• ΑΡΧΙΚΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • OFF THE RECORD
  • THE GAME CHANGER
iPaper
NEWSLETTER
No Result
View All Result
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • OFF THE RECORD
  • THE GAME CHANGER
iPaper
NEWSLETTER
No Result
View All Result
iPaper
No Result
View All Result

Κικίλιας: Νέο Προεδρικό Διάταγμα για την προσβασιμότητα ΑμεΑ και ατόμων με μειωμένη κινητικότητα στην ακτοπλοΐα

30/07/2025
σε ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Κικίλιας: Νέο Προεδρικό Διάταγμα για την προσβασιμότητα ΑμεΑ και ατόμων με μειωμένη κινητικότητα στην ακτοπλοΐα
Share on FacebookShare on Twitter

«Το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, με τους αρμόδιους φορείς, έχει δουλέψει σε πολιτικό επίπεδο το Προεδρικό Διάταγμα (ΠΔ) που θέλουμε να καταθέσουμε το φθινόπωρο και το οποίο αφορά σε τροποποιήσεις των ΠΔ του 2011 και του 2001 για τα συμβατικά πλοία και για τα ταχύπλοα αντίστοιχα, στο πλαίσιο της συμπερίληψης των ατόμων με αναπηρία και των ατόμων με μειωμένη κινητικότητα. Στόχος μας είναι μια πιο φιλική και πιο συμπεριληπτική ακτοπλοΐα, σε ό,τι έχει να κάνει με τους ανθρώπους αυτούς, αλλά και τα λιμάνια μας», δήλωσε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Βασίλης Κικίλιας, μετά τη συνάντηση που είχε σήμερα το πρωί με τον πρόεδρο της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ατόμων με Αναπηρία (Ε.Σ.ΑμεΑ), Ιωάννη Βαρδακαστάνη και τον πρόεδρο του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ), Διονύση Θεοδωράτο.

Ο υπουργός γνωστοποίησε ότι το σχετικό σχέδιο ΠΔ βρίσκεται σε τελικό στάδιο επεξεργασίας και θα αποτελέσει τη βάση για την εφαρμογή υποχρεωτικών κανόνων προσβασιμότητας στα επιβατηγά πλοία. Η κατάρτισή του βασίζεται στις κατευθυντήριες γραμμές του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO) και στο Εθνικό Σχέδιο Δράσης για τα Δικαιώματα των ΑμεΑ.

Το νέο ΠΔ θα περιλαμβάνει – μεταξύ άλλων – τις παρακάτω παρεμβάσεις:

Ράμπες με μέγιστη κλίση 5% για ασφαλή μετακίνηση αμαξιδίων, ανελκυστήρες κατάλληλων διαστάσεων με ηχητικές/οπτικές ενδείξεις, αναβατόρια όπου δεν είναι εφικτή η τοποθέτηση ανελκυστήρα, WC με σήμανση, χειρολαβές και σύστημα κλήσης βοήθειας, καμπίνες με ελεύθερο κύκλο στροφής και ειδικές κλίνες, θέσεις επιβατών και οχημάτων με σαφές ποσοστό για άτομα μειωμένης κινητικότητας, έντονη χρωματική αντίθεση στις πόρτες, ακμές και σκάλες για άτομα με προβλήματα όρασης.

«Δεν υπάρχει άπλετος χρόνος στο μέλλον για να αφήνουμε κάτι τέτοιο να συνεχίζει να υφίσταται, όπως υφίσταται τώρα», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Κικίλιας, διευκρινίζοντας ότι έχουν ήδη δοθεί συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα στις υπηρεσίες του υπουργείου.

