• ΑΡΧΙΚΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • OFF THE RECORD
  • THE GAME CHANGER
iPaper
NEWSLETTER
No Result
View All Result
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • OFF THE RECORD
  • THE GAME CHANGER
iPaper
NEWSLETTER
No Result
View All Result
iPaper
No Result
View All Result

Ολομέλεια της Βουλής: Άρχισε η συζήτηση του νομοσχεδίου για την αναβάθμιση της ασφάλειας των σιδηροδρόμων

17/07/2025
σε ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Ολομέλεια της Βουλής: Άρχισε η συζήτηση του νομοσχεδίου για την αναβάθμιση της ασφάλειας των σιδηροδρόμων
Share on FacebookShare on Twitter

Με τις ομιλίες των εισηγητών των κομμάτων άρχισε στην ολομέλεια της Βουλής, η συζήτηση του νομοσχέδιου για την αναβάθμιση της ασφάλειας των σιδηροδρόμων.

Το σχέδιο νόμου, όπως το παρουσίασε προ ημερών ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κωνσταντίνος Κυρανάκης, οργανώνεται γύρω από τρεις βασικούς πυλώνες:

1. Αναβάθμιση δομών ασφάλειας και τεχνολογικής εποπτείας του σιδηροδρομικού δικτύου

* Ίδρυση Ενιαίου Κέντρου Εποπτείας, που θα λειτουργεί ως «πύργος ελέγχου» του σιδηροδρόμου, με δυνατότητα real-time παρακολούθησης του συνόλου του δικτύου, άμεσης καταγραφής εντολών και συμβάντων, και ενεργοποίησης μηχανισμών ακινητοποίησης συρμών σε περίπτωση κινδύνου.

* Υποχρεωτική εγκατάσταση καμερών σε θαλάμους οδήγησης αμαξοστοιχίας, σταθμαρχεία και κρίσιμες υποδομές, καθώς και αυτοματοποιημένο λογισμικό εποπτείας.

* Ψηφιακή πλατφόρμα ενημέρωσης Railway.gov.gr, με ενσωματωμένο γεωεντοπισμό μέσω HEPOS (ακρίβεια έως 5 εκατοστών) και προβολή της θέσης κάθε αμαξοστοιχίας σε πραγματικό χρόνο.

* Καθιέρωση Ψηφιακού Μητρώου Σιδηροδρομικών Δεδομένων και ηλεκτρονικού συστήματος alerts για παραβάσεις του Κανονισμού Κίνησης.

2. Θέσπιση νέων ασφαλιστικών δικλείδων, συμμόρφωση με το ευρωπαϊκό πλαίσιο και αυστηρότερη εκπαίδευση, αξιολόγηση και κυρώσεις για το σιδηροδρομικό προσωπικό

* Υποχρεωτικές ψυχομετρικές, ιατρικές και λειτουργικές δοκιμασίες για όλους τους εργαζομένους σε κρίσιμα καθήκοντα, σε συνεργασία με τις Ένοπλες Δυνάμεις.

* Καθιέρωση του θεσμού του προϊσταμένου Αμαξοστοιχίας, με ρόλο διευθυντή της αμαξοστοιχίας, δυνατότητα παρέμβασης και ακινητοποίησης σε περίπτωση παραβίασης ή αδυναμίας μηχανοδηγού.

* Σύστημα κατηγοριοποίησης παραβάσεων και παρακολούθησης της συμπεριφοράς κάθε υπαλλήλου, με δυνατότητα απομάκρυνσης και, σε περίπτωση ολιγωρίας της εταιρείας, αναστολής άδειας λειτουργίας.

* Συμμόρφωση με ευρωπαϊκό πλαίσιο ως προς την ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/798 για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων.

