Το μήνυμα ήταν σαφές και με αποδέκτες: «τέρμα η μονιμότητα, έρχονται ποινές και απολύσεις». Ο Κωνσταντίνος Κυρανάκης σήκωσε το γάντι για τον ΟΣΕ, μετά από μια δεκαετία σιωπών και κουκουλώματος ευθυνών. Ο νέος οργανισμός θα είναι – όπως μαθαίνω – ο πρώτος στο Δημόσιο που σπάει τη μονιμότητα. Και ήδη το κουδούνι έχει χτυπήσει: αξιολόγηση σε πραγματικό χρόνο, ψυχομετρικά τεστ, και άμεση αποπομπή για σοβαρές παραβιάσεις.
Μου ψιθύρισαν πηγές από το Μαξίμου πως η απόφαση για αυστηροποίηση δεν είναι μόνο θέμα ασφαλείας – είναι και πολιτικό στοίχημα. Να δείξει η κυβέρνηση ότι δεν θα ξαναπαίξει με ανθρώπινες ζωές, ούτε θα κρυφτεί πίσω από συντεχνίες.
Το τεχνολογικό σκέλος δεν είναι διακοσμητικό: 100 τρένα με σύστημα αυτόματης πέδησης, ακρίβεια εντοπισμού κάτω από 5 εκατοστά (!), κάμερες στους δρόμους που γράφουν και αποστέλλουν ψηφιακά τις κλήσεις.
Ο Κυρανάκης παίζει επίθεση, με στόχο να επανιδρύσει τον ΟΣΕ και να αλλάξει τη δημόσια εικόνα του υπουργείου Μεταφορών. Και κάποιοι λένε ότι αν το πετύχει, γράφει πολιτική υπεραξία για τα δύσκολα του ’26.