Επιπλέον, προανήγγειλε τη διεύρυνση της διαβούλευσης και με την Ομοσπονδία που εκπροσωπεί τα τουριστικά πλοία, τα ημερόπλοια και τα ferry boats στα πορθμεία, σημειώνοντας ότι, παρά τις τεχνικές δυσκολίες στις συγκεκριμένες κατηγορίες, «σε κάθε περίπτωση, πρέπει να σκεφτόμαστε πάντα και πρώτα απ’ όλα ότι πρέπει να προσεγγίζουμε και να συμπεριφερόμαστε σε αυτούς τους ανθρώπους με σεβασμό, επαγγελματισμό και αγάπη».

Ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας ανέφερε συγκεκριμένα: «Θα ήθελα να ευχαριστήσω θερμά τον πρόεδρο της Ε.Σ.ΑμεΑ και τον πρόεδρο του ΣΕΕΝ, για την πολύ εποικοδομητική συνάντηση την οποία είχαμε. Το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, με τους αρμόδιους φορείς, έχει δουλέψει σε πολιτικό επίπεδο το Προεδρικό Διάταγμα (ΠΔ) που θέλουμε να καταθέσουμε το φθινόπωρο και το οποίο αφορά σε τροποποιήσεις των ΠΔ του 2011 και του 2001 για τα συμβατικά πλοία και για τα ταχύπλοα αντίστοιχα, στο πλαίσιο της συμπερίληψης των ατόμων με αναπηρία και των ατόμων με μειωμένη κινητικότητα. Στόχος μας είναι μια πιο φιλική και πιο συμπεριληπτική ακτοπλοΐα, σε ό,τι έχει να κάνει με τους ανθρώπους αυτούς, αλλά και τα λιμάνια μας. Προς τα εκεί θα κινηθούμε. Επειδή η άποψή μου, πάντα, είναι ότι τα πράγματα πρέπει να ρυθμίζονται στο χρόνο τους και δεν υπάρχει άπλετος χρόνος στο μέλλον για να αφήνουμε κάτι τέτοιο να συνεχίζει να υφίσταται, όπως υφίσταται τώρα, θέλω να πω ότι έδωσα στις υπηρεσίες του υπουργείου συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα για αυτήν την πρωτοβουλία και βέβαια, θα δούμε και την άλλη Ομοσπονδία η οποία αφορά στα πιο μικρά πλοία, στις «παντόφλες», στα τουριστικά πλοία, στα ημερόπλοια, στα πορθμεία μας, που εκεί βέβαια, οι μετατροπές είναι πιο δύσκολες αλλά, σε κάθε περίπτωση, πρέπει να σκεφτόμαστε πάντα και πρώτα απ’ όλα ότι, με σεβασμό, με επαγγελματισμό και με αγάπη πρέπει να προσεγγίζουμε και να συμπεριφερόμαστε σε αυτούς τους ανθρώπους».