3. Νέα εταιρική δομή στον ΟΣΕ και οργανωτική ενίσχυση κρίσιμων φορέων

* Μετατροπή του ΟΣΕ σε «Ελληνικοί Σιδηρόδρομοι ΑΕ», με διοικητική και οικονομική αυτοτέλεια, δυνατότητα προσλήψεων με ευέλικτες διαδικασίες και δυνατότητα προσέλκυσης στελεχών από τον ιδιωτικό τομέα ή το εξωτερικό.

* Οργανωτική ενίσχυση της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) και του ΕΟΔΑΣΑΑΜ, με ταχεία στελέχωση και σύσταση Ειδικής Μονάδας Επιθεωρητών.

* Θέσπιση Ενιαίου Σχεδίου Αντιμετώπισης Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων, με συμμετοχή όλων των εμπλεκόμενων φορέων, κρατικών και ιδιωτικών.

Για νομοσχέδιο, που αποτελεί «μία εκ βάθρων μεταρρυθμιστική πρωτοβουλία, η οποία στοχεύει να ανανεώσει τη λειτουργία του σιδηροδρόμου στην Ελλάδα» μίλησε ο εισηγητής της πλειοψηφίας, Λάκης Βασιλειάδης. Σύμφωνα με τον βουλευτή της ΝΔ, «στόχος αυτής της μεταρρύθμισης είναι να αναβαθμίσουμε τον σιδηρόδρομο με βάση τα πιο σύγχρονα διεθνή πρότυπα, αλλά και να αυξήσουμε τα επίπεδα ασφάλειάς του, για να αποφύγουμε μια επανάληψη ενός τραγικού δυστυχήματος, όπως τα Τέμπη. Η βασική φιλοσοφία του σχεδίου νόμου εδράζεται σε ένα τρίπτυχο αξιών: πρόληψη, διαφάνεια, λογοδοσία» είπε ο κ. Βασιλειάδης.

Την πρόταση του ΠΑΣΟΚ για την ανάπτυξη του ελληνικού σιδηροδρόμου, η οποία στηρίζεται «στην επιστημονική τεκμηρίωση, στη θεσμική σοβαρότητα και στα ευρωπαϊκά πρότυπα» κατέθεσε ο εισηγητής της μειοψηφίας, Τ. Νικολαΐδης, προαναγγέλλοντας ότι θα καταψηφίσει το νομοσχέδιο της κυβέρνησης. Μεταξύ των στοιχείων της πρότασης του ΠΑΣΟΚ, ο κ. Νικολαΐδης είπε ότι «στον τομέα της διοικητικής αναδιάρθρωσης και εποπτείας προτείνουμε τη συγκρότηση του Εθνικού Εκτελεστικού Συμβουλίου Σιδηροδρομικών Μεταφορών, την ενίσχυση της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων και την επανεξέταση της σχέσης με τη Hellenic Train».

Οι πραγματικοί στόχοι του νομοσχεδίου είναι να καλύψει το αφήγημα Καραμανλή, που λέει ότι την ευθύνη για τον σιδηρόδρομο δεν την έχει το κράτος δια των οργάνων εκτελεστικής εξουσίας, αλλά δια των υπαλλήλων, να εξυπηρετήσει συμφέροντα που «κερδίζουν» από την απαξίωση του σιδηροδρόμου και να συνεχίσει την παράδοση των ημετέρων, των ρουσφετιών και της αναθέσεων, είπε ο αγορητής του ΣΥΡΙΖΑ, Αλ. Μεϊκόπουλος.

Με τα ίδια σάπια υλικά που οδήγησαν στο έγκλημα των Τεμπών επιδιώκει η κυβέρνηση δήθεν να αναβαθμίσει την ασφάλεια στους σιδηρόδρομους, διαμορφώνοντας, όμως, στην πραγματικότητα τις προϋποθέσεις για νέα εγκλήματα, τόνισε ο αγορητής του ΚΚΕ, Βασίλης Μεταξάς, που είπε ότι θα καταψηφίσει το νομοσχέδιο. Το ΚΚΕ πρόσθεσε, είναι με ένα σιδηρόδρομο σύγχρονο, ασφαλή, φθηνό, αποκλειστικά δημόσιο, χωρίς καμία επιχειρηματική δράση που θα λειτουργεί για την κάλυψη των συγκοινωνιακών αναγκών.

