• ΑΡΧΙΚΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • OFF THE RECORD
  • THE GAME CHANGER
iPaper
NEWSLETTER
No Result
View All Result
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • OFF THE RECORD
  • THE GAME CHANGER
iPaper
NEWSLETTER
No Result
View All Result
iPaper
No Result
View All Result

Σκέρτσος για Τέμπη: Τα ερωτήματα πρέπει να απαντηθούν με μετριοπάθεια και σοβαρότητα, όχι με αντιπολίτευση του… μακελειού

04/03/2025
σε ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Σκέρτσος για Τέμπη: Τα ερωτήματα πρέπει να απαντηθούν με μετριοπάθεια και σοβαρότητα, όχι με αντιπολίτευση του... μακελειού
Share on FacebookShare on Twitter


Από τη σφοδρή επίθεση κατά της αντιπολίτευσης χαρακτηρίσθηκε η ραδιοφωνική συνέντευξη του υπουργού Επικρατείας, Άκη Σκέρτσου, στο Πρώτο Πρόγραμμα της ΕΡΤ.

Πρώτα, όμως, για τις διαδηλώσεις, «αυτό το οποίο συνέβη στα Τέμπη κι αυτό για το οποίο διαδηλώνουν κατά εκατοντάδες χιλιάδες οι πολίτες, είναι κάτι που μας ενώνει, είναι κάτι που πρέπει να μας ενώσει και σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να μας διχάσει. Η κυβέρνηση είναι από την πλευρά της κοινωνίας, είναι με το απόλυτα εύλογο και δίκαιο κοινωνικό αίτημα για ασφάλεια, αλήθεια, δικαιοσύνη, για καλύτερες, πιο ευρωπαϊκές, πιο σύγχρονες σιδηροδρομικές μεταφορές, για καλύτερα, πιο ασφαλή μέσα μαζικής μεταφοράς συνολικά. Πάνω σε αυτό δουλεύουμε. Προφανώς αφουγκραζόμαστε αυτό το οποίο συμβαίνει στην κοινωνία, δεν σηκώνουμε το δάκτυλο απέναντι σε κανέναν», υπογράμμισε εισαγωγικώς ο υπουργός Επικρατείας προσθέτοντας ότι «καλώς ξεκινάει η κοινοβουλευτική διαδικασία, γιατί η Βουλή είναι το φυσικό περιβάλλον για μια τέτοια συζήτηση».

Το ζητούμενο, εξ άλλου, είναι «να αποκαλυφθεί η αλήθεια, να καταλάβουμε ακριβώς τι έγινε πριν το δυστύχημα, τι οδήγησε σε αυτό, τι έγινε μετά και τι έχει κάνει η κυβέρνηση από την τραγική εκείνη ημέρα ως σήμερα και τι σκοπεύει να κάνει από εδώ και πέρα για να αποκτήσουμε πιο ασφαλείς σιδηροδρομικές μεταφορές. Όλα αυτά πρέπει να απαντηθούν με μετριοπάθεια, σοβαρότητα, θεσμικότητα, όχι με αντιπολίτευση του… μακελειού».

Ενώ, όπως διαβεβαίωσε στη συνέχεια, «οι σιδηρόδρομοι είναι σήμερα ασφαλέστεροι από το 2023 και θα είναι ακόμη ασφαλέστεροι ως το 2027». Ενώ αναγνώρισε πάντως ότι ένα σύστημα τηλεδιοίκησης δεν εξαλείφει στο 100% την πιθανότητα ενός ατυχήματος, αφού υπάρχει πάντα ο ανθρώπινος παράγων -κάτι που έχει αποδείξει και η ευρωπαϊκή εμπειρία, σε χώρες με τα αρτιότερα σιδηροδρομικά δίκτυα.

