Στο ΕΡΤNews και στον δημοσιογράφο Κώστα Λασκαράτο, παραχώρησε συνέντευξη σήμερα, ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, και τόνισε πως σε «11 μήνες όλη η γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη θα έχει διπλή υποδομή και όλα τα σύγχρονα συστήματα ασφαλείας».
Ο Κ. Κυρανάκης αρχικά αναφέρθηκε στο νέο σύστημα γεωεντοπισμού, το οποίο έχει ήδη εγκατασταθεί σε τρένα και με το οποίο έχουν πραγματοποιηθεί πάνω από 60 δρομολόγια.
Όπως τόνισε το νέο αυτό σύστημα, το εντελώς καινοτόμο, έχει ακρίβεια 5 εκατοστών σε αντίθεση με το GPS που δίνει απόκλιση 15 μέτρων και δεν προσφέρει ασφαλή εντοπισμό σε διπλή γραμμή, δηλαδή δεν δείχνει αν το τρένο βρίσκεται στη γραμμή ανόδου ή στη γραμμή καθόδου.
«Δοκιμάστηκε, δουλεύει έχει εγκατασταθεί στο Κέντρο Τηλεδιοίκησης Αχαρνών», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών εξήγησε επίσης, ότι έμπειροι υπάλληλοι κι ένας έμπειρος προϊστάμενος έχουν υπό τη δική του εποπτεία αυτό το νέο σύστημα και προσλαμβάνεται προσωπικό για να εκπαιδευτεί.
«Ποτέ ξανά τυφλά τρένα στην Ελλάδα»
Ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών Κωνσταντίνος Κυρανάκης, ανακοίνωσε πως από το τέλος Αυγούστου, το νέο σύστημα θα έχει μπει σε όλα τα τρένα, δηλαδή σε 168 αμαξοστοιχίες για «να μην έχουμε ποτέ ξανά τυφλά τρένα στην Ελλάδα», όπως είπε χαρακτηριστικά.
Ο κ. Κυρανάκης εξήγησε επίσης ότι πρόκειται για μία «μία πάρα πολύ σοβαρή και απαραίτητη δικλείδα ασφαλείας, η οποία εξασφαλίζει ότι 24 ώρες το 24ωρο για όλα τα οχήματα που κινούνται σε οποιοδήποτε τμήμα γραμμής, όχι μόνο στο Αθήνα Θεσσαλονίκη. Το Κέντρο Εποπτείας θα βλέπει που ακριβώς είναι τα τρένα, σε ποια γραμμή κινούνται και θα έρχονται αυτόματες ειδοποιήσεις. Δηλαδή με άλλα λόγια αν δύο τρένα από ανθρώπινο λάθος μπουν ξανά στην ίδια γραμμή, κάποιος θα το βλέπει και θα το αποτρέψει».
Για τη γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη όσον αφορά το σύστημα ασφαλείας ECTS, δήλωσε ότι τα έργα προχωρούν και ειδικότερα στη Θεσσαλία που καταστράφηκαν λόγω της κακοκαιρίας Daniel.
«Σε 11 μήνες από σήμερα τον Αύγουστο του 2026 όλη η γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη θα έχει διπλή υποδομή και όλα τα σύγχρονα συστήματα ασφαλείας», προσέθεσε.
Για τον κλιματισμό στο μετρό
Για το σημαντικό ζήτημα, με την έλλειψη κλιματισμού στο μετρό ειδικά τους καλοκαιρινούς μήνες, ο κ. Κυρανάκης ανέφερε ότι από τους 52 συρμούς, οι 32 έχουν κλιματισμό κανονικά και 20, οι οποίοι παραγγέλθηκαν του ΠΑΣΟΚ το 2000 δεν έχουν.
«Πήρε την απόφαση ένας υπουργός, μία κυβέρνηση στην Ελλάδα και στην Αθήνα του καύσωνα, που είναι μία κατάσταση που αντιμετωπίζουμε δεκαετίες, εκείνη την εποχή είχαμε λιποθυμίες και κάποιες δύσκολες αποφάσεις. Κάποιος λοιπόν πήρε την απόφαση να παραγγείλει βαγόνια εκατομμυρίων χωρίς κλιματισμό. Η επόμενη παραγγελία 2012-2013 και είναι βαγόνια που έχουν κλιματισμό», είπε χαρακτηριστικά.
Δήλωσε ακόμα ότι μαζί με τον αντιπρόεδρο της κυβέρνησης, Κωστή Χατζηδάκη, έχουν κάνει αίτηση στο Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο (ΕΚΤ), «με πρόταση χρηματοδότησης για για νέους συρμούς, προφανώς με μηχανολογικά εξελιγμένο εξοπλισμό αλλά και κλιματισμό».
Ανέφερε επίσης, ότι τα παλιά τρένα μπορούν να αποκτήσουν κλιματισμό, αλλά είναι μία διαδικασία «η οποία απαιτεί καταρχάς αφαίρεση συρμών από το δίκτυο».
«Για να φτιάξεις έναν συρμό μαζί με κλιματισμό πρέπει να τον βγάλεις από το δίκτυο. Άρα αυτό μπορεί να επηρεάσει τη συχνότητα. Η λύση που εξετάζουμε με στόχο το επόμενο καλοκαίρι να μην ξαναζήσουμε αυτή την κατάσταση είναι στην κατεύθυνση να μην επηρεαστεί και η συχνότητα», προσέθεσε.
«Θα κάνουμε αυτό που πρέπει, διότι έχω δεσμευθεί και εγώ προσωπικά επειδή με νοιάζει το θέμα. Δεν ανέχομαι να βλέπω μια εικόνα ανθρώπων οι οποίοι λιώνουν από τη ζέστη μέσα στα μέσα μαζικής μεταφοράς. Το 2025, ειδικά από τη στιγμή που και τα καινούργια μετρό, όπως αυτό στη Θεσσαλονίκη, έχει όλες τις σύγχρονες ανέσεις, προφανώς κλιματισμό και όλα τα υπόλοιπα», συμπλήρωσε.
Για αυτά έφερε σαν παράδειγμα τα λεωφορεία, για τα οποία γίνεται μία πολύ μεγάλη προσπάθεια ώστε να ανανεωθεί πλήρως ο στόλος.
«Το φθινόπωρο θα είμαστε στο ένα δεύτερο, στο μισό στόλο, ανανεωμένο, με καινούργια λεωφορεία. Δηλαδή 750 από τα 1.500 στο σύνολο θα είναι καινούργια, τα περισσότερα από αυτά ηλεκτρικά, προφανώς με κλιματισμό και σύγχρονες τεχνολογίες. Μέχρι τον Ιανουάριο του 2026 θα είμαστε στα 1000 και μέχρι το 2027 στα 1.500», συμπλήρωσε.
Τέλος αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών Κ. Κυρανάκης, τόνισε ότι «του χρόνου το καλοκαίρι θα είναι εντελώς διαφορετικό στο μετρό και στον ΗΣΑΠ».