Απο την πλευρά του ο πρόεδρος Εθνικής Συνομοσπονδίας Ατόμων με Αναπηρία. Ιωάννης Βαρδακαστάνης τόνισε: «Σήμερα με τον υπουργό και τον πρόεδρο του ΣΕΕΝ, συζητήσαμε για ένα θέμα που αναδεικνύεται συνήθως τους καλοκαιρινούς μήνες, λόγω της αυξημένης κίνησης που υπάρχει στην ακτοπλοΐα μας, ενώ υφίσταται καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς. Όπως και πέρυσι, έτσι και φέτος, εμφανίστηκε το πρόβλημα στη γραμμή Κεραμωτής – Θάσου. Θεωρώ ότι η προσέγγιση που συμφωνήσαμε σήμερα με τον υπουργό και τον κύριο Θεοδωράτο, θέτει τις βάσεις για μια σοβαρή και υπεύθυνη προσέγγιση και λύση σε αυτό το δύσκολο θέμα. Η Συνομοσπονδία προσεγγίζει αυτή την υπόθεση με πολύ σεβασμό. Αρχικά, πρέπει να τονίσουμε ότι η προσβασιμότητα είναι υπόθεση ανθρωπίνων δικαιωμάτων και που, πρωτίστως, πρέπει να αφορά στους ανθρώπους που ζουν στη χώρα, στους ανθρώπους που ταξιδεύουν όλο το χρόνο, κυρίως από τα νησιά στην ηπειρωτική Ελλάδα. Σε αυτή τη βάση, μπορούμε να προσφέρουμε και στους επισκέπτες μας ένα προσβάσιμο, συμπεριληπτικό περιβάλλον και στην ακτοπλοΐα. Εμείς στην Ε.Σ.ΑμεΑ, θα εργαστούμε σοβαρά, υπεύθυνα, με βάση την κοινή λογική, για τη διαμόρφωση των προδιαγραφών, των εποπτικών και λεκτικών διαδικασιών, έτσι ώστε να πετύχουμε το στόχο μας τόσο για τους κατοίκους όσο και για αυτούς που μας επισκέπτονται. Θέλω, επίσης, να επισημάνω ότι η εκπαίδευση του προσωπικού στα πλοία, ανεξαρτήτως τύπου και μεγέθους, είναι μια πάρα πολύ σημαντική υπόθεση. Στην περίπτωση που σε μια πορθμειακή γραμμή θα χρειαστεί να βοηθηθεί ένας άνθρωπος να ανέβει στο κατάστρωμα, ο εργαζόμενος που θα τον βοηθήσει πρέπει να είναι εκπαιδευμένος και για την αξιοπρεπή και για την ασφαλή μετακίνηση».

Ο πρόεδρος Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας Διονύσης Θεοδωράτος ανέφερε: «Είμαστε εδώ σήμερα με πρωτοβουλία του υπουργού Ναυτιλίας, μαζί με τον πρόεδρο της Ε.Σ.ΑμεΑ, για να θέσουμε τις βάσεις να ολοκληρωθεί τελικά το πδ, το οποίο έχουμε συζητήσει το προηγούμενο διάστημα και έχουμε έρθει πολύ κοντά και με την Ε.Σ.ΑμεΑ Έχουν γίνει τεράστιες προσπάθειες τα τελευταία χρόνια και στέκομαι και στο θέμα της εκπαίδευσης που ανέφερε ο πρόεδρος. Ήδη έχουν ξεκινήσει από τον προηγούμενο χειμώνα και εκπαιδεύονται τα πληρώματα ορισμένων πλοίων από την Ε.Σ.ΑμεΑ, για να μπορέσουν να προσφέρουν αναβαθμισμένες υπηρεσίες στους συνανθρώπους μας που τις χρειάζονται. Και πρέπει να τονίσω εδώ ότι, εκτός από την προσαρμογή του πλοίου, παίζει πολύ μεγάλο ρόλο – το τόνισε και ο υπουργός – και η προσαρμογή των λιμένων, ώστε να γίνουν και αυτά φιλικά προς τους επιβάτες και ειδικότερα, στα άτομα με αναπηρία. Αν και πολλά, πλέον, πλοία της ακτοπλοΐας, τα μεγάλα πλοία της ακτοπλοΐας παρέχουν τις δυνατότητες να κινούνται με αξιοπρέπεια και ευκολία οι άνθρωποι που έχουν αναπηρία. Νομίζω ότι πάμε να καλυτερεύσουμε ακόμη περαιτέρω την κατάσταση και σε συνδυασμό με τα λιμάνια, να έχουμε ένα πολύ καλό αποτέλεσμα. Προχωράμε προς την σωστή κατεύθυνση πολύ πιο γρήγορα και με τις οδηγίες και του υπουργού».

