• ΑΡΧΙΚΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • OFF THE RECORD
  • THE GAME CHANGER
iPaper
NEWSLETTER
No Result
View All Result
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • OFF THE RECORD
  • THE GAME CHANGER
iPaper
NEWSLETTER
No Result
View All Result
iPaper
No Result
View All Result

Ποιο είναι το βασικό κριτήριο των καταναλωτών για την επιλογή τροφίμων

13/05/2025
σε ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Τι σημαίνει το νέο κίτρινο ταμπελάκι
Share on FacebookShare on Twitter


Τις αλλαγές στην αγοραστική συμπεριφορά των καταναλωτών στα σούπερ μάρκετ καταγράφει έρευνα του ΙΕΛΚΑ (Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών) με δείγμα 1.500 καταναλωτές από όλη την Ελλάδα που πραγματοποιήθηκε τον Φεβρουάριο 2025.

Σε γενικές γραμμές καταγράφεται μία σταθερότητα σε σχέση με τους βασικούς παράγοντες της αγοραστικής συμπεριφοράς. Συγκεκριμένα καταγράφονται 3,2 επισκέψεις κατά μέσο όρο σε καταστήματα σούπερ μάρκετ, ελαφρώς αυξημένες σε σχέση με το προηγούμενο έτος, αλλά σε γενικές γραμμές σταθερές σε σχέση με τις προηγούμενες μετρήσεις. Πρόκειται για 13 επισκέψεις ανά μήνα. Αντίστοιχα αυτές οι επισκέψεις πραγματοποιούνται σε περίπου 2,2 κατά μέσο διαφορετικές αλυσίδες σούπερ μάρκετ, δείχνοντας και τις πολυκαναλικές τάσεις που καταγράφονται.

Αξιοσημείωτο είναι ότι παρά τις όποιες ανατιμήσεις, η καταναλωτές δήλωσαν μικρότερο ποσό εβδομαδιαίο αγορών, το οποίο ενδεχομένως να έχει να κάνει είτε με την πραγματοποίηση μικρότερων «καλαθιών» αγορών, είτε με τη διάθεση χρημάτων σε άλλα αγαθά ή υπηρεσίες. Σε σχέση με τα άλλα σημεία πώλησης, το αρτοπωλείο φούρνος καταγράφει τον μεγαλύτερο αριθμό ετήσιων επισκέψεων με 10, ακολουθεί το καφέ με 6, το μίνι μάρκετ/περίπτερο με 5,5 και μετά τα εξειδικευμένα σημεία πώλησης με περίπου 4 επισκέψεις ανά μήνα.

Αναφορικά με τους παράγοντες που επηρεάζουν τους καταναλωτές τα τελευταία χρόνια σε σχέση με την επιλογή τροφίμων, η χρηματική δαπάνη παραμένει το βασικό κριτήριο με 47%, αλλά με σημαντική μείωση σε σχέση με το 2024.

Παράλληλα η ποιότητα είναι το κύριο κριτήριο για το 30% των καταναλωτών, αλλά αυξάνεται σε σχέση με το προηγούμενο έτος. ‘Αρα τον τελευταίο χρόνο καταγράφεται σταδιακή αποκλιμάκωση στη σημασία που δίνουν οι καταναλωτές στην τιμή των προϊόντων σε σχέση με το 2024, με την «ψαλίδα» ανάμεσα σε σχέση με την ποιότητα κριτήρια να κλείνει σημαντικά. Σημειώνεται βέβαια ότι τα κριτήρια απέχουν σημαντικά μεταξύ τους σε σχέση με παλαιότερες μετρήσεις, οπότε και ήταν πρακτικά ισοδύναμα.

Αξιοσημείωτο είναι επίσης ότι οι καταναλωτές σταθερά την τελευταία διετία δηλώνουν ότι προτιμούν χαμηλές τιμές παρά προσφορές. Ενώ από το 2017 έως το 2022, πρακτικά η πλειοψηφία των καταναλωτών δήλωνε ότι προτιμά προσφορές παρά χαμηλές τιμές (υπήρχε και ένα σημαντικό αδιάφορο ποσοστό), από το 2023 και μετά αυτό έχει αλλάξει μα την πλειοψηφία πλέον των καταναλωτών να μην προτιμάει προσφορές και μόλις 19% να απαντά θετικά. Παράλληλα όμως, παραμένει πλειοψηφικό το ποσοστό των καταναλωτών που δηλώνει ότι κυνηγάει ενεργά τις προσφορές στο σούπερ μάρκετ. Συγκεκριμένα καταγράφηκε ένα ποσοστό 58% στην τελευταία μέτρηση, σχετικά αμετάβλητο την τελευταία πενταετία. Πρακτικά δηλαδή οι καταναλωτές αξιοποιούν τις προωθητικές ενέργειες στις αγορές τους στο σούπερ μάρκετ, αλλά θα προτιμούσαν αντί για τις εκπτώσεις αυτές πιο χαμηλές τιμές.