Για τη στάση της αντιπολίτευσης, ο ‘Α. Σκέρτσος κατηγόρησε το ΠΑΣΟΚ ότι «προέτρεξε να καταθέσει αίτημα για σύσταση προανακριτικής επιτροπής κατά του κ. Τριαντόπουλου πριν κατατεθεί το πόρισμα Ωστόσο αυτό καταγράφει ότι δεν έχει υπάρξει καμία εμπλοκή των πολιτικών προσώπων που βρέθηκαν στο σημείο, καμία άνωθεν παρέμβαση είτε από τους ίδιους είτε κεντρικά από την κυβέρνηση».Κατά συνέπεια, συμπέρανε, είναι «άτοπο το αίτημα του ΠΑΣΟΚ».

Παρόλ’ αυτά, «εμείς θα πάμε στην προανακριτική γιατί (αν και) πιστεύουμε ότι αυτή η κατηγορία κατά του κ. Τριαντόπουλου δεν στέκει, ωστόσο είναι μια ευκαιρία να δοθούν απαντήσεις για όλα τα θέματα. Η κοινωνία ζητά απαντήσεις κι εμείς είμαστε με την κοινωνία», επανέλαβε υπενθυμίζοντας ότι έχουν ήδη απαγγελθεί κατηγορίες κατά 43 ατόμων.

«Γίνεται μια συντεταγμένη προσπάθεια δυστυχώς από όλα τα κόμματα της αντιπολίτευσης να υπάρξει μια πλήρης ποινικοποίηση της πολιτικής ζωής του τόπου. Αυτό, πέρα από την τοξικότητα που παράγει στην κοινωνία, στο πολιτικό διάλογο, θα έχει ως αποτέλεσμα, η χώρα να παραλύσει. Αυτό επιθυμούν», κατήγγειλε ακόμη ο υπουργός Επικρατείας διαμηνύοντας συγχρόνως ότι «εμείς δεν πρόκειται να το επιτρέψουμε αυτό. Δεν πρόκειται να συναινέσουμε σε μια τέτοια προσπάθεια».

Σε σχέση με τις καταγγελίες που αφορούν στην εγκριθείσα δαπάνη για τη διαμόρφωση του χώρου, όπου έγινε η τραγωδία, και πώς η αντιπολίτευση συνδέει το θέμα με τον νυν αναπληρωτή υπουργό Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Νίκο Παπαθανάση, ο ‘Ακης Σκέρτσος απάντησε με παράδειγμα: Είναι σαν να λέμε ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση, η οποία χρηματοδοτεί τα έργα για τους σιδηροδρόμους, έχει την ευθύνη και πρέπει να πάμε σε ποινικές ευθύνες κατά του Επιτρόπου για τις μεταφορές, γιατί ελέγχονται κάποιες συμβάσεις. «Αυτά δεν έχουν συσχέτιση με το νομικό πολιτισμό μας και το πολίτευμα. Μιλάμε για κατρακύλα προς ένα λαϊκό δικαστήριο, το οποίο θα δικάζει επί δικαίων και αδίκων, κι όχι από το φυσικό δικαστή, αλλά από κόμματα και ηγεσίες κομμάτων που κάνουν τους δικαστές. Αλίμονο μας!», σχολίασε επ’ αυτού.

Στο σημείο αυτό έκανε το διαχωρισμό μεταξύ πολιτικών και ποινικών ευθυνών: Έτσι, «η κυβέρνηση ανέλαβε πρώτη την πολιτική ευθύνη, έχον υπάρξει παραιτήσεις», από τη μια, «οι ποινικές ευθύνες με βάση το Σύνταγμα, τους δημοκρατικούς κανόνες, τον Ποινικό Κώδικα απαιτούν αιτιώδη συνάφεια», από την άλλη.

Χρησιμοποίησε και άλλα παραδείγματα ο υπουργός Επικρατείας: «Εάν συμβεί ένα πολύνεκρο δυστύχημα στην Πατρών – Πύργου, θα είναι υπεύθυνος ο υπουργός Μεταφορών κ. Σταϊκούρας για τις καθυστερήσεις του παρελθόντος; Εάν υπάρξουν αστοχίες ή δυστυχώς θάνατοι σε κάποιο νοσοκομείο, αυτό θα φτάσει στον υπουργό Υγείας, επειδή δεν έχει ολοκληρωθεί η μεταρρύθμιση;», διερωτήθηκε.

