• ΑΡΧΙΚΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • OFF THE RECORD
  • THE GAME CHANGER
iPaper
NEWSLETTER
No Result
View All Result
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • OFF THE RECORD
  • THE GAME CHANGER
iPaper
NEWSLETTER
No Result
View All Result
iPaper
No Result
View All Result

Θαλάσσιος Χωροταξικός Σχεδιασμός: Τι είναι και ποια η σημασία του

17/04/2025
σε ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Τι είναι και ποια η σημασία του
Share on FacebookShare on Twitter

Ο θαλάσσιος χώρος της Ελλάδας, με τη στρατηγική του σημασία και τον πλούτο των φυσικών του πόρων, αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της οικονομικής, κοινωνικής και περιβαλλοντικής ζωής της χώρας. Για την καλύτερη αξιοποίησή του, αλλά και για την προστασία του, εφαρμόζεται ο Θαλάσσιος Χωροταξικός Σχεδιασμός (ΘΧΣ).

Ορισμός και στόχος

Ο Θαλάσσιος Χωροταξικός Σχεδιασμός είναι μια διαδικασία που αποτυπώνει και οργανώνει τις ανθρώπινες δραστηριότητες στις θαλάσσιες ζώνες, με στόχο τη βιώσιμη ανάπτυξη, την προστασία του περιβάλλοντος και τη συνετή διαχείριση των θαλάσσιων πόρων. Περιλαμβάνει δραστηριότητες όπως η αλιεία, η ναυτιλία, ο τουρισμός, η ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές, ακόμα και η προστασία της βιοποικιλότητας.

Με απλά λόγια, ο ΘΧΣ λειτουργεί ως “οδικός χάρτης” για το τι μπορεί να γίνει και πού στη θάλασσα, εξασφαλίζοντας τη συμβατότητα και τη συνύπαρξη των δραστηριοτήτων χωρίς συγκρούσεις ή περιβαλλοντική επιβάρυνση.

Ευρωπαϊκό και νομικό πλαίσιο

Η εφαρμογή του ΘΧΣ βασίζεται στην Οδηγία 2014/89/ΕΕ, ενώ στηρίζεται και στο Διεθνές Δίκαιο της Θάλασσας, όπως η Σύμβαση των Ηνωμένων Εθνών (UNCLOS). Η ενσωμάτωση της οδηγίας στο εθνικό δίκαιο αποτελεί ευρωπαϊκή υποχρέωση, και είναι αναγκαία για την επιτυχία της Ευρωπαϊκής Πράσινης Συμφωνίας, που προωθεί τη βιώσιμη «γαλάζια» οικονομία και την προστασία των οικοσυστημάτων.

Πρακτική σημασία και εθνική διάσταση

Η δημιουργία ενός ολοκληρωμένου σχεδίου για τον θαλάσσιο χώρο προσφέρει για πρώτη φορά επίσημη απεικόνιση των θαλάσσιων δικαιωμάτων της Ελλάδας. Μέσα από τον ΘΧΣ αποτυπώνονται τα πιθανά όρια της ελληνικής υφαλοκρηπίδας και τα δικαιώματα αξιοποίησης θαλάσσιων ζωνών – κάτι ιδιαίτερα σημαντικό για μια χώρα όπως η Ελλάδα, με χιλιάδες χιλιόμετρα ακτογραμμής και εκατοντάδες νησιά.

Μάλιστα, η Ελλάδα ήταν από τις τελευταίες χώρες της Ε.Ε. –μαζί με την Κροατία– που δεν είχαν ακόμα υποβάλει το σχετικό σχέδιο στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, κάτι που τώρα αλλάζει με τη σύνταξη του πρώτου εθνικού Θαλάσσιου Χωροταξικού Σχεδίου.

Μια ολιστική προσέγγιση για το μέλλον

Όπως δήλωσαν οι Υπουργοί Εξωτερικών και Περιβάλλοντος, η πρωτοβουλία αυτή θέτει για πρώτη φορά ένα σαφές πλαίσιο κανόνων για το τι επιτρέπεται και τι όχι στη θάλασσα. Ο ΘΧΣ λειτουργεί ως εργαλείο συντονισμένης ανάπτυξης, αποφεύγοντας αποσπασματικές ενέργειες που μπορεί να βλάψουν το περιβάλλον ή να προκαλέσουν συγκρούσεις μεταξύ δραστηριοτήτων.

Η σύνταξη του σχεδίου αποτελεί καθοριστικό βήμα για την οργάνωση του θαλάσσιου χώρου της χώρας μας και ανοίγει τον δρόμο για μια πιο δίκαιη, βιώσιμη και μακροπρόθεσμη διαχείριση του πολύτιμου θαλάσσιου πλούτου της Ελλάδας.

