• ΑΡΧΙΚΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • OFF THE RECORD
  • THE GAME CHANGER
iPaper
NEWSLETTER
No Result
View All Result
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • OFF THE RECORD
  • THE GAME CHANGER
iPaper
NEWSLETTER
No Result
View All Result
iPaper
No Result
View All Result

Κ. Κυρανάκης: Τον Αύγουστο του 2026 όλη η γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη θα έχει όλα τα σύγχρονα συστήματα ασφαλείας

07/08/2025
σε ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Κ. Κυρανάκης: “Ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας δεν στοχεύει στην τιμωρία, αλλά στην πρόληψη”
Share on FacebookShare on Twitter

Στο ΕΡΤNews και στον δημοσιογράφο Κώστα Λασκαράτο, παραχώρησε συνέντευξη σήμερα, ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, και τόνισε πως σε «11 μήνες όλη η γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη θα έχει διπλή υποδομή και όλα τα σύγχρονα συστήματα ασφαλείας».

Ο Κ. Κυρανάκης αρχικά αναφέρθηκε στο νέο σύστημα γεωεντοπισμού, το οποίο έχει ήδη εγκατασταθεί σε τρένα και με το οποίο έχουν πραγματοποιηθεί πάνω από 60 δρομολόγια.

Όπως τόνισε το νέο αυτό σύστημα, το εντελώς καινοτόμο, έχει ακρίβεια 5 εκατοστών σε αντίθεση με το GPS που δίνει απόκλιση 15 μέτρων και δεν προσφέρει ασφαλή εντοπισμό σε διπλή γραμμή, δηλαδή δεν δείχνει αν το τρένο βρίσκεται στη γραμμή ανόδου ή στη γραμμή καθόδου.

«Δοκιμάστηκε, δουλεύει έχει εγκατασταθεί στο Κέντρο Τηλεδιοίκησης Αχαρνών», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών εξήγησε επίσης, ότι έμπειροι υπάλληλοι κι ένας έμπειρος προϊστάμενος έχουν υπό τη δική του εποπτεία αυτό το νέο σύστημα και προσλαμβάνεται προσωπικό για να εκπαιδευτεί.

«Ποτέ ξανά τυφλά τρένα στην Ελλάδα»

Ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών Κωνσταντίνος Κυρανάκης, ανακοίνωσε πως από το τέλος Αυγούστου, το νέο σύστημα θα έχει μπει σε όλα τα τρένα, δηλαδή σε 168 αμαξοστοιχίες για «να μην έχουμε ποτέ ξανά τυφλά τρένα στην Ελλάδα», όπως είπε χαρακτηριστικά.

Ο κ. Κυρανάκης εξήγησε επίσης ότι πρόκειται για μία «μία πάρα πολύ σοβαρή και απαραίτητη δικλείδα ασφαλείας, η οποία εξασφαλίζει ότι 24 ώρες το 24ωρο για όλα τα οχήματα που κινούνται σε οποιοδήποτε τμήμα γραμμής, όχι μόνο στο Αθήνα Θεσσαλονίκη. Το Κέντρο Εποπτείας θα βλέπει που ακριβώς είναι τα τρένα, σε ποια γραμμή κινούνται και θα έρχονται αυτόματες ειδοποιήσεις. Δηλαδή με άλλα λόγια αν δύο τρένα από ανθρώπινο λάθος μπουν ξανά στην ίδια γραμμή, κάποιος θα το βλέπει και θα το αποτρέψει».

Για τη γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη όσον αφορά το σύστημα ασφαλείας ECTS, δήλωσε ότι τα έργα προχωρούν και ειδικότερα στη Θεσσαλία που καταστράφηκαν λόγω της κακοκαιρίας Daniel.

«Σε 11 μήνες από σήμερα τον Αύγουστο του 2026 όλη η γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη θα έχει διπλή υποδομή και όλα τα σύγχρονα συστήματα ασφαλείας», προσέθεσε.