Παραλλήλως επικαλέσθηκε τη συνταγματική αναθεώρηση του 2019, εκεί όπου «με πρωτοβουλία της ΝΔ η περίοδος παραγραφής που ισχύει για κάθε Έλληνα και Ελληνίδα, ισχύει και για τα πολιτικά πρόσωπα». Ενώ παράλληλα αναφέρθηκε και στις μάχες της κυβέρνησης με το «βαθύ κράτος», στον ΕΦΚΑ, το Κτηματολόγιο κ.α.

«Το μείζον είναι πώς θα αποκτήσουμε καλύτερο κράτος, που σέβεται, αποδίδει αξιοπρέπεια και προστατεύει τους πολίτες. Και που θα λειτουργεί με πρόληψη, αξιολόγηση, τιμωρία, όπου χρειάζεται και για όποιον δεν κάνει καλά τη δουλειά του», επεσήμανε και προσέθεσε: «Μετά τα Τέμπη, η κυβέρνηση ψήφισε έναν πολύ σημαντικό νόμο που στοχεύει στην αποκομματικοποίηση της δημόσιας διοίκησης». Είναι ο «περίφημος νόμος Κεραμέως, που καταψηφίσθηκε από την αντιπολίτευση», παρατήρησε ακόμη και ζήτησε «να κατανοήσουμε κατά πόσο είναι ειλικρινής η στάση των κομμάτων της αντιπολίτευσης σε σχέση με το επίδικο, πώς, δηλαδή, θα αποκτήσουμε ένα καλύτερο κράτος». Στο σημείο αυτό, μάλιστα, αναφέρθηκε στην επιλογή, μέσω ΑΣΕΠ, των καλύτερων σε κρίσιμους οργανισμούς, διάταξη που επίσης δεν ψηφίσθηκε από την αντιπολίτευση, όπως είπε, όπως δεν ψηφίσθηκε και η σύσταση του Εθνικού Οργανισμού Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Ασφάλειας Μεταφορών (ΕΟΔΑΣΑΑΜ), ο οποίος, μολονότι έπρεπε να υπάρχει από το 2004, έγινε από την παρούσα κυβέρνηση το 2023, ένα μήνα πριν την τραγωδία των Τεμπών.

Το συμπέρασμα του ‘Α. Σκέρτσου είναι ότι «η υποκρισία περισσεύει. Δεν θέλουν διαλεύκανση, θέλουν συσκότιση, θέλουν η χώρα να σέρνεται για πολλούς μήνες ή και μέχρι τις επόμενες εκλογές γύρω από τον ιστό της παραπληροφόρησης». Εξέφρασε δε, την απορία του «πώς γίνεται τα κόμματα της αντιπολίτευσης να μιλούν για δικαιοσύνη, όταν αμφισβητούν ευθέως τη δικαιοσύνη».

Επιπροσθέτως, «οι πολίτες έχουν κάθε δικαίωμα να απαιτούν περισσότερα, καλύτερα και ταχύτερα από αυτήν την κυβέρνηση. Εμείς αναμετριόμαστε με το δικό μας κακό εαυτό, όχι με την αντιπολίτευση». Και, οι ηγεσίες των κομμάτων της οποίας «θα πρέπει να προβληματισθούν που ανατρέχουν σε πολύ δυσάρεστες περιόδους της προηγούμενες δεκαετίας, όπου και πάλι είχαν επικρατήσει τα άκρα, το θυμικό και χτυπήσαμε στον τοίχο, αλλά δεν έβαλαν μυαλό. Εμείς επιμένουμε στην παραγωγή απτού αποτελέσματος που βελτιώνει την καθημερινότητα της ζωής των πολιτών», αντέτεινε και έκλεισε λέγοντας τα εξής: «Εμείς θα κριθούμε αν το 2027 η Ελλάδα έχει γίνει λίγο ή περισσότερο καλύτερη – εμείς θεωρούμε πολύ περισσότερο καλύτερη – από το 2019 και το 2023».



