• ΑΡΧΙΚΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • OFF THE RECORD
  • THE GAME CHANGER
iPaper
NEWSLETTER
No Result
View All Result
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • OFF THE RECORD
  • THE GAME CHANGER
iPaper
NEWSLETTER
No Result
View All Result
iPaper
No Result
View All Result

Ελληνική ναυτιλία: 271 πλοία στην «καρδιά» του Ορμούζ – Ράλι στα ναύλα, ρίσκο για την παγκόσμια οικονομία

20/06/2025
σε ΕΛΛΑΔΑ
Ελληνική ναυτιλία: 271 πλοία στην «καρδιά» του Ορμούζ – Ράλι στα ναύλα, ρίσκο για την παγκόσμια οικονομία
Share on FacebookShare on Twitter

Η Ελληνική ναυτιλία βρίσκεται στην πρώτη γραμμή μιας ενδεχόμενης ενεργειακής και γεωπολιτικής κρίσης, καθώς η σύγκρουση Ισραήλ – Ιράν φέρνει ξανά το Στενό του Ορμούζ στο επίκεντρο του παγκόσμιου ενδιαφέροντος. Η πιθανότητα στρατιωτικού αποκλεισμού της πιο νευραλγικής θαλάσσιας οδού του πλανήτη πυροδοτεί ανησυχίες για αλυσιδωτές επιπτώσεις στην παγκόσμια οικονομία, το κόστος μεταφοράς και την ενεργειακή ασφάλεια.

271 ελληνικών συμφερόντων πλοία σε ζώνη υψηλού κινδύνου

Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία:

  • 199 ελληνόκτητα πλοία βρίσκονται ήδη στον Περσικό Κόλπο

  • 72 πλοία διαπλέουν το στενό του Ορμούζ

  • Μόλις 35 φέρουν την ελληνική σημαία, περιορίζοντας τη δυνατότητα άμεσης παρέμβασης από το ελληνικό κράτος

Το πρώτο τρίμηνο του 2025, πάνω από 1.200 ελληνόκτητα πλοία πέρασαν από την περιοχή, επιβεβαιώνοντας τον κομβικό ρόλο της ελληνικής ναυτιλίας στο παγκόσμιο ενεργειακό σύστημα.

Ραγδαία αύξηση ναύλων και ασφαλίστρων

Η κλιμάκωση στην περιοχή έχει ήδη πυροδοτήσει αύξηση των ναύλων:

  • Οι VLCC (Very Large Crude Carriers) από τον Περσικό προς την Ασία καταγράφουν αύξηση άνω του 25%

  • Η ημερήσια ναύλωση VLCC από τον Κόλπο της Κίνας εκτινάχθηκε από 19.998 δολάρια σε πάνω από 47.600 δολάρια

Την ίδια στιγμή, οι ασφαλιστικές εταιρείες έχουν εκτοξεύσει τα ασφάλιστρα «κινδύνου πολέμου» έως και 60%, μετακυλίοντας το κόστος μεταφοράς σε εμπορικές συμφωνίες και, τελικά, στους καταναλωτές.

Η ελληνική ναυτιλία σε σταυροδρόμι

Ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ, Βασίλης Κορκίδης, προειδοποιεί:

«Μια στρατιωτική κλιμάκωση στο Ορμούζ θα μπορούσε να κλείσει την κρίσιμη αυτή δίοδο, με ανυπολόγιστες συνέπειες για τη διεθνή αγορά και για την ελληνική ναυτιλία».

Αναλυτές τονίζουν πως η αβεβαιότητα έχει ήδη προκαλέσει επιφυλακτικότητα στη φόρτωση και αύξηση του ρίσκου για τα πλοία που δραστηριοποιούνται στην περιοχή, με αρκετές εταιρείες να εξετάζουν εναλλακτικά δρομολόγια ή να ζητούν ένοπλη συνοδεία.

Container ships: Προσωρινή αντοχή, αλλά με ημερομηνία λήξης

Παρά τη μεγαλύτερη ανθεκτικότητα στον τομέα των εμπορευματοκιβωτίων, λόγω αναπροσαρμογών από την κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα, ενδεχόμενο αποκλεισμού του Ορμούζ θα προκαλέσει ντόμινο καθυστερήσεων και ανατροπών στη διεθνή αλυσίδα εφοδιασμού. Υπενθυμίζεται ότι 20-30 container ships διέρχονται καθημερινά από την περιοχή.

Παγκόσμιες συνέπειες – Ελληνικά συμφέροντα στην πρώτη γραμμή

Η ναυτιλιακή υπερδύναμη της Ελλάδας, με στόλο που μεταφέρει πάνω από το 20% του παγκόσμιου εμπορίου, είναι άμεσα εκτεθειμένη σε μια ενδεχόμενη κρίση στον Περσικό Κόλπο. Το Στενό του Ορμούζ παραμένει ο πιο κρίσιμος ενεργειακός κόμβος του πλανήτη, και η ασφάλεια της διέλευσης αποτελεί όρο επιβίωσης για τις ναυτιλιακές αγορές και τα εθνικά συμφέροντα.