Για τον κλιματισμό στο μετρό

Για το σημαντικό ζήτημα, με την έλλειψη κλιματισμού στο μετρό ειδικά τους καλοκαιρινούς μήνες, ο κ. Κυρανάκης ανέφερε ότι από τους 52 συρμούς, οι 32 έχουν κλιματισμό κανονικά και 20, οι οποίοι παραγγέλθηκαν του ΠΑΣΟΚ το 2000 δεν έχουν.

«Πήρε την απόφαση ένας υπουργός, μία κυβέρνηση στην Ελλάδα και στην Αθήνα του καύσωνα, που είναι μία κατάσταση που αντιμετωπίζουμε δεκαετίες, εκείνη την εποχή είχαμε λιποθυμίες και κάποιες δύσκολες αποφάσεις. Κάποιος λοιπόν πήρε την απόφαση να παραγγείλει βαγόνια εκατομμυρίων χωρίς κλιματισμό. Η επόμενη παραγγελία 2012-2013 και είναι βαγόνια που έχουν κλιματισμό», είπε χαρακτηριστικά.

Δήλωσε ακόμα ότι μαζί με τον αντιπρόεδρο της κυβέρνησης, Κωστή Χατζηδάκη, έχουν κάνει αίτηση στο Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο (ΕΚΤ), «με πρόταση χρηματοδότησης για για νέους συρμούς, προφανώς με μηχανολογικά εξελιγμένο εξοπλισμό αλλά και κλιματισμό».

Ανέφερε επίσης, ότι τα παλιά τρένα μπορούν να αποκτήσουν κλιματισμό, αλλά είναι μία διαδικασία «η οποία απαιτεί καταρχάς αφαίρεση συρμών από το δίκτυο».

«Για να φτιάξεις έναν συρμό μαζί με κλιματισμό πρέπει να τον βγάλεις από το δίκτυο. Άρα αυτό μπορεί να επηρεάσει τη συχνότητα. Η λύση που εξετάζουμε με στόχο το επόμενο καλοκαίρι να μην ξαναζήσουμε αυτή την κατάσταση είναι στην κατεύθυνση να μην επηρεαστεί και η συχνότητα», προσέθεσε.

«Θα κάνουμε αυτό που πρέπει, διότι έχω δεσμευθεί και εγώ προσωπικά επειδή με νοιάζει το θέμα. Δεν ανέχομαι να βλέπω μια εικόνα ανθρώπων οι οποίοι λιώνουν από τη ζέστη μέσα στα μέσα μαζικής μεταφοράς. Το 2025, ειδικά από τη στιγμή που και τα καινούργια μετρό, όπως αυτό στη Θεσσαλονίκη, έχει όλες τις σύγχρονες ανέσεις, προφανώς κλιματισμό και όλα τα υπόλοιπα», συμπλήρωσε.

Για αυτά έφερε σαν παράδειγμα τα λεωφορεία, για τα οποία γίνεται μία πολύ μεγάλη προσπάθεια ώστε να ανανεωθεί πλήρως ο στόλος.

«Το φθινόπωρο θα είμαστε στο ένα δεύτερο, στο μισό στόλο, ανανεωμένο, με καινούργια λεωφορεία. Δηλαδή 750 από τα 1.500 στο σύνολο θα είναι καινούργια, τα περισσότερα από αυτά ηλεκτρικά, προφανώς με κλιματισμό και σύγχρονες τεχνολογίες. Μέχρι τον Ιανουάριο του 2026 θα είμαστε στα 1000 και μέχρι το 2027 στα 1.500», συμπλήρωσε.

Τέλος αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών Κ. Κυρανάκης, τόνισε ότι «του χρόνου το καλοκαίρι θα είναι εντελώς διαφορετικό στο μετρό και στον ΗΣΑΠ».