Προτείνουμε την ίδρυση μιας δημόσιας εταιρείας σιδηροδρομικού έργου, είπε η βουλευτής της Ελληνικής Λύσης Μαρία Αθανασίου: «Δεν γίνεται να συνεχίσουμε να είμαστε η μόνη χώρα ευρωπαϊκά που στις επιβατικές μεταφορές το μονοπώλιο να κατέχει μια ιδιωτική εταιρεία, είπε η κ. Αθανασίου, καταψηφίζοντας το εμβαλωματικό, όπως το χαρακτήρισε, νομοσχέδιο.

Η αγορήτρια της Νέας Αριστεράς, Πέτη Πέρκα, είπε ότι θα καταψηφίσει το νομοσχέδιο, τονίζοντας ότι ενώ η Ευρώπη επανεθνικοποιεί τον σιδηρόδρομο, η Ελλάδα αποτελεί θλιβερή εξαίρεση.

Την άμεση παύση επιβατικών δρομολογίων, μέχρι την πλήρη λειτουργία συστημάτων ασφαλείας, ζήτησε ο αγορητής της Νίκης, Νίκος Βρεττός, ο οποίος είπε ότι θα καταψηφίσει το νομοσχέδιο, καθώς «δεν ανταποκρίνεται στο μέγεθος της τραγωδίας των Τεμπών και στις προσδοκίες του λαού για φθηνό, ασφαλή και ενιαίο δημόσιο σιδηρόδρομο».

Το τρίτο νομοσχέδιο που κατέθεσε η ΝΔ από το 2019 υποδηλώνει την απουσία και καθαρού στρατηγικού σχεδιασμού, αλλά και επαρκούς πολιτικής βούλησης να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα άμεσα και αποτελεσματικά, είπε ο αγορητής της Πλεύσης Ελευθερίας, Αλ. Καζαμίας.

Η ανεξάρτητη βουλευτής, μέλος του Κινήματος Δημοκρατίας, Ραλλία Χρηστίδου, είπε ότι απαιτείται ενιαίος δημόσιος φορέας σιδηροδρόμων, σιδηροδρομικό δίκτυο που καλύπτει όλη τη χώρα, αυξήσεις στο προσωπικό και όχι σε μάνατζερ με αδιαφανείς προσλήψεις, μισθολογική αποκατάσταση των εργαζομένων, τακτικές επιμορφώσεις, ιδιαιτέρως των μηχανοδηγών, σταθμαρχών, και άλλων στελεχών πρώτης γραμμής.

Tags: NDΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝΑΣΦΑΛΕΙΑ ΤΩΝ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΩΝΒΟΥΛΗΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΥΡΑΝΑΚΗΣΟΛΟΜΕΛΕΙΑ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΙΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ
  Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
  Ακολούθησε μας στο Instagram

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Πρωτόκολλο τουριστικής συνεργασίας με την Ιταλίδα ομόλογό της υπέγραψε, η Υπουργός Τουρισμού Όλγα Κεφαλογιάννη
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Πρωτόκολλο τουριστικής συνεργασίας με την Ιταλίδα ομόλογό της υπέγραψε, η Υπουργός Τουρισμού Όλγα Κεφαλογιάννη

17/07/2025
Ο ΥφΑΑΤ, Γ. Ανδριανός στα εγκαίνια της 28ης Έκθεσης Αγροτουρισμού
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Ο ΥφΑΑΤ, Γ. Ανδριανός στα εγκαίνια της 28ης Έκθεσης Αγροτουρισμού

17/07/2025
Αδ. Γεωργιάδης: “Η πλήρης απελευθέρωση της ναλοξόνης αποτελεί σημαντικό βήμα για τη δημόσια υγεία και την προστασία των ευάλωτων ομάδων”
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Αδ. Γεωργιάδης: “Η πλήρης απελευθέρωση της ναλοξόνης αποτελεί σημαντικό βήμα για τη δημόσια υγεία και την προστασία των ευάλωτων ομάδων”

