Για πέμπτη συνεχόμενη μέρα, οι επιβάτες στο «Ελευθέριος Βενιζέλος» βρίσκονται αντιμέτωποι με πολύωρες καθυστερήσεις πτήσεων, που σε ορισμένες περιπτώσεις αγγίζουν και τις δύο ώρες, προκαλώντας ταλαιπωρία και έντονη αγανάκτηση.
Από Ζάκυνθο, Κάιρο, Γιερεβάν, Τιφλίδα, Ριάντ και Ντόχα οι αφίξεις πραγματοποιήθηκαν με σημαντικές αποκλίσεις από το πρόγραμμα, δημιουργώντας «μποτιλιάρισμα» στον αέρα και χάος στο έδαφος. Οι ταξιδιώτες ενημερώνονται την τελευταία στιγμή και αναγκάζονται να επικοινωνούν με τις εταιρείες για τυχόν αλλαγές, χωρίς ωστόσο να υπάρχει σαφής εικόνα για το πότε θα εξομαλυνθεί η κατάσταση.
Πίσω από τις καθυστερήσεις βρίσκονται οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας, οι οποίοι – όπως καταγγέλλεται – έχουν προχωρήσει σε μια άτυπη κινητοποίηση, επιβραδύνοντας τις διαδικασίες ελέγχου ως μέσο πίεσης προς την κυβέρνηση. Επισήμως, κάνουν λόγο για υποστελέχωση και εξαντλητικά ωράρια. Ωστόσο, όπως αποκάλυψε και ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρίστος Δήμας, ο πραγματικός στόχος φαίνεται να είναι οι μισθολογικές αυξήσεις και η ενσωμάτωση μπόνους στους ήδη υψηλούς μισθούς τους, που φτάνουν μέχρι και τις 125.000 ευρώ ετησίως.
Η χρονική συγκυρία μόνο τυχαία δεν είναι. Οι ελεγκτές κλιμακώνουν την πίεση την ώρα που τίθεται σε δημόσια διαβούλευση το νομοσχέδιο για τον διοικητικό μετασχηματισμό της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας. Το σχέδιο νόμου προβλέπει αλλαγές στον τρόπο διαχείρισης των τελών εναέριας κυκλοφορίας που εισπράττει η ΥΠΑ από τον ευρωπαϊκό οργανισμό Eurocontrol – πόροι που, σύμφωνα με πληροφορίες, οι ελεγκτές θέλουν να ελέγχουν σε μεγαλύτερο βαθμό.
Έτσι, οι επιβάτες βρίσκονται όμηροι σε ένα μπρα-ντε-φερ κυβέρνησης και συνδικαλιστών, με την αβεβαιότητα να πλανάται πάνω από το μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας. Το ερώτημα πλέον είναι αν και πότε θα αποκατασταθεί η ομαλότητα ή αν η ταλαιπωρία θα συνεχιστεί, με το «Ελ. Βενιζέλος» να μετατρέπεται σε πεδίο πίεσης και διαπραγμάτευσης.