Δημοσιεύτηκε στην έντυπη εφημερίδα Today Press
Η Αθήνα αλλάζει πρόσωπο στις μετακινήσεις. Από τις ανέπαφες πληρωμές και τα ηλεκτροκίνητα λεωφορεία, μέχρι τη 24ωρη λειτουργία του μετρό και τις νέες υπηρεσίες κινητικότητας, οι επιβάτες βλέπουν καθημερινά βελτιώσεις.
Οι παρεμβάσεις και τα επόμενα βήματα παρουσιάστηκαν στο πάνελ «Αστικές συγκοινωνίες – Αστική κινητικότητα: Οι επιβάτες επιστρέφουν, οι προσδοκίες διευρύνονται» του 8ου Συνεδρίου Υποδομών και Μεταφορών ITC 2025.
ΟΑΣΑ – Σπηλιόπουλος: «20% των επιβατών πληρώνει ήδη με κάρτα»
Η χρήση τραπεζικής κάρτας για πληρωμή εισιτηρίου παγιώνεται, τόνισε ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΑ, Γιώργος Σπηλιόπουλος. Σήμερα, το 20% των ημερήσιων επιβατών και το 30% όσων χρησιμοποιούν το αεροδρόμιο επιλέγουν ανέπαφες συναλλαγές – με το ποσοστό να αναμένεται να ξεπεράσει το 50% σύντομα. Από την αρχή του έτους έχουν πραγματοποιηθεί πάνω από 10 εκατ. ανέπαφες συναλλαγές.
«Σε δυόμιση χρόνια έγιναν όσα δεν έγιναν στις αστικές συγκοινωνίες τα προηγούμενα 30», είπε χαρακτηριστικά, αναφερόμενος σε επενδύσεις άνω των 500 εκατ. ευρώ. Σειρά παίρνει το νέο Account Based Ticketing, που θα επιτρέπει στον επιβάτη να συνδυάζει εισιτήρια με ταξί, ποδήλατο και άλλες υπηρεσίες.
Το δίκτυο λεωφορείων επεκτείνεται προς Μαραθώνα, Μαρκόπουλο και Καλύβια, ενώ ενισχύεται η Συγκοινωνιακή Αστυνομία, με στόχο να φτάσει τους 340 αστυνομικούς από 140 πέρσι.
ΣΤΑΣΥ – Κοτταράς: 100.000 επιβάτες στις πρώτες 24ωρες λειτουργίες
«Περισσότεροι από 100.000 επιβάτες αξιοποίησαν το μέτρο της 24ωρης λειτουργίας μετρό και τραμ τα δύο πρώτα Σάββατα», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της ΣΤΑΣΥ, Αθανάσιος Κοτταράς. Για να καταστεί δυνατό, έγιναν τεχνικές προσαρμογές και μετακινήθηκαν συντηρήσεις σε άλλες μέρες.
Η ΣΤΑΣΥ έχει υπογεγραμμένα έργα ύψους 100 εκατ. ευρώ, με επιπλέον 200 εκατ. να δρομολογούνται. Στην κορυφή των παρεμβάσεων βρίσκονται η αναβάθμιση 14 συρμών της Γραμμής 1, η τοποθέτηση κλιματισμού σε 12 συρμούς των Γραμμών 2 και 3 και η βελτίωση υποδομών με έργα 14 εκατ. ευρώ.
Η εταιρεία ενισχύει το προσωπικό της με 370 νέες προσλήψεις, ενώ οι έλεγχοι κατά της εισιτηριοδιαφυγής έχουν φτάσει τις 420.000 τον μήνα, με στόχο τις 500.000. Το αποτέλεσμα αποτυπώνεται και στα οικονομικά: τα έσοδα αυξάνονται κατά 12%, υψηλότερα από την αύξηση της επιβατικής κίνησης (8%).
Το σχέδιο «Αριάδνη» και η χρήση drones στη Γραμμή 1 έχουν ήδη αποτρέψει δεκάδες κλοπές.
ΟΣΥ – Αγιάσογλου: «Έρχονται 125 νέα ηλεκτρικά λεωφορεία το 2026»
Η ΟΣΥ περνά σε νέα εποχή με στόλο που γίνεται όλο και πιο «πράσινος». «Στους δρόμους κυκλοφορούν ήδη 240 ηλεκτροκίνητα λεωφορεία, ενώ εντός του 2026 θα προστεθούν άλλα 125», τόνισε ο διευθύνων σύμβουλος Στέφανος Αγιάσογλου.
Η υποδομή φόρτισης αναπτύσσεται σε πέντε αμαξοστάσια, ενώ προχωρά και το πρώτο πρατήριο υδρογόνου στα Άνω Λιόσια, σε συνεργασία με την AVIN. Έχουν εξασφαλιστεί τρία λεωφορεία υδρογόνου.
Οι έλεγχοι έχουν πολλαπλασιαστεί, με ενισχυμένη παρουσία της Αστυνομίας σε «δύσκολες» περιοχές. Προσλαμβάνονται νέοι οδηγοί ώστε να μειωθούν οι χρονοαποστάσεις, ενώ για τα ΑμεΑ λειτουργεί πλέον και η υπηρεσία τηλεφωνικού ραντεβού για βαν μεταφοράς.
Uber – Βαρούχ: «Συνεργασία με το 50% του στόλου ταξί»
Η Uber συνεργάζεται ήδη με σχεδόν το μισό στόλο ταξί της Αττικής, είπε η γενική διευθύντρια Ελλάδας, Σαρίτα Βαρούχ. Σε παγκόσμιο επίπεδο, η εταιρεία εξυπηρετεί 180 εκατ. χρήστες τον μήνα, με 36 εκατ. διαδρομές καθημερινά.
Η Uber προχωρά σε πολυτροπικές μετακινήσεις και θέτει στόχο να έχει πλήρως ηλεκτρικό στόλο σε Ευρώπη και Β. Αμερική έως το 2030. Στην Ελλάδα, έχουν γίνει βήματα, όπως η ΚΥΑ για τα ΕΙΧ και η ψηφιοποίηση αδειών ταξί, ωστόσο, όπως είπε η κ. Βαρούχ, «παραμένουμε πίσω σε σχέση με την υπόλοιπη Ευρώπη».
FreeNow – Τοπαλίδου: «Ασαφές νομοθετικό πλαίσιο, εμπόδιο στις επενδύσεις»
Το θολό νομικό πλαίσιο που διέπει τις πλατφόρμες κινητικότητας στην Ελλάδα αποθαρρύνει επενδύσεις και δημιουργεί συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού, υποστήριξε η γενική διευθύντρια της FreeNow Ελλάδας, Άσπα Τοπαλίδου.
Η FreeNow, με 14 χρόνια παρουσίας στην αγορά και πάνω από 2 εκατ. χρήστες σε 20 πόλεις, διαθέτει ελληνικό ΑΦΜ και καταβάλει φόρους και ΦΠΑ στην Ελλάδα.
Η εταιρεία έχει μειώσει τον χρόνο αναμονής εξυπηρέτησης κάτω από 3 λεπτά, ενώ ως μέλος της Lyft αποκτά πρόσβαση σε νέα τεχνολογία και τεχνογνωσία.