Η νέα διαφημιστική καμπάνια με πρωταγωνίστρια τη Σίντνεϊ Σουίνι εξελίσσεται σε επικοινωνιακό φιάσκο για την εταιρεία American Eagle, καθώς η –κατά τα άλλα– παιχνιδιάρικη ιδέα του λογοπαίγνιου «Great Genes/Jeans» προκάλεσε θύελλα αντιδράσεων στα social media, με κατηγορίες για «ρατσιστικά υπονοούμενα» και «ναζιστική αισθητική».
Το λογοπαίγνιο που γύρισε μπούμερανγκ
Η καμπάνια είχε στόχο να αναδείξει τα νέα denim κομμάτια της εταιρείας, παίζοντας με την ομοηχία των λέξεων genes (γονίδια) και jeans (τζιν). Στο κεντρικό βίντεο, η 27χρονη ηθοποιός εμφανίζεται ντυμένη με τζιν ρούχα, σβήνει τη λέξη Genes από μια αφίσα και τη διορθώνει σε Jeans, ενώ voiceover μιλά για τα χαρακτηριστικά που καθορίζονται από τα γονίδια – όπως τα χρώματα μαλλιών και ματιών.
Το «αστείο» λογοπαίγνιο κορυφώνεται όταν η Σουίνι, με τα γαλανά της μάτια στραμμένα στην κάμερα, λέει: «Τα jeans/genes μου είναι μπλε». Η διττή ερμηνεία αυτής της φράσης θεωρήθηκε από αρκετούς χρήστες στο TikTok και στο X (Twitter) ως υπαινιγμός φυλετικής ανωτερότητας, ανακαλώντας επικίνδυνα στερεότυπα που συνδέονται με τη ναζιστική ιδεολογία.
Η διαδικτυακή κατακραυγή
«Όταν η καμπάνια υπαινίσσεται ότι συγκεκριμένα χαρακτηριστικά –όπως τα γαλανά μάτια και τα ξανθά μαλλιά– είναι κάτι το “ιδανικό”, θυμίζει ιστορικά επικίνδυνες θεωρίες», σχολίασε χαρακτηριστικά μια χρήστρια στο TikTok.
Στον απόηχο της κριτικής, αρκετοί καταφέρθηκαν κατά της δημιουργικής ομάδας της American Eagle:
-
«Ποιος ενέκρινε αυτή την καμπάνια;», έγραψε ένας χρήστης.
-
«Αυτό συμβαίνει όταν κανείς δεν βλέπει πέρα από το “έξυπνο” λογοπαίγνιο και λείπουν φωνές διαφορετικότητας στο τραπέζι», σημείωσε άλλος.
Η Σίντνεϊ Σουίνι και η απουσία απάντησης
Μέχρι στιγμής, η Σίντνεϊ Σουίνι δεν έχει τοποθετηθεί δημόσια, ενώ η American Eagle παρακολουθεί την έκταση της αρνητικής δημοσιότητας χωρίς να έχει εκδώσει επίσημη δήλωση. Επικοινωνιολόγοι σχολιάζουν ότι η καμπάνια «προσπάθησε να γίνει viral, αλλά βρέθηκε παγιδευμένη στο ίδιο της το λογοπαίγνιο».