• ΑΡΧΙΚΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • OFF THE RECORD
  • THE GAME CHANGER
iPaper
NEWSLETTER
No Result
View All Result
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • OFF THE RECORD
  • THE GAME CHANGER
iPaper
NEWSLETTER
No Result
View All Result
iPaper
No Result
View All Result

Σύσκεψη υπό τον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη για την παρουσίαση της αξιολόγησης δημόσιων υπηρεσιών από τους πολίτες (vid)

06/05/2025
σε ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Έκτακτη σύσκεψη το Σάββατο στο Μαξίμου
Share on FacebookShare on Twitter


«Είναι πραγματικά ξεχωριστή η σημερινή μας συνάντηση, καθώς ουσιαστικά αφορά κάτι το οποίο γίνεται για πρώτη φορά στη χώρα. Σχεδόν 5 εκατομμύρια πολίτες έχουν τη δυνατότητα να βαθμολογούν οι ίδιοι τις δημόσιες υπηρεσίες, έχοντας πια τον πρώτο λόγο, με στόχο ένα κράτος το οποίο να είναι πιο αποτελεσματικό και πιο φιλικό. Έτσι μπορούν να στείλουν το δικό τους μήνυμα για όσα απασχολούν την καθημερινότητά τους, από τον ΕΦΚΑ, το Κτηματολόγιο, την ΑΑΔΕ, τις δημόσιες συγκοινωνίες, αλλά και την κατάσταση που επικρατεί στις γειτονιές, στα σχολεία, την καθαριότητα, τον ηλεκτροφωτισμό και πολλά ακόμα», δήλωσε ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης κατά τη διάρκεια της παρουσίασης,

για να προσθέσει:

“Η αξιολόγηση θα γίνεται μέσα σε λίγα λεπτά μέσω της εθελοντικής συμπλήρωσης ψηφιακού ερωτηματολογίου στη σελίδα axiologisi.ypes.gov.gr. Το ερωτηματολόγιο θα αποτελείται από περίπου 50 ερωτήσεις και θα καλύπτει περίπου 45 υπηρεσίες και φορείς. Οι συμμετέχοντες θα βαθμολογούν τις υπηρεσίες από 1, το χαμηλότερο, έως 10, το υψηλότερο, συμβάλλοντας στο ευρύτερο πλέγμα μέτρων αξιολόγησης που διαθέτει πλέον η πολιτεία.

Το ερωτηματολόγιο περιλαμβάνει υλικό για μεγάλους κεντρικούς φορείς, όπως ο e-ΕΦΚΑ και η ΑΑΔΕ, τα μέσα μεταφοράς, όσο και για πληθώρα υπηρεσιών ή χώρων που προσφέρει η Τοπική Αυτοδιοίκηση, όπως η καθαριότητα, η ποιότητα των δρόμων, ο δημόσιος ηλεκτροφωτισμός, η διαθεσιμότητα χώρων στάθμευσης, οι παιδικές χαρές, οι υποδομές για πολίτες με αναπηρία και η μέριμνα για ζώα συντροφιάς. Οι πολίτες θα μπορούν επίσης να αξιολογήσουν εφαρμογές του gov.gr και ψηφιακές υπηρεσίες, σαν την ηλεκτρονική συνταγογράφηση.

Στην αξιολόγηση θα μπορούν να λάβουν μέρος σχεδόν 5 εκατομμύρια Έλληνες πολίτες και αλλοδαποί κάτοικοι οι οποίοι είναι εγγεγραμμένοι στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας. Οι συμμετέχοντες θα συνδέονται με τους ατομικούς κωδικούς Taxisnet και κατ’ αυτόν τον τρόπο θα διασφαλίζεται ότι οι ενδιαφερόμενοι θα υποβάλουν τις απαντήσεις τους μόνο μία φορά.

