Δημοσιεύτηκε στην έντυπη εφημερίδα Today Press
Έναρξη της λειτουργίας του Μητρώου Επιχειρήσεων Προωθητικών Ενεργειών “Market Place”
Την έναρξη της λειτουργίας του Μητρώου Επιχειρήσεων Προωθητικών Ενεργειών “Market Place” ανακοίνωσε η Κοινωνία της Πληροφορίας. Η σύσταση του Market Place της ΚτΠ έγινε μετά από κοινή απόφαση των Υπουργείων Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών και Εσωτερικών.
Πρόκειται για μία δυναμική ψηφιακή πλατφόρμα μέσω της οποίας δίνεται η δυνατότητα στις επιχειρήσεις από τους κλάδους του Τουρισμού, του Πολιτισμού και των Μεταφορών να παρέχουν επιπλέον εκπτώσεις και ειδικές προσφορές στους δικαιούχους του προγράμματος “Youth Pass”. Με αυτόν τον τρόπο υποστηρίζεται η πρόσβαση των νέων 18 και 19 ετών σε πιο οικονομικά αγαθά και υπηρεσίες, πέραν της κρατικής ενίσχυσης.
Η εγγραφή των επιχειρήσεων στο Μητρώο Επιχειρήσεων Προωθητικών Ενεργειών της ΚτΠ (Market Place) γίνεται χωρίς κόστος και είναι προαιρετική. Απαραίτητη προϋπόθεση για τη συμμετοχή μιας εταιρείας στο «Market Place» είναι οι παρεχόμενες εκπτώσεις της να παραμένουν ενεργές, καθ’ όλη τη διάρκειά του.
Οι δικαιούχοι του Youth Pass θα μπορούν να βλέπουν τις προσφορές μέσω της πλατφόρμας του Market Place και αντίστοιχα να λαμβάνουν τις προσφορές από τις εταιρείες χρησιμοποιώντας τον Μοναδικό Κωδικό της Αίτησής τους, χωρίς κοινοποίηση προσωπικών δεδομένων.
Τα οφέλη για τις επιχειρήσεις
Η συμμετοχή στη σύγχρονη πλατφόρμα του Market Place είναι μια έμπρακτη συμβολή στην ενίσχυση της νέας γενιάς, προσφέροντας μεγαλύτερη προσβασιμότητα σε πολιτιστικές, τουριστικές και μεταφορικές υπηρεσίες. Συγκεκριμένα, με την ένταξη στην πλατφόρμα, οι επιχειρήσεις:
- Ενισχύουν (χωρίς κόστος) την προβολή τους μέσω μιας σύγχρονης και στοχευμένης ψηφιακής πλατφόρμας.
- Παρέχουν επιπλέον όφελος στους νέους και τις νέες της χώρας, ενισχύοντας το κοινωνικό τους αποτύπωμα.
- Συμμετέχουν σε ένα ευρύτερο δίκτυο κοινωνικά υπεύθυνων επιχειρήσεων.
Οδηγίες για εγγραφή των επιχειρήσεων στο Market Place της ΚτΠ Μ.Α.Ε.
Οι επιχειρηματίες που ενδιαφέρονται να συμμετάσχουν στο Market Place θα πρέπει να ακολουθήσουν τα παρακάτω -πολύ απλά- βήματα:
- Κλικ στην ιστοσελίδα της Κοινωνίας της Πληροφορίας
- Υποβολή της αίτησης εγγραφής, στην οποία οι επιχειρήσεις θα πρέπει να δηλώσουν το ποσοστό της έκπτωσης που προσφέρουν.
- Ανάρτηση της έκπτωσης ή ειδικής προσφοράς στην ιστοσελίδα της επιχείρησης και δήλωση του σχετικού συνδέσμου στο πεδίο της αίτησης.
- Μετά την προσωρινή έγκριση, ακολουθεί η οριστική εγγραφή στο Μητρώο.
ΙΕΛΚΑ: Μειωμένες οι τιμές προϊόντων στα σούπερ μάρκετ τον Ιούνιο
Στο πλαίσιο στοχευμένης έρευνας του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) αποκλειστικά στο κανάλι των μεγάλων αλυσίδων σουπερμάρκετ σχετικά με τις πληθωριστικές τάσεις στο οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων, εξετάστηκε η πορεία των τιμών τον Ιούνιο 2025 σε σχέση με τον Ιούνιο 2024.Από την έρευνα προέκυψαν τα ακόλουθα συμπεράσματα:
- Ο πληθωρισμός στις αλυσίδες σουπερμάρκετ είναι της τάξης του +1,78% τον Ιούνιο 2025 σε σχέση με τον Ιούνιο 2024 (έναντι 2,47% τον Μάιο 2025).