17/07/2025
Συνάντηση του Υπουργού Μετανάστευσης και Ασύλου, Θ. Πλεύρη, με τον Πρέσβη της Γερμανίας στην Αθήνα, A. Kindl
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Συνάντηση του Υπουργού Μετανάστευσης και Ασύλου, Θ. Πλεύρη, με τον Πρέσβη της Γερμανίας στην Αθήνα, A. Kindl

17/07/2025
Kυρ. Μητσοτάκης από την Ευρυτανία: “Οι πολίτες, όπου και να βρίσκονται να αισθάνονται ασφαλείς και ότι το κράτος φροντίζει και μεριμνά για την υγεία τους” (vid)
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Παράδοση νέων πυροσβεστικών οχημάτων την Παρασκευή (18/07) – Παρουσία του Κ. Μητσοτάκη

17/07/2025
Η πρώτη αντίδραση του ΥΠΕΞ για την Ι.Μ. του Όρους Σινά: “Δεν υπάρχει κανένα περιθώριο να αποκλίνουμε από την κοινή κατανόηση των δύο πλευρών”
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

ΥΠ.ΕΞ.: Οι χώροι λατρείας δεν πρέπει ποτέ να αποτελούν στόχους

17/07/2025
Σύσκεψη Συντονιστικού Οργάνου υπό τον Υπουργό Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας Γ. Κεφαλογιάννη στη Χίο
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Γ. Κεφαλογιάννης: “Ένα μεγάλο ευχαριστώ στους 5.500 εθελοντές Π.Π. και τους 5.000 εθελοντές πυροσβέστες – είναι κρίσιμος ο ρόλος τους”

17/07/2025
Υπερκάλυψη του προϋπολογισμού για τις δράσεις ενίσχυσης της επιχειρηματικότητας μέσω του Προγράμματος Δ.Α.Μ. στο Δήμο Μεγαλόπολης
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Ν. Παπαθανάσης: 541 νέες θέσεις εργασίας στη Μεγαλόπολη από 6 επενδυτικά σχέδια μεγάλων επιχειρήσεων

17/07/2025
Μ. Αποστολάκη: Δίπλα στους δανειολήπτες ελβετικού φράγκου για την οφειλόμενη δίκαιη λύση (vid)
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Μ. Αποστολάκη: Δίπλα στους δανειολήπτες ελβετικού φράγκου για την οφειλόμενη δίκαιη λύση (vid)

17/07/2025

THE GAME CHANGER

Ανέστης Γερονικολάκης

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗΝ iPAPER ONLINE

Aρ.Φύλλου #020

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Δήμος Αγίας Παρασκευής: Νέα δεξαμενή νερού και αντλία πυρόσβεσης
ΤΟΠΙΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ

Δήμος Αγίας Παρασκευής: Νέα δεξαμενή νερού και αντλία πυρόσβεσης

by iPaper
17/07/2025
0

...

Read moreDetails

Πρωτόκολλο τουριστικής συνεργασίας με την Ιταλίδα ομόλογό της υπέγραψε, η Υπουργός Τουρισμού Όλγα Κεφαλογιάννη

Με χρόνια φλεβική ανεπάρκεια ο Τραμπ – Mελανιές στο χέρι του Αμερικανού προέδρου

ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ


Τα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων
iPaper

Χρήσιμα

  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Πολιτική Cookies
  • Δήλωση συμμόρφωσης με τη σύσταση (ΕΕ) 2018/334 L63
  • Επικοινωνία

Follow Us

Newsletter

Newsletter
*

Copyright © iPaper 2025 - All Rights Reserved

No Result
View All Result
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • OFF THE RECORD
  • THE GAME CHANGER

Copyright © iPaper 2025 - All Rights Reserved