποιοδήποτε σχέδιο κατάργησης του ΣΔΟΕ εμπεριέχει τον κίνδυνο να χαθούν ή να κρυφτούν σημαντικότατες υποθέσεις οικονομικών εγκλημάτων”

04/07/2025
Τσιάρας: Προτεραιότητα είναι η ανάκτηση των ενισχύσεων που καταβλήθηκαν παράνομα
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Τσιάρας: Προτεραιότητα είναι η ανάκτηση των ενισχύσεων που καταβλήθηκαν παράνομα

04/07/2025
Μητσοτάκης στο Άγιο Όρος: Υποδοχή με επισημότητα στις Καρυές – «Στηρίζω την πνευματική αποστολή σας»
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Μητσοτάκης στο Άγιο Όρος: Υποδοχή με επισημότητα στις Καρυές – «Στηρίζω την πνευματική αποστολή σας»

04/07/2025
Νέα πρωτόκολλα, δεοντολογία, πειθαρχικά συμβούλια -Όλα τα μέτρα, τι αλλάζει
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Φλωρίδης κατά Ανδρουλάκη: «Δεν μπορεί να συμπεριφέρεται έτσι – Το ΠΑΣΟΚ έχει κυβερνήσει 25 χρόνια»

04/07/2025
Αντώναρος: Ο Κασσελάκης με διέγραψε από το Κίνημα Δημοκρατίας – Τον αφήνω με τις Ρουβίτσες του
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Αντώναρος: Ο Κασσελάκης με διέγραψε από το Κίνημα Δημοκρατίας – Τον αφήνω με τις Ρουβίτσες του

04/07/2025
ΟΠΕΚΕΠΕ: Πολιτικό θρίλερ για την Προανακριτική – Κλιμακώνει το Μαξίμου, σκληραίνει το ΠΑΣΟΚ
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

ΟΠΕΚΕΠΕ: Πολιτικό θρίλερ για την Προανακριτική – Κλιμακώνει το Μαξίμου, σκληραίνει το ΠΑΣΟΚ

04/07/2025

THE GAME CHANGER

Ανέστης Γερονικολάκης

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗΝ iPAPER ONLINE

Aρ.Φύλλου #020

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Θάνος Πλεύρης: «Η Ελλάδα δεν θα είναι φάρος για την παράνομη μετανάστευση» (vid)
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Θάνος Πλεύρης: «Η Ελλάδα δεν θα είναι φάρος για την παράνομη μετανάστευση» (vid)

by iPaper
04/07/2025
0

...

Read moreDetails

ΚΑΙΡΟΣ: Έρχεται νέο κύμα καύσωνα – Οι θερμοκρασίες των επόμενων ημερών

Ημερίδα της ΠΕΔΑ: Attica Water Lab – Τι ανέφεραν Μαρκόπουλος, Κωνσταντέλλος, Ζώμπος

ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ


Τα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων
iPaper

Χρήσιμα

  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Πολιτική Cookies
  • Δήλωση συμμόρφωσης με τη σύσταση (ΕΕ) 2018/334 L63
  • Επικοινωνία

Follow Us

Newsletter

Newsletter
*

Copyright © iPaper 2025 - All Rights Reserved

No Result
View All Result
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • OFF THE RECORD
  • THE GAME CHANGER

Copyright © iPaper 2025 - All Rights Reserved