Tags: Άκης ΣκέρτσοςΔΥΣΤΥΧΗΜΑ ΤΩΝ ΤΕΜΠΩΝΝΔΤΕΜΠΗΥΠΟΥΡΓΟΣ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ
  Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
  Ακολούθησε μας στο Instagram

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Kυρ. Μητσοτάκης από την Ευρυτανία: “Οι πολίτες, όπου και να βρίσκονται να αισθάνονται ασφαλείς και ότι το κράτος φροντίζει και μεριμνά για την υγεία τους” (vid)
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Κυρ. Μητσοτάκης: “Το κυβερνητικό έργο τρέχει με μεγάλη ταχύτητα” (vid)

16/07/2025
Ο Επίτροπος Βιώσιμων Μεταφορών και Τουρισμού Απ. Τζιτζικώστας απένειμε τα βραβεία της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κινητικότητας
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Απ. Τζιτζικώστας: Διπλασιάζεται ο ευρωπαϊκός προϋπολογισμός για τις υποδομές και τις μεταφορές (vid)

16/07/2025
Κυρ. Μητσοτάκης: “Να βοηθήσουμε τον πρωτογενή μας τομέα να γίνει πιο ανταγωνιστικός αλλά να αντιμετωπίσει και τις συνέπειες της κλιματικής κρίσης” (vid)
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Κυρ. Μητσοτάκης: “Να βοηθήσουμε τον πρωτογενή μας τομέα να γίνει πιο ανταγωνιστικός αλλά να αντιμετωπίσει και τις συνέπειες της κλιματικής κρίσης” (vid)

16/07/2025
Π. Μαρινάκης για μεταναστευτικό: “Οι επιστροφές πρέπει να επισπευσθούν”
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Π. Μαρινάκης για μεταναστευτικό: “Οι επιστροφές πρέπει να επισπευσθούν”

16/07/2025
Παρατηρητήριο εξουσίας: Η συνάντηση της Κρήτης
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Παρατηρητήριο εξουσίας: Η συνάντηση της Κρήτης

16/07/2025
Στόχος μας πάνω απ’ όλα είναι να είμαστε χρήσιμοι στην κοινωνία, να βοηθούμε συμπολίτες μας να βρίσκουν δουλειά
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Ν. Κεραμέως: Έχουμε τη χαμηλότερη ανεργία των τελευταίων 17 ετών (vid)

16/07/2025
Η Αυτοδιοίκηση δεν φοβάται τις ευθύνες
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Η Αυτοδιοίκηση δεν φοβάται τις ευθύνες

16/07/2025
Είμαι υπέρ της απόλυτης κατάργησης της μονιμότητας στο δημόσιο
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Παρατηρητήριο Εξουσίας: Γενικός γραμματέας φανατικός ΠΑΣΟΚος

16/07/2025
Π. Μαρινάκης: “Ποιος φοβάται την αλήθεια;”
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Π. Μαρινάκης: “Μετά από πάρα πολλά χρόνια, το πολιτικό σύστημα να αρθεί στο ύψος των περιστάσεων”

16/07/2025

THE GAME CHANGER

Ανέστης Γερονικολάκης

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗΝ iPAPER ONLINE

Aρ.Φύλλου #020

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Α. Δρίκος: “Το Αλεποχώρι γυρίζει σελίδα”
ΤΟΠΙΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ

Α. Δρίκος: “Το Αλεποχώρι γυρίζει σελίδα”

by iPaper
16/07/2025
0

...

Read moreDetails

ΕΕ: Η πρόταση της Επιτροπής για το νέο προϋπολογισμό

Εξιχνιάστηκε υπόθεση ξυλοδαρμού – Βρέθηκαν ναρκωτικά

ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ


Τα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων
iPaper

Χρήσιμα

  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Πολιτική Cookies
  • Δήλωση συμμόρφωσης με τη σύσταση (ΕΕ) 2018/334 L63
  • Επικοινωνία

Follow Us

Newsletter

Newsletter
*

Copyright © iPaper 2025 - All Rights Reserved

No Result
View All Result
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • OFF THE RECORD
  • THE GAME CHANGER

Copyright © iPaper 2025 - All Rights Reserved