- Μεγαλύτερες μειώσεις τιμών τον Ιούνιος 2025 σε σχέση με τον Ιούνιος 2024 καταγράφονται στις κατηγορίες:
- Απορρυπαντικά και είδη καθαρισμού: -8,28%
- Τρόφιμα παντοπωλείου: –5,40%
- Χαρτικά, καλλυντικά & είδη προσωπικής υγιεινής: -3,13%
- Ορεκτικά, αλίπαστα και άλλα σερβιριζομενα είδη: -2,72%
- Τροφές & είδη για κατοικίδια: -0,52%
Οι μειώσεις που καταγράφονται είναι αποτέλεσμα τόσο της ομαλοποίησης της αγοράς και της μείωσης στις τιμές παραγωγού σε ορισμένα προϊόντα.
- Μεγαλύτερες αυξήσεις τον Ιούνιος 2025 σε σχέση με τον Ιούνιος 2024 καταγράφονται στις κατηγορίες:
- Φρέσκα κρέατα: +10,80%
- Μπισκότα, σοκολάτες, ζαχαρώδη: +10,19%
- Φρέσκα φρούτα και λαχανικά: +7,55%
- Κατεψυγμένα είδη: +2,74%
36.778 άνεργοι βρήκαν δουλειά μέσω των προγραμμάτων απασχόλησης της ΔΥΠΑ το α΄ εξάμηνο
Σχεδόν 37.000 άνεργοι ωφελήθηκαν από τα προγράμματα επιδότησης της εργασίας της ΔΥΠΑ τους πρώτους 6 μήνες του 2025, σημειώνοντας νέο ρεκόρ, ενώ συνολικά 246.920 άνεργοι έχουν βρει εργασία μέσω των προγραμμάτων της ΔΥΠΑ από τον Αύγουστο του 2019.
Τα προγράμματα αφορούσαν στη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας, στην απόκτηση επαγγελματικής εμπειρίας, στη νέα επιχειρηματικότητα, καθώς και σε ειδικά προγράμματα, ενώ περιλαμβάνουν πολλές δράσεις του Ταμείου Ανάκαμψης και του ΕΣΠΑ.
Σύμφωνα με τη σχετική μελέτη της Διεύθυνσης Στρατηγικού Σχεδιασμού, που ανέλυσε στοιχεία από το Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα της ΔΥΠΑ, στο α΄ εξάμηνο:
- 12.260 άνεργοι (33%) προσλήφθηκαν μέσω προγραμμάτων δημιουργίας νέων θέσεων εργασίας
- 11.521 άνεργοι (31%) έλαβαν έγκριση χρηματοδότησης για τη δημιουργία της δικής τους επιχείρησης
- 7.133 άνεργοι (19%) προσλήφθηκαν μέσω ειδικών προγραμμάτων απασχόλησης
- 5.864 άνεργοι νέοι 18-29 ετών (16%) συμμετείχαν σε προγράμματα απόκτησης επαγγελματικής εμπειρίας.
Πάνω από 750 εκ. ευρώ οι δαπάνες της ΔΥΠΑ μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης
Ξεπέρασαν τα 750 εκ. ευρώ οι πραγματικές δαπάνες της ΔΥΠΑ, στο πλαίσιο της υλοποίησης του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας «Ελλάδα 2.0», με τη χρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης – NextGenerationEU.
Συγκεκριμένα, έως τις 26 Ιουνίου 2025, η ΔΥΠΑ είχε πραγματοποιήσει συνολικές πληρωμές ύψους 768.759.817,53 €.
Από το σύνολο των δαπανών, τα 711 εκ. ευρώ (93%) αφορούν σε ενεργητικές πολιτικές απασχόλησης, όπως προγράμματα επιδότησης για τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας και δράσεις συνεχιζόμενης επαγγελματικής κατάρτισης για την απόκτηση και αναβάθμιση δεξιοτήτων του ανθρώπινου δυναμικού της χώρας. Επιπλέον, 30 εκ. ευρώ (4%) αφορούν στην ενίσχυση της ΔΥΠΑ με εργασιακούς συμβούλους.
Το άρθρο Μικρά – Μεγάλα (05/07/2025) εμφανίστηκε πρώτα στο Today Press.