• ΑΡΧΙΚΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • OFF THE RECORD
  • THE GAME CHANGER
iPaper
NEWSLETTER
No Result
View All Result
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • OFF THE RECORD
  • THE GAME CHANGER
iPaper
NEWSLETTER
No Result
View All Result
iPaper
No Result
View All Result

Το 80% της Gen Z στην Ελλάδα επιλέγει τις ψηφιακές πληρωμές

22/03/2025
σε ΕΛΛΑΔΑ
Το 80% της Gen Z στην Ελλάδα επιλέγει τις ψηφιακές πληρωμές
Share on FacebookShare on Twitter


Δημοσιεύτηκε στην έντυπη Today Press

Η Visa και το Ινστιτούτο της ΕΣΕΕ ανακοίνωσαν τα αποτελέσματα της πανελλαδικής έρευνας που ανέδειξε την καταναλωτική συμπεριφορά και τις προτιμήσεις πληρωμών της Gen Z στην Ελλάδα.

Η έρευνα, που ανατέθηκε από τη Visa στο Ινστιτούτο της ΕΣΕΕ, παρέχει πολύτιμες πληροφορίες για το εξελισσόμενο τοπίο των ψηφιακών πληρωμών και τη συμπεριφορά των Ελλήνων καταναλωτών ηλικίας 17-30 ετών. Συγκεκριμένα, περισσότεροι από τους μισούς ερωτηθέντες (56%) συνδυάζουν αγοράζουν τόσο από το διαδίκτυο όσο και στα φυσικά καταστήματα. Όσον αφορά τις μεθόδους πληρωμών, σχεδόν 8 στα 10 χρήση, κυρίως τις ψηφιακές πληρωμές, ενώ τα μετρητά εξακολουθούν να πωλούνται από περίπου 40% όσων επιλέγουν να ψωνίζουν στα φυσικά καταστήματα.

Σημαντική προτίμηση στις ψηφιακές πληρωμές για συναλλαγές άνω των 20 ευρώ

Ενώ κάρτες και μετρητά προτιμώνται σχεδόν εξίσου για συναλλαγές έως 20 ευρώ, οι ψηφιακές πληρωμές έχουν σημαντικό πρόβλημα για ποσά από 21 ευρώ και άνω. Συγκεκριμένα, επιλέγονται από το 75% για αγορές μεταξύ 21-50 ευρώ (έναντι 25% που προτιμά τα μετρητά), με το ποσοστό αυτό να αντιστοιχεί στο 82% για τις αγορές μεταξύ 51–100 ευρώ και στο 84% για αγορές άνω των 100 ευρώ.

Τακτικές αγορές στο διαδίκτυο και ατομική έρευνα

Η έρευνα υπογραμμίζει επίσης την αυξανόμενη τάση για διαδικτυακές αγορές από τη Gen Z, με το 28% των ερωτηθέντων να ψωνίζει με αυτόν τον τρόπο 1 ή περισσότερες φορές την εβδομάδα και το 42% μία ή δύο φορές τον μήνα. Αν και το 38% τείνει να ψωνίζει μέσω των social media, αυτό δεν γίνεται συστηματικά.

Μεταξύ των βασικών παραγόντων που επηρεάζουν την αγοραστική συμπεριφορά είναι η προσωπική έρευνα σε ιστοτόπους και πλατφόρμες αγορών με 35%, ακολουθώντας από τις διαφημίσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (16%) και τις διαφημίσεις στα καταστήματα (16%).

Σύμφωνα με τους ερωτηθέντες, η παραδοσιακή διαφήμιση (newsletters, τηλεοπτικές διαφημίσεις, push notifications σε εφαρμογές), καθώς και οι influencers ασκούν μικρότερη επιρροή στις αγορές αυτής της ηλικιακής ομάδας.

Το 65% νιώθει ανασφάλεια για νέες αγορές από άγνωστες ή ιστοσελίδες

Σε ό,τι αφορά την ασφάλεια των διαδικτυακών συναλλαγών το 65% των συμμετεχόντων νιώθει ανασφάλεια όταν πραγματοποιεί αγορές από «άγνωστες ή νέες ιστοσελίδες». Ακολουθούν οι αγορές από διεθνή marketplaces και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, με 9% και 12% αντίστοιχα, ως τα λιγότερο αξιόπιστα κανάλια.