Το στοίχημα για την επόμενη μέρα

Η Αθήνα, οι εφοπλιστικοί οργανισμοί και οι διεθνείς θεσμοί καλούνται να κινηθούν προληπτικά, με σχέδια ασφάλειας, συντονισμό και διπλωματική πίεση για τη διατήρηση της ελεύθερης ναυσιπλοΐας. Η γεωπολιτική αστάθεια του Ορμούζ δεν αφορά μόνο το πετρέλαιο — αφορά την οικονομική σταθερότητα της Ελλάδας και τον παγκόσμιο εφοδιασμό.

Το Στενό του Ορμούζ μπορεί να είναι μακριά στον χάρτη, αλλά σήμερα βρίσκεται στην καρδιά της ελληνικής ναυτιλίας – και όλων όσοι εξαρτώνται από αυτή.

Tags: SLIDERΕΛΛΗΝΙΚΗ ΝΑΥΤΙΛΙΑΠΟΛΕΜΟΣ ΣΤΟ ΙΣΡΑΗΛΣΤΕΝΑ ΤΟΥ ΟΡΜΟΥΖ
  Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
  Ακολούθησε μας στο Instagram

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Λιμενικό Σώμα: Απαγόρευση θαλασσίων σπορ και τζετ σκι στην Αττική
ΕΛΛΑΔΑ

Εκπτώσεις σε ακτοπλοϊκά εισιτήρια για τη μετάβαση των αναπληρωτών εκπαιδευτικών στον τόπο μόνιμης διαμονής τους

20/06/2025
Σεισμός 4.6 ρίχτερ στην Αμοργό
ΕΛΛΑΔΑ

Σεισμός 4.6 ρίχτερ στην Αμοργό

20/06/2025
Τροχαίο με νεκρό οδηγό στην Καλαμπάκα
ΕΛΛΑΔΑ

Τροχαίο με νεκρό οδηγό στην Καλαμπάκα

20/06/2025
Διαβάστε αυτό το Σάββατο 21 Ιουνίου στην Today Press
ΕΛΛΑΔΑ

Διαβάστε αυτό το Σάββατο 21 Ιουνίου στην Today Press

20/06/2025
Ο «χάρτης» των πληρωμών από e-ΕΦΚΑ, ΔΥΠΑ για την περίοδο 22 Απριλίου έως 25 Απριλίου
ΕΛΛΑΔΑ

Οι πληρωμές από e-ΕΦΚΑ – ΔΥΠΑ την περίοδο 23 Ιουνίου έως 27 Ιουνίου

20/06/2025
Φωτιά τώρα: Σε αγροτοδασική έκταση στη Χαλκιδική
ΕΛΛΑΔΑ

Φωτιά τώρα: Σε περιοχή των Σερρών

20/06/2025
Σεισμική δόνηση μεταξύ Σαντορίνης – Ανάφης
ΕΛΛΑΔΑ

Σεισμός τώρα: 4,5 ρίχτερ στην Κρήτη

20/06/2025
Πυρκαγιά σε θερμοκήπιο στην Αγριά
ΕΛΛΑΔΑ

Πυρκαγιά τώρα και στην Αργολίδα!

20/06/2025
Φωτιά τώρα: Σε αγροτοδασική έκταση στη Χαλκιδική
ΕΛΛΑΔΑ

Φωτιά τώρα: Σε δασική έκταση στο Κορωπί

20/06/2025

THE GAME CHANGER

Ανέστης Γερονικολάκης

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗΝ iPAPER ONLINE

Aρ.Φύλλου #018

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

"Τα τελευταία έξι χρόνια η Ελλάδα γράφει ένα νέο κεφάλαιο" (vid)
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Επικοινωνία Κ. Μητσοτάκη – Φ. Μερτς: Στο επίκεντρο οι εξελίξεις στη Μ. Ανατολή

by iPaper
20/06/2025
0

...

Read moreDetails

Συνάντηση εργασίας της Υπουργού Πολιτισμού Λ. Μενδώνη με τον Παλαιστίνιο Υπουργό Τουρισμού και Αρχαιοτήτων H. Al-Hayek

Η Βούλα κρατάει ζωντανή την παράδοση και ανάβει τις φωτιές του Αϊ Γιάννη του Κλείδωνα!

ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ


Τα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων
iPaper

Χρήσιμα

  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Πολιτική Cookies
  • Δήλωση συμμόρφωσης με τη σύσταση (ΕΕ) 2018/334 L63
  • Επικοινωνία

Follow Us

Newsletter

Newsletter
*

Copyright © iPaper 2025 - All Rights Reserved

No Result
View All Result
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • OFF THE RECORD
  • THE GAME CHANGER

Copyright © iPaper 2025 - All Rights Reserved