Tags: SLIDERΘΑΛΑΣΣΙΟΣ ΧΩΡΟΤΑΞΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ
  Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
  Ακολούθησε μας στο Instagram

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Η «visa express» σε Τούρκους επισκέπτες κατοχυρώνει νομικά την ελληνική κυριαρχία στα νησιά του Αιγαίου
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Παραιτήθηκε η Συρεγγέλα από γραμματέας της Νέας Δημοκρατίας – Προσωπικοί οι λόγοι- Ο επικρατέστερος για τη θέση

06/06/2025
Χ. Δήμας στο Λουξεμβούργο: Η Ελλάδα πρωταγωνιστεί στη συζήτηση για την ενίσχυση των δικαιωμάτων των επιβατών στις αεροπορικές μεταφορές
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Χ. Δήμας στο Λουξεμβούργο: Η Ελλάδα πρωταγωνιστεί στη συζήτηση για την ενίσχυση των δικαιωμάτων των επιβατών στις αεροπορικές μεταφορές

06/06/2025
Β. Κικίλιας από Στυλίδα: «Η αναβάθμιση λιμένων στο κέντρο της χώρας αποτελεί στρατηγική μας προτεραιότητα»
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Β. Κικίλιας από Στυλίδα: «Η αναβάθμιση λιμένων στο κέντρο της χώρας αποτελεί στρατηγική μας προτεραιότητα»

06/06/2025
Κ. Κυρανάκης: “Δουλεύουμε για τις συγκοινωνίες που αξίζουν στον Έλληνα πολίτη” (vid)
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Κ. Κυρανάκης: “Δουλεύουμε για τις συγκοινωνίες που αξίζουν στον Έλληνα πολίτη” (vid)

06/06/2025
Α. Γεωργιάδης: Ένας από τους στόχους της θητείας μου να σταματήσουν οι ουρές της ντροπής στον ΕΟΠΥΥ (vid)
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Α. Γεωργιάδης: Ένας από τους στόχους της θητείας μου να σταματήσουν οι ουρές της ντροπής στον ΕΟΠΥΥ (vid)

06/06/2025
Συνάντηση Α. Τζιτζικώστα – Κ. Κυρανάκη στις Βρυξέλλες για τον ελληνικό σιδηρόδρομο
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Συνάντηση Α. Τζιτζικώστα – Κ. Κυρανάκη στις Βρυξέλλες για τον ελληνικό σιδηρόδρομο

06/06/2025
Τα μόνα χειροπιαστά αποτελέσματα της συνάντησης του Κυρ. Μητσοτάκη με την Τζ. Μελόνι είναι αυτά που αφορούν τις μπίζνες των ομίλων των δύο χωρών
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Το ΚΚΕ για την απώλεια του Βασίλη Παπαβασιλείου

06/06/2025
Ν. Ανδρουλάκης από την Αλεξάνδρεια: “Πολύ σημαντικό το ζήτημα που έχει προκύψει με τη Μονή της Αγίας Αικατερίνης του Σινά, να ρυθμιστεί άμεσα”
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Ν. Ανδρουλάκης από την Αλεξάνδρεια: “Πολύ σημαντικό το ζήτημα που έχει προκύψει με τη Μονή της Αγίας Αικατερίνης του Σινά, να ρυθμιστεί άμεσα”

06/06/2025
Επίσκεψη Φάμελλου και αντιπροσωπείας του ΣΥΡΙΖΑ στη Ραμάλα (vid)
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Επίσκεψη Φάμελλου και αντιπροσωπείας του ΣΥΡΙΖΑ στη Ραμάλα (vid)

06/06/2025

THE GAME CHANGER

Ανέστης Γερονικολάκης

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗΝ iPAPER ONLINE

Aρ.Φύλλου #016

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Τρίτωσε το κακό
ΑΠΟΨΕΙΣ

Τρίτωσε το κακό

by iPaper
07/06/2025
0

...

Read moreDetails

Παραιτήθηκε η Συρεγγέλα από γραμματέας της Νέας Δημοκρατίας – Προσωπικοί οι λόγοι- Ο επικρατέστερος για τη θέση

Χ. Δήμας στο Λουξεμβούργο: Η Ελλάδα πρωταγωνιστεί στη συζήτηση για την ενίσχυση των δικαιωμάτων των επιβατών στις αεροπορικές μεταφορές

ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ


Τα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων
iPaper

Χρήσιμα

  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Πολιτική Cookies
  • Δήλωση συμμόρφωσης με τη σύσταση (ΕΕ) 2018/334 L63
  • Επικοινωνία

Follow Us

Newsletter

Newsletter
*

Copyright © iPaper 2025 - All Rights Reserved

No Result
View All Result
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • OFF THE RECORD
  • THE GAME CHANGER

Copyright © iPaper 2025 - All Rights Reserved