Ο Νίκος Πετράκης, Country Manager της Visa στην Ελλάδα, δήλωσε: «Για εμάς στη Visa, η κατανόηση των ιδιαίτερων αγοραστών συνηθειών και προτιμήσεων της Gen Z είναι ζήτημα ζωτικής σημασίας.

Αυτή η γενιά διαμορφώνει το μέλλον του εμπορίου και είμαστε εδώ για να προσφέρουμε εμπειρίες προσαρμοσμένες στις ανάγκες της. Με καινοτόμες και ασφαλείς λύσεις πληρωμών, στοχεύουμε να κάνουμε τις αγορές τους όχι μόνο άνετες, αλλά και ευχάριστες. Στόχος μας είναι να δημιουργήσουμε ένα περιβάλλον απρόσκοπτων και ασφαλών αγορών που ανταποκρίνεται στις αξίες και τις φιλοδοξίες της Gen Z και βοηθά τις επιχειρήσεις να παραμείνουν ανταγωνιστικές.

«Είναι ενθαρρυντικό να ανακαλύπτουμε ότι η Gen Z επιλέγει, σε μεγάλο βαθμό, τις ψηφιακές πληρωμές ως κύρια μέθοδο συναλλαγών για την ταχύτητα και την ευκολία που παρέχουν ανεξάρτητα από το πού ψωνίζει, ενώ οι αγορές από το διαδίκτυο και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης παρουσιάζουν σημαντικές εμπορικές εταιρείες που είμαστε εδώ για να υποστηρίξουμε», πρόσθεσε ο κ. Πετράκης.

Η Βάλια Αρανίτου, επιστημονική Διευθύντρια του Ινστιτούτου της ΕΣΕΕ και Αναπληρώτρια Καθηγήτρια του ΕΚΠΑ, δήλωσε: «Τα ψηφιακά μέσα πληρωμής αναδεικνύονται σε μεγάλο πρωταγωνιστή στην καθημερινή ζωή της Gen Z, ανεξαρτήτως κατηγορίας κατανάλωσης, τόσο σε φυσικά καταστήματα όσο και στο διαδίκτυο. Αυτή η γενιά είναι ιδιαίτερα εξοικειωμένη με τις διαδικτυακές αγορές, με την πλειονότητα να μην αντιμετωπίζει καμία δυσκολία κατά την ολοκλήρωσή τους. Ταυτόχρονα, η ευκολία και η ταχύτητα αποτελούν πολύ σημαντικούς παράγοντες τόσο για όσους ψωνίζουν κυρίως online όσο και για εκείνους που συνδυάζουν αγορά από φυσικά και ηλεκτρονικά καταστήματα. Τέλος, αυτό που έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον είναι ότι η Gen Z βασίζεται κυρίως στην ατομική έρευνα στο διαδίκτυο για τις αγορές της, με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης να ακολουθούν με μικρότερη ένταση. Οι αγορές από διεθνή marketplaces φαίνεται να μην έχουν συστηματικό χαρακτήρα».

Μεθοδολογία έρευνας

Η έρευνα, που πραγματοποιήθηκε από το Ινστιτούτο της ΕΣΕΕ για λογαριασμό της Visa Greece , με στόχο να εξετάσει τις καταναλωτικές συνήθειες και τους τρόπους πληρωμών των Ελλήνων της Gen Z, ηλικίας 17 έως 30 ετών. Με πανελλαδική κάλυψη και δείγμα 600 ατόμων, η συλλογή δεδομένων έγινε μέσω τηλεφωνικών συνεντεύξεων κατά το διάστημα 3 – 25 Φεβρουαρίου 2025.