Πέραν των ερωτήσεων, οι πολίτες θα μπορούν να γράψουν ένα σύντομο ελεύθερο κείμενο και να προτείνουν υπηρεσίες που θα ήθελαν να δουν να ψηφιοποιούνται. Το ερωτηματολόγιο δεν θα αφορά προσωπικά αιτήματα ή αξιολόγηση μεμονωμένων υπαλλήλων”.

«Ουσιαστικά ζητάμε λίγο από τον χρόνο των πολιτών για να μας δώσουν εξαιρετικά χρήσιμες πληροφορίες για το πώς μπορούμε να γίνουμε καλύτεροι. Αυτός είναι ο κεντρικός σκοπός αυτής της προσπάθειας: να μπορούμε να εντοπίζουμε αδυναμίες και να μπορούμε να επιτυγχάνουμε πραγματική πρόοδο. Είναι ουσιαστικά ένα εργαλείο λογοδοσίας. Δίνουμε τον λόγο στους πολίτες και φυσικά η υποχρέωσή μας την επόμενη μέρα δεν είναι απλά να θέσουμε στο δημόσιο διάλογο τα στοιχεία αυτά, αλλά να τα αξιοποιήσουμε έτσι ώστε πραγματικά να στρέψουμε την προσοχή μας εκεί που οι πολίτες μας υποδεικνύουν ότι υπάρχουν σημαντικές αδυναμίες»,

τόνισε στη συνέχεια ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

Εκτός του ερωτηματολογίου βρίσκονται οι δομές δημόσιας υγείας, για τις οποίες βρίσκεται σε φάση υλοποίησης μία ξεχωριστή μέθοδος αξιολόγησης. Επιπλέον, το ερωτηματολόγιο εστιάζει σε υπηρεσίες που αγγίζουν την καθημερινότητα αλλά δεν θεωρούνται μετωπικές, δηλαδή όπου οι πολίτες σπάνια χρειάζεται να έρθουν πρόσωπο με πρόσωπο με δημόσιο ή δημοτικό υπάλληλο. Για τις μετωπικές υπηρεσίες, στις οποίες για παράδειγμα συγκαταλέγονται τα ΚΕΠ, σχεδιάζεται μία συμπληρωματική μέθοδος αξιολόγησης, όπου ο πολίτης θα λαμβάνει στη συνέχεια προσωποποιημένο μήνυμα στο κινητό όπου θα μπορεί να βαθμολογήσει τόσο την υπηρεσία που επισκέφτηκε όσο και τη διαδικασία λειτουργίας του Δημοσίου.

«Δίνω πολύ μεγάλη έμφαση σε μία δράση η οποία θα ξεδιπλωθεί σύντομα από το Υπουργείο Υγείας. Ποιος είναι ο σκοπός μας; Όταν ένας πολίτης εξέρχεται του νοσοκομείου ή οποιασδήποτε άλλης δομής υγείας, να μπορεί σύντομα να μας δίνει τη βαθμολογία του για το επίπεδο των παρεχόμενων υπηρεσιών στη δομή υγείας την οποία επισκέφθηκε», ανέφερε ο Πρωθυπουργός.

Τακτικό εργαλείο λογοδοσίας και πολυεπίπεδη ανάλυση για ένα καλύτερο κράτος

Το ερωτηματολόγιο για τη μέτρηση της ικανοποίησης των πολιτών προγραμματίζεται να στέλνεται μία φορά ανά εξάμηνο, κάθε άνοιξη και κάθε φθινόπωρο, αφενός ώστε να γίνεται τακτική αξιολόγηση και αφετέρου ώστε συγκεντρωθεί μία πλούσια βάση δεδομένων, η οποία θα επιτρέπει τον καλύτερο εντοπισμό προβλημάτων, δυσλειτουργιών και αναποτελεσματικών διαδικασιών. Οι ερωτήσεις θα επικαιροποιούνται, ανάλογα με τις παρατηρήσεις των πολιτών και λαμβάνοντας υπόψη τη συνεχιζόμενη ψηφιοποίηση του κράτους.