Tags: ΙΕΛΚΑΚαταναλωτέςΣΟΥΠΕΡ ΜΑΡΚΕΤ
  Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
  Ακολούθησε μας στο Instagram

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Γερμανία: Ξεπούλημα κρατικών ομολόγων μετά την απόφαση για ξεκλείδωμα εκατοντάδων δισ. ευρώ για την άμυνα
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Χρηματιστήριο Αθηνών: Οριακά πτωτικές τάσεις

13/05/2025
Παπαθανάσης: Μόνος στόχος σας να γκρεμίσετε την κυβέρνηση Μητσοτάκη χωρίς να πείτε το εναλλακτικό σχέδιο
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αύριο το σχέδιο αναθεώρησης του Ταμείου Ανάκαμψης

13/05/2025
«Λουκέτο» για 48 ώρες σε πασίγνωστο εστιατόριο με αστέρι Michelin στην Αθήνα
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

«Λουκέτο» για 48 ώρες σε πασίγνωστο εστιατόριο με αστέρι Michelin στην Αθήνα

13/05/2025
Η οικιακή συσκευή που καταναλώνει τόσο ρεύμα όσο 65 ψυγεία.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Aίτηση επιδότησης ρεύματος για τις επιχειρήσεις: Bήμα

13/05/2025
Πιερρακάκης: Η δημοσιονομική πειθαρχία δεν είναι επιλογή πολιτικής, αλλά κανόνας
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Πιερρακάκης: Η δημοσιονομική πειθαρχία δεν είναι επιλογή πολιτικής, αλλά κανόνας

12/05/2025
«Φλερτάρει» με την τέταρτη διαδοχική εβδομαδιαία άνοδο
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Άνοδος στα χρηματιστήρια μετά τις ανακοινώσεις του Πεκίνου και της Ουάσινγκτον για αναστολή των δασμών

12/05/2025
ΣΕΒ: Ευκαιρία για τις επιχειρήσεις η τεχνητή νοημοσύνη
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΣΕΒ: Ευκαιρία για τις επιχειρήσεις η τεχνητή νοημοσύνη

12/05/2025
Τράπεζες: Υψηλή κερδοφορία, χαμηλές δανειοδοτήσεις σε ΜμΕ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τράπεζες: Υψηλή κερδοφορία, χαμηλές δανειοδοτήσεις σε ΜμΕ

12/05/2025
Σταθερότητα παρά τη νευρικότητα στις διεθνείς αγορές
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Χρηματιστήριο Αθηνών: Νέο υψηλό 15ετίας με ώθηση από ΗΠΑ-Κίνα

12/05/2025

THE GAME CHANGER

Ανέστης Γερονικολάκης

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗΝ iPAPER ONLINE

Aρ.Φύλλου #013

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Μία ιδιαίτερη και ξεχωριστή συνάντηση για τον Κωνσταντίνο Αργυρό!
LIFESTYLE

Μία ιδιαίτερη και ξεχωριστή συνάντηση για τον Κωνσταντίνο Αργυρό!

by iPaper
13/05/2025
0

...

Read moreDetails

Σε εξέλιξη οι διανοίξεις οδών στο Πολύδροσο στο Δήμο Αμαρουσίου

Την Κυριακή 18 Μαΐου τρέχουμε στο Δήμο Αγίας Παρασκευής!

ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ


Τα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων
iPaper

Χρήσιμα

  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Πολιτική Cookies
  • Δήλωση συμμόρφωσης με τη σύσταση (ΕΕ) 2018/334 L63
  • Επικοινωνία

Follow Us

Newsletter

Newsletter
*

Copyright © iPaper 2025 - All Rights Reserved - Powered by FOCUS ON GROUP

No Result
View All Result
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • OFF THE RECORD
  • THE GAME CHANGER

Copyright © iPaper 2025 - All Rights Reserved - Powered by FOCUS ON GROUP