Tags: GEN ZΕΡΕΥΝΑ VISAΕΣΕΕψηφιακές πληρωμές
  Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
  Ακολούθησε μας στο Instagram

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Επιχείρηση της Αστυνομίας στις Φυλακές Τρικάλων – Εντοπίστηκαν αυτοσχέδια μαχαίρια και usb
ΕΛΛΑΔΑ

Επιχείρηση της Αστυνομίας στις Φυλακές Τρικάλων – Εντοπίστηκαν αυτοσχέδια μαχαίρια και usb

06/10/2025
Γκρέτα Τούνμπεργκ από το “Ελ. Βενιζέλος”: Μπροστά στα μάτια μας εξελίσσεται μια γενοκτονία
ΕΛΛΑΔΑ

Γκρέτα Τούνμπεργκ από το “Ελ. Βενιζέλος”: Μπροστά στα μάτια μας εξελίσσεται μια γενοκτονία

06/10/2025
Σε ετοιμότητα οι Ένοπλες Δυνάμεις για την παροχή συνδρομής στην Πολιτική Προστασία λόγω καιρού
ΕΛΛΑΔΑ

Άνοιξαν οι ουρανοί στα Βόρεια Προάστια – Σφοδρή νεροποντή

06/10/2025
Θεσσαλονίκη: Χειροπέδες σε δύο άνδρες για απόπειρα απάτης με τη μέθοδο του «λογιστή»
ΕΛΛΑΔΑ

Εξελίξεις στο διπλό φονικό στη Φοινικούντα: Μπροστά στη δολοφονία ήταν ο ανιψιός του θύματος – Τι ανέφερε για τον δράστη

06/10/2025
Αδιανόητη περιπέτεια για 30χρονη: Πλαστικός χειρουργός τετραγώνισε το στήθος της – Δείτε βίντεο
ΕΛΛΑΔΑ

Αδιανόητη περιπέτεια για 30χρονη: Πλαστικός χειρουργός τετραγώνισε το στήθος της – Δείτε βίντεο

06/10/2025
Black Friday: Πότε πέφτει φέτος στην Ελλάδα
ΕΛΛΑΔΑ

Black Friday: Πότε πέφτει φέτος στην Ελλάδα

06/10/2025
H Τζίνα Αλιμόνου απαντά γιατί κάλεσε την Αστυνομία: «Ο πρώην σύντροφος μου έχει εμμονές, φοβήθηκα…»
ΕΛΛΑΔΑ

Τζίνα Αλοιμόνου: Ο πρώην σύντροφός της καταδικάστηκε σε δέκα μήνες με αναστολή

06/10/2025
Η εφαρμογή του νέου ΚΟΚ αποτελεί βασική προτεραιότητα της κυβέρνησης
ΕΛΛΑΔΑ

Τροχαία: 198 παραβάσεις για οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ – 8 συλλήψεις στην Αττική

06/10/2025
Η ΤΡ στο Σύνταγμα: Η επόμενη κίνηση Ρούτσι
ΕΛΛΑΔΑ

Η ΤΡ στο Σύνταγμα: Η επόμενη κίνηση Ρούτσι

06/10/2025

THE GAME CHANGER

Ανέστης Γερονικολάκης

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗΝ iPAPER ONLINE

Aρ.Φύλλου #020

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Επιχείρηση της Αστυνομίας στις Φυλακές Τρικάλων – Εντοπίστηκαν αυτοσχέδια μαχαίρια και usb
ΕΛΛΑΔΑ

Επιχείρηση της Αστυνομίας στις Φυλακές Τρικάλων – Εντοπίστηκαν αυτοσχέδια μαχαίρια και usb

by iPaper
06/10/2025
0

...

Read moreDetails

Αλβανία: Πυροβόλησαν και σκότωσαν δικαστή μέσα σε αίθουσα του Εφετείου στα Τίρανα

Πόλεμος στην Ουκρανία: 5.000 Κουβανοί στο πλευρό των δυνάμεων της Ρωσίας

ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ


Τα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων
iPaper

Χρήσιμα

  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Πολιτική Cookies
  • Δήλωση συμμόρφωσης με τη σύσταση (ΕΕ) 2018/334 L63
  • Επικοινωνία

Follow Us

Newsletter

Newsletter
*

Copyright © iPaper 2025 - All Rights Reserved

No Result
View All Result
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • OFF THE RECORD
  • THE GAME CHANGER

Copyright © iPaper 2025 - All Rights Reserved