Δημοσιεύτηκε στην έντυπη εφημερίδα Today Press
του Κωνσταντίνου Μπούρα
Είχα την ευτυχία να τον γνωρίσω. Μεγαλοφυΐα σιωπηλή, διακριτική παρουσία, σεμνότητα απαράμιλλη. Όπως όλοι οι ουσιαστικοί άνθρωποι γνώριζε βαθιά μέσα του και είχε συμφιλιωθεί με τη ματαιότητα των πάντων. Στο Φως ήταν στραμμένη η ψυχή του κι αυτό ζωγράφιζε, απεικόνιζε, μετασχημάτιζε.
Έπαιρνε την απλή ύλη και τη μεταμόρφωνε σε έργα Τέχνης υψηλά με την ταπεινότητα μοναχού. Η χρησιμότητα τού άχρηστου. Φτερά πτηνών υποδηλώνοντα αγγέλους. Μεταλλικές κατασκευές που ανάγονται σε μύλους.
Με το έργο του «Φτερό στην παραλία» αρχίζει το 1982 μια τεράστια δεκαετής, διαρκής παραγωγή φωτοκινητικών έργων.
Από το 1990 αξιοποιεί και τα ανακυκλώσιμα υλικά. Αξιοθαύμαστο το έργο του «Ανακυκλώσιμο λουλούδι σύνθεση με φτερά ΙΙΙ». Το ξεχωρίζω. Η κεντρική ιδέα δεν είναι η αξιοποίηση τού ευτελούς αλλά η ανάδειξη τής Ύλης σε Φάος υψίσυχνον. Ομηρικόν. Λάτρης τής Κλασικής Ελλάδας και Φιλέλλην επίσης…
Από τα μεταλλικά του έργα περνάει στην τεχνουργία χρησιμοποιώντας μικρά ξυλάκια. Πέρα από την ξυλογλυπτική διακρίνεται καθαρά το όραμα για μια ζωή γεμάτη φως, χαρά, ξεγνοιασιά, απόλαυση, δικαιωματική ευτυχία. Το αντίθετο ακριβώς τής μεσαιωνικής αντίληψης τής επίγειας ζωής ως «Κοιλάδας τών Δακρύων». Εδώ είναι ο/η Παράδεισος, κραυγάζει αυτός ο ελληνοκεντρικός ανθρωπομετρικός Ποιητής Καλλιτέχνης.
Μετά συνεχίζει με πολύχρωμα χαρτιά. Φρίζες και κούκλες. Χαριτωμένες και διόλου ερεβώδεις. Ο Δυτικός Πολιτισμός συναντάει την πολυχρωμία τής Ανατολής. Η Ελλάδα ιδανικό πέρασμα. Ο Ελλήσποντος, απ’ όπου πέρασε η μυθική Ευρώπη.
Αξιοσημείωτες είναι οι μεταλλικές του κατασκευές. Μεταλλικοί δίσκοι που κινούνται. Σύνθεση με χρηστικά σουβέρ από μπύρες. Σάκοι τού καφέ γίνονται υπέροχα χαλιά.
Μύλοι. Ολλανδικός, Άνδρος, Γρανάδα. Με το κολλάζ «Χάρτινος κόσμος Ι.» περνάει θαυματουργά από τον μεταλλικό στον χάρτινο κόσμο. Ανακυκλωμένα χαρτιά.
Τι να πρωτοθαυμάσεις και πώς να ξεναγηθείς σε ένα σύμπαν φωτεινό που θα τού άξιζε ένα Μουσείο για να στεγάσει το φιλάνθρωπο, ανθρωπομετρικό, ελληνοκεντρικό όραμα ενός Καλλιτέχνη Ποιητή που δόξασε την Ελλάδα και τον μακραίωνο πανευρωπαϊκό πολιτισμό μας;!;!;!
Με ταπεινότητα περισσή υποκλίνομαι εμπρός στο μεγαλειώδες πολύχρωμο ευδόκιμο έργο τού «αναγεννησιακού καλλιτέχνη» Γκέστα Χέλλνερ (Gösta Hellner).
Gösta Hellner: «Η χρησιμότητα τού άχρηστου»
Ο τίτλος της έκθεσης είναι εμπνευσμένος από το ομώνυμο βιβλίο του Nuccio Ordine. Την ημέρα των εγκαινίων θα αναλύσουν το βιβλίο “Η χρησιμότητα του άχρηστου” ο Θέμης Ροδαμίτης και η Άννα Πετροπούλου.
Μουσική: Anastazios.
Εγκαίνια: 25/6/2025, ώρα 19:00.
Κέντρο Τεχνών Δήμου Αθηναίων
Βασιλίσσης Σοφίας, Πάρκο Ελευθερίας
(στάση Μετρό Μέγαρο Μουσικής)
Διάρκεια: 25/6/25-25/7/25.
Επιμέλεια: Άννα Πετροπούλου, Μυρτιά Hellner.
Είσοδος ελεύθερη.
Ώρες λειτουργίας: Τρίτη-Παρασκευή 11:00-19:00. Σάββατο-Κυριακή 10:00-15:00.