Tags: NDΑμεΑΒΑΣΙΛΗΣ ΚΙΚΙΛΙΑΣΠΡΟΕΔΡΙΚΟ ΔΙΑΤΑΓΜΑΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣΥΠΟΥΡΓΟΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ
  Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
  Ακολούθησε μας στο Instagram

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Συνάντηση Τασούλα με τον πρύτανη του ΕΚΠΑ Γεράσιμο Σιάσο
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Συνάντηση Τασούλα με τον πρύτανη του ΕΚΠΑ Γεράσιμο Σιάσο

17/09/2025
Νίκος Δένδιας μετά το ΚΥΣΕΑ: «Αν δείτε μια φωτογραφία του Πίρι Ρέις θα καταλάβετε πόσο αδιάφορο μας είναι»
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Νίκος Δένδιας μετά το ΚΥΣΕΑ: «Αν δείτε μια φωτογραφία του Πίρι Ρέις θα καταλάβετε πόσο αδιάφορο μας είναι»

17/09/2025
Άγκυρα: Απαντά με νέα NAVTEX – Αναφορά σε «αποστρατικοποιημένα νησιά»
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Άγκυρα: Απαντά με νέα NAVTEX – Αναφορά σε «αποστρατικοποιημένα νησιά»

17/09/2025
Πλεύρης: «Αναστολή ασύλου για τρεις μήνες – Όποιος δεν τη σεβαστεί θα έχει συνέπειες»
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Εντολή Θ. Πλεύρη για επανεξέταση του καθεστώτος ασύλου του Παλαιστινίου που συνελήφθη για σεξουαλική παρενόχληση και εμπρησμό

17/09/2025
Μαρινάκης: Η κυβέρνηση στέλνει ένα μήνυμα αποφασιστικότητας ότι η δίοδος προς την Ελλάδα κλείνει
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Μαρινάκης: «Διάλογος με την Τουρκία δεν σημαίνει υποχώρηση – Ελλάδα ισχυρός παίκτης στο Αιγαίο»

17/09/2025
ΥΠΕΞ: Η Ελλάδα διασφαλίζει τα κυριαρχικά της δικαιώματα
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

ΥΠΕΞ: Η Ελλάδα διασφαλίζει τα κυριαρχικά της δικαιώματα

17/09/2025
Συνεδριάζει το ΚΥΣΕΑ : Μεταναστευτικό και μια ακόμα Belharra στο τραπέζι
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Συνεδριάζει το ΚΥΣΕΑ : Μεταναστευτικό και μια ακόμα Belharra στο τραπέζι

17/09/2025
Έρχονται άμεσα επιδοτήσεις για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Στις Βρυξέλλες ο Στ. Παπασταύρου – Στο επίκεντρο ο στόχος για το 2040 και τα Εθνικά Θαλάσσια Πάρκα

17/09/2025
Ανδρέας Λοβέρδος: «Έκλεισε» στην Νεα Δημοκρατια. Πού θα είναι υποψήφιος
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Λοβέρδος στη ΝΔ: Στηρίζω τη σταθερότητα – Ο Ανδρουλάκης δεν είναι εναλλακτική

17/09/2025

THE GAME CHANGER

Ανέστης Γερονικολάκης

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗΝ iPAPER ONLINE

Aρ.Φύλλου #020

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Συνάντηση Τασούλα με τον πρύτανη του ΕΚΠΑ Γεράσιμο Σιάσο
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Συνάντηση Τασούλα με τον πρύτανη του ΕΚΠΑ Γεράσιμο Σιάσο

by iPaper
17/09/2025
0

...

Read moreDetails

Η Ρωσία απαξίωσε τα σχέδια της ΕΕ να επιταχύνει τη σταδιακή αποδέσμευση από τη ρωσική ενέργεια

Επιθεώρηση Εργασίας: Αύξηση κατά 10% των ελέγχων στον τουριστικό τομέα

ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ


Τα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων
iPaper

Χρήσιμα

  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Πολιτική Cookies
  • Δήλωση συμμόρφωσης με τη σύσταση (ΕΕ) 2018/334 L63
  • Επικοινωνία

Follow Us

Newsletter

Newsletter
*

Copyright © iPaper 2025 - All Rights Reserved

No Result
View All Result
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • OFF THE RECORD
  • THE GAME CHANGER

Copyright © iPaper 2025 - All Rights Reserved