«Ουσιαστικά αυτό το οποίο κάνουμε είναι η μεγαλύτερη έρευνα η οποία έχει γίνει ποτέ, όσον αφορά τις σχέσεις της πολιτείας με την κοινωνία, με τους πολίτες. Μόνο που αυτή τη φορά είναι ο πολίτης αυτός ο οποίος υποδεικνύει στη διοίκηση πού πρέπει να στρέψει την προσοχή της και πού πρέπει να βελτιώσει τη λειτουργία της», επισήμανε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

Η υποβολή των απαντήσεων θα γίνεται ανώνυμα, με απόλυτη ασφάλεια. Τα μόνα στοιχεία που θα συλλέγονται είναι η ηλικία κάθε πολίτη που συμμετέχει και η περιοχή διαμονής τους, ώστε να γίνεται ανάλυση των απαντήσεων με βάση την ηλικιακή ομάδα και ανά Δήμο ή Περιφέρεια. Η μελέτη των στοιχείων θα είναι πολυεπίπεδη, με γεωγραφικά, ηλικιακά και υπηρεσιακά κριτήρια, για τον καλύτερο εντοπισμό των βελτιώσεων που απαιτούνται.

Τα δεδομένα που θα προκύψουν θα είναι διαθέσιμα σε όλους (open data), λειτουργώντας ως εργαλείο διαφάνειας και λογοδοσίας για τη βελτίωση του κράτους. Θα διατίθενται επίσης γραφήματα, χάρτες και άλλες μορφές οπτικής απεικόνισης των στοιχείων.

Ολόκληρη η τοποθέτηση του Πρωθυπουργού

«Είναι πραγματικά ξεχωριστή η σημερινή μας συνάντηση, καθώς ουσιαστικά αφορά κάτι το οποίο γίνεται για πρώτη φορά στη χώρα. Σχεδόν 5 εκατομμύρια πολίτες έχουν τη δυνατότητα να βαθμολογούν οι ίδιοι τις δημόσιες υπηρεσίες, έχοντας πια τον πρώτο λόγο, με στόχο ένα κράτος το οποίο να είναι πιο αποτελεσματικό και πιο φιλικό.

Έτσι μπορούν να στείλουν το δικό τους μήνυμα για όσα απασχολούν την καθημερινότητά τους, από τον ΕΦΚΑ, το Κτηματολόγιο, την ΑΑΔΕ, τις δημόσιες συγκοινωνίες, αλλά και την κατάσταση που επικρατεί στις γειτονιές, στα σχολεία, στην καθαριότητα, στον ηλεκτροφωτισμό και πολλά ακόμα.

Ουσιαστικά αυτό το οποίο κάνουμε είναι η μεγαλύτερη έρευνα η οποία έχει γίνει ποτέ, όσον αφορά στις σχέσεις της πολιτείας με την κοινωνία, με τους πολίτες. Μόνο που αυτή τη φορά είναι ο πολίτης αυτός ο οποίος υποδεικνύει στη διοίκηση πού πρέπει να στρέψει την προσοχή της και πού πρέπει να βελτιώσει τη λειτουργία της.

Και όλα αυτά γίνονται με μία απλή διαδικασία, ανώνυμη διαδικασία, πέραν της αρχικής ταυτοποίησης, και αυτό το οποίο νομίζω ότι πρέπει να τονίσουμε είναι ότι αυτή η πανελλαδική έρευνα θα μπορεί να γίνεται -κι αυτός είναι και ο στόχος μας-, να διεξάγεται κάθε εξάμηνο. Τα δεδομένα θα είναι ανοιχτά, θα είναι προσβάσιμα σε όλους.