Tags: NDΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗΣΗ ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝΚυβέρνησηΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΥΡΑΝΑΚΗΣΛΕΩΦΟΡΕΙΑΜΕΤΡΟΤΡΕΝΑ
  Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
  Ακολούθησε μας στο Instagram

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ουρά του Κ. Βελόπουλου και της Ζ. Κωνσταντοπούλου το ΠΑΣΟΚ...
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Α. Σκέρτσος: Ελλάδα, η χώρα με τις περισσότερες προσβάσιμες παραλίες σε ΑμεΑ

07/08/2025
Θ. Πλεύρης από δομές: “Πρέπει από νωρίς να είναι σαφές ότι η παράνομη διαμονή στη χώρα έχει συνέπειες”
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Θ. Πλεύρης από δομές: “Πρέπει από νωρίς να είναι σαφές ότι η παράνομη διαμονή στη χώρα έχει συνέπειες”

07/08/2025
Η ασφάλεια είναι η πρώτη προτεραιότητά μας, σε ό,τι έχει να κάνει με όλα τα λιμάνια και τις υποδομές μας
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Β. Κικίλιας: «Με το νέο νομοσχέδιο, αισιοδοξούμε σε σημαντική αύξηση εισακτέων και κάλυψης των θέσεων στις Α.Ε.Ν.»

07/08/2025
Κ. Τσουκαλάς: “Ο κ. Μαρινάκης συνεχίζει να είναι στον κόσμο του”
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Κ. Τσουκαλάς: “Αφαιμάζουν τη μεσαία τάξη και τα λαϊκά στρώματα για να συλλέγουν μεγαλύτερα φορολογικά έσοδα”

07/08/2025
Αυτοί εκλέγονται στην Κεντρική Επιτροπή του ΣΥΡΙΖΑ
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

ΣΥΡΙΖΑ: “Η διπλωματία δεν ασκείται με φωτογραφίες, χαμόγελα και δηλώσεις χωρίς περιεχόμενο”

07/08/2025
Κοντογεώργης: Ξεκινούν δύο μεγάλα αρδευτικά έργα στη Θεσσαλία
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Κοντογεώργης: Ξεκινούν δύο μεγάλα αρδευτικά έργα στη Θεσσαλία

07/08/2025
Σύσκεψη υπό τον Κεφαλογιάννη ενόψει των θυελλωδών ανέμων – Σε αυξημένη ετοιμότητα ο κρατικός μηχανισμός
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Σύσκεψη υπό τον Κεφαλογιάννη ενόψει των θυελλωδών ανέμων – Σε αυξημένη ετοιμότητα ο κρατικός μηχανισμός

07/08/2025
Μητσοτάκης: Το φθινόπωρο τα τοπικά σχέδια ανάπτυξης της Δυτικής Ελλάδας με 420 παρεμβάσεις
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Μητσοτάκης: Το φθινόπωρο τα τοπικά σχέδια ανάπτυξης της Δυτικής Ελλάδας με 420 παρεμβάσεις

07/08/2025
Το “καλάθι της ΔΕΘ” – Τι ανέφερε ο Αντιπρόεδρος της Κυβέρνησης
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Το “καλάθι της ΔΕΘ” – Τι ανέφερε ο Αντιπρόεδρος της Κυβέρνησης

06/08/2025

THE GAME CHANGER

Ανέστης Γερονικολάκης

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗΝ iPAPER ONLINE

Aρ.Φύλλου #020

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Επίσκεψη της Υπουργού Παιδείας Σ. Ζαχαράκη στο «Ιωνικό Κέντρο» της Ι.Μ. Νέας Ιωνίας
ΕΛΛΑΔΑ

Επίσκεψη της Υπουργού Παιδείας Σ. Ζαχαράκη στο «Ιωνικό Κέντρο» της Ι.Μ. Νέας Ιωνίας

by iPaper
07/08/2025
0

...

Read moreDetails

4η ημέρα ανόδου στο Χρηματιστήριο

Παρατηρητήριο Εξουσίας: «Αν δεν δούμε χειροπέδες, δεν θα δείτε ψήφο»

ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ


Τα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων
iPaper

Χρήσιμα

  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Πολιτική Cookies
  • Δήλωση συμμόρφωσης με τη σύσταση (ΕΕ) 2018/334 L63
  • Επικοινωνία

Follow Us

Newsletter

Newsletter
*

Copyright © iPaper 2025 - All Rights Reserved

No Result
View All Result
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • OFF THE RECORD
  • THE GAME CHANGER

Copyright © iPaper 2025 - All Rights Reserved