Ουσιαστικά αξιοποιούμε ένα πολύ σημαντικό εργαλείο το οποίο έχουμε στη διάθεσή μας, που είναι το Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας, στο οποίο έχουν εγγραφεί πια σχεδόν 5 εκατομμύρια πολίτες. Θα δεχτούν, όπως είπε και ο Υπουργός, όλοι αυτοί οι πολίτες μία ψηφιακή ειδοποίηση. Κι εφόσον συμφωνούν θα μπορούν να απαντούν σε 50 ερωτήσεις, όπως είπαμε, για ένα ευρύ φάσμα υπηρεσιών του Δημοσίου και της Αυτοδιοίκησης, η ικανοποίηση θα βαθμολογείται σε μία κλίμακα από το 1 μέχρι το 10.

Ουσιαστικά ζητάμε λίγο από τον χρόνο των πολιτών για να μας δώσουν εξαιρετικά χρήσιμες πληροφορίες για το πώς μπορούμε να γίνουμε καλύτεροι. Αυτός είναι ο κεντρικός σκοπός αυτής της προσπάθειας: να μπορούμε να εντοπίζουμε αδυναμίες και να μπορούμε να επιτυγχάνουμε πραγματική πρόοδο.

Είναι ουσιαστικά ένα εργαλείο λογοδοσίας. Δίνουμε τον λόγο στους πολίτες και φυσικά η υποχρέωσή μας την επόμενη μέρα δεν είναι απλά να θέσουμε στο δημόσιο διάλογο τα στοιχεία αυτά, αλλά να τα αξιοποιήσουμε έτσι ώστε πραγματικά να στρέψουμε την προσοχή μας εκεί που οι πολίτες μας υποδεικνύουν ότι υπάρχουν σημαντικές αδυναμίες.

Τέλος, αυτό το οποίο θέλω να τονίσω είναι ότι αυτή είναι μία μόνο δράση από τις πολλές οι οποίες αναπτύσσονται σχετικά με την αξιολόγηση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών από τους πολίτες.

Δίνω πολύ μεγάλη έμφαση σε μία δράση η οποία θα ξεδιπλωθεί σύντομα από το Υπουργείο Υγείας. Ποιος είναι ο σκοπός μας; Όταν ένας πολίτης εξέρχεται του νοσοκομείου ή οποιασδήποτε άλλης δομής υγείας, να μπορεί σύντομα να μας δίνει τη βαθμολογία του για το επίπεδο των παρεχόμενων υπηρεσιών στη δομή υγείας την οποία επισκέφθηκε. Και αυτά τα δεδομένα θα είναι δημόσια και προφανώς και ο δημόσιος χαρακτήρας αυτών των δεδομένων λειτουργεί, θα έλεγα, ως παρότρυνση για το πώς μπορούμε να βελτιώσουμε πάντα τις υπηρεσίες μας.

Τονίζω ότι ο σκοπός αυτών των προσπαθειών δεν είναι ουσιαστικά ποτέ τιμωρητικός, είναι πώς θα γίνουμε καλύτεροι και πού οι πολίτες μας ζητούν να στρέψουμε με μεγαλύτερη ένταση την προσοχή μας.

Να ζητήσω, λοιπόν, κι εγώ με τη σειρά μου από τους πολίτες οι οποίοι θα λάβουν αυτό το push notification, αυτό το μήνυμα από την ψηφιακή πλατφόρμα στην οποία είναι εγγεγραμμένοι, να μην το αγνοήσουν. Λίγα λεπτά ζητάμε μόνο από τον χρόνο σας, για να μπορούμε όλοι ουσιαστικά να γίνουμε καλύτεροι».



Tags: NDΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΔΗΜΟΣΙΟΚυβέρνησηΚΥΡΙΑΚΟΣ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣΜέγαρο ΜαξίμουΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΣΣΥΣΚΕΨΗΥΠΟΥΡΓΟΙ
  Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
  Ακολούθησε μας στο Instagram

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Δένδιας: Αλλάζουν όλα στις Ένοπλες Δυνάμεις με την “Ατζέντα 2030”
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Ν. Δένδιας: Αποτροπιασμός για την επίθεση στην Ελληνορθόδοξη εκκλησία του Προφήτη Ηλία στη Δαμασκό

23/06/2025
Το Ισραήλ κατέστρεψε τρία ιρανικά μαχητικά αεροσκάφη στο κεντρικό Ιράν
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Διπλωματική διέξοδος

23/06/2025
Έκτακτη συνεδρίαση του ΚΥΣΕΑ: Τι συζητήθηκε – Έντονη ανησυχία εκφράζει η κυβέρνηση
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Κρίση στον Περσικό: Σε επιφυλακή η Αθήνα – Σήμα κινδύνου για 200 ελληνικά πλοία και εθνικός συναγερμός από το ΚΥΣΕΑ

23/06/2025
Μπροστά στην επιχειρηματική ελίτ: Διαπιστευτήρια κυβερνησιμότητας ενώπιον του ΣΕΒ
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Μπροστά στην επιχειρηματική ελίτ: Διαπιστευτήρια κυβερνησιμότητας ενώπιον του ΣΕΒ

23/06/2025
Και ολίγον από… ΟΠΕΚΕΠΕ: Με το βλέμμα στις διεθνείς εξελίξεις – Κρίσιμες επαφές και διεργασίες
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Και ολίγον από… ΟΠΕΚΕΠΕ: Με το βλέμμα στις διεθνείς εξελίξεις – Κρίσιμες επαφές και διεργασίες

23/06/2025
Νέοι συσχετισμοί – Αποχωρήσεις, αγκάθια και ανασχηματισμός στον ΣΥΡΙΖΑ
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Νέοι συσχετισμοί – Αποχωρήσεις, αγκάθια και ανασχηματισμός στον ΣΥΡΙΖΑ

23/06/2025
Tην βαθιά του ανησυχία εξέφρασε το ΥΠΕΞ για το ξέσπασμα θρησκευτικής βίας κατά των Δρούζων στη Συρία
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Υπουργείο Εξωτερικών: Καταδικάζουμε απερίφραστα την τρομοκρατική επίθεση στην Ελληνορθόδοξη Εκκλησία στη Δαμασκό

22/06/2025
Έκτακτη συνεδρίαση του ΚΥΣΕΑ: Τι συζητήθηκε – Έντονη ανησυχία εκφράζει η κυβέρνηση
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Έκτακτη συνεδρίαση του ΚΥΣΕΑ: Τι συζητήθηκε – Έντονη ανησυχία εκφράζει η κυβέρνηση

22/06/2025
Έκτακτη συνεδρίαση του ΚΥΣΕΑ υπό τον πρωθυπουργό σήμερα
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Έκτακτη συνεδρίαση του ΚΥΣΕΑ υπό τον πρωθυπουργό σήμερα

22/06/2025

THE GAME CHANGER

Ανέστης Γερονικολάκης

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗΝ iPAPER ONLINE

Aρ.Φύλλου #019

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Κατερίνα Φραγκάκη: Φόβοι για νέα «κόκκινα» δάνεια – Τι πρέπει να προσέξουν οι δανειολήπτες
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Κατερίνα Φραγκάκη: Φόβοι για νέα «κόκκινα» δάνεια – Τι πρέπει να προσέξουν οι δανειολήπτες

by iPaper
23/06/2025
0

...

Read moreDetails

Κατάσκοπος στη Σούδα: Πάνω από 5.000 φωτογραφίες από τη ναυτική βάση – Ειδικό λογισμικό για αποστολή υλικού στο εξωτερικό

Ν. Δένδιας: Αποτροπιασμός για την επίθεση στην Ελληνορθόδοξη εκκλησία του Προφήτη Ηλία στη Δαμασκό

ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ


Τα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων
iPaper

Χρήσιμα

  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Πολιτική Cookies
  • Δήλωση συμμόρφωσης με τη σύσταση (ΕΕ) 2018/334 L63
  • Επικοινωνία

Follow Us

Newsletter

Newsletter
*

Copyright © iPaper 2025 - All Rights Reserved

No Result
View All Result
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • OFF THE RECORD
  • THE GAME CHANGER

Copyright © iPaper 2025